Laptop keyboard afspoelen

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
ik heb gister een glas oploslimonade over mn laptop heengegooid :|

door snel op te treden met handdoeken heb ik kunnen voorkomen dat er vocht in de laptop is gekomen, hij werkt dus ook nog perfect, op 1 ding na, het toetsenbord

door het opdrogen zijn de toetsen gaan plakken. nou kan ik wel een nieuw toetsenbord voor dat ding kopen, maar ik vroeg me af of je m ook gewoon kan afspoelen onder de kraan ?

het gaat om een Acer Aspire 2001

voor zover ik kan zien zit er geen electronica in, en loopt er alleen een flatcable naar het moederbord

[ Voor 14% gewijzigd door DoD Cerberus op 11-04-2006 09:39 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Flatcable loshalen.
Afspoelen met _veel_ beetje lauw water.
Na-afspeoelen met demi-water :)

En uiteraard goed laten drogen.

[ Voor 16% gewijzigd door Atlas op 07-04-2006 12:13 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan beter gewoon met een vochtige doek met wat afwasmiddel je toetsenbord schoonmaken.

Vroeger gooide ik ook altijd mijn toetsenborden onder de kraan als ze vies waren, maar is een keer slecht afgelopen om dat er vocht tussen de plastic platen terecht kwamen waar de geleidende banen door heen liepen. En dat vocht kreeg ik dus nooit meer weg om dat het water er door de oppervlakte spanning er tussen blijft "kleven".

[ Voor 4% gewijzigd door djexplo op 07-04-2006 12:16 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Water met sop kan ook. Dan in een volle emmer zetten, nachtje laten staan, goed doorspoelen en goed laten drogen. Daarna werkt ie weer prima.

(zo heb ik een laptop met sinas kunnen redden..)

- hardware always changes.. -

• DoD Cerberus
er lopen wel banen enzo onder het toetsenbord zag ik zojuist, een beetje zoals djexplo al zegt, meerdere lagen op elkaar.

die vochtige doek met afwasmiddel lijkt me opzich een goede, maar ik betwijfel of daarmee wel alle 'plak' weggaat aangezien het ook onder de toetsen zit

[ Voor 3% gewijzigd door DoD Cerberus op 07-04-2006 12:21 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
Toetsjes kan je er ook gewoon afklikken. Veel werk, maar zo krijg je het helemaal proper zonder dat je er liters water moet over gooien :)

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57

KingCrash

Angry Rabbit

Fire69 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:21:
Toetsjes kan je er ook gewoon afklikken. Veel werk, maar zo krijg je het helemaal proper zonder dat je er liters water moet over gooien :)
offtopic:
ik las eerst 'toetsjes kun je gewoon afLikken" :P

Ik heb dit ook gehad en heb via marktplaats een new toetsenbordje gekocht.
Werkt perfect :)

Angry Rabbit

• DoD Cerberus
Fire69 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:21:
ik heb een keer iemand gezien die dat probeerde en daarbij toen 2 toetsjes had gesloopt omdat er een stukje was afgebroken, en die dingen doen t dan dus echt niet meer. dat doe ik dus liever niet gezien het risico
KingCrash schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:25:

Ik heb dit ook gehad en heb via marktplaats een new toetsenbordje gekocht.
Werkt perfect :)
mjah, dat is mn 2e optie, als t afspoelen niet werkt ga ik wel kijken naar een nieuwe ramplank, zo duur zijn die niet

[ Voor 27% gewijzigd door DoD Cerberus op 07-04-2006 12:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon spoelen is imho het beste, als je het maar goed laat drogen is er niets aan de hand :)

• DoD Cerberus
zojuist een fles demi-water gehaald bij de benzine pomp (1,50 voor 1 liter, is ook niets :) )

toetsenbord ligt nu in een bak lauw water, na m eerst te hebben afgespoeld
zometeen nog een keer afspoelen en dan nog afspoelen met het demi-water en dan drogen in de vensterbank ik de zon :)

hoe lang moet dat drogen ? 24 uur ofzo ?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
DoD Cerberus schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:59:
zojuist een fles demi-water gehaald bij de benzine pomp (1,50 voor 1 liter, is ook niets :) )

toetsenbord ligt nu in een bak lauw water, na m eerst te hebben afgespoeld
zometeen nog een keer afspoelen en dan nog afspoelen met het demi-water en dan drogen in de vensterbank ik de zon :)

hoe lang moet dat drogen ? 24 uur ofzo ?
Toen mijn USB stick in de wasmachine had gezeten :+ liet ik hem twee weken drogen.
Dat is misschien weer aan de lange kant, maar ik zou hem niet te snel weer gebruiken.
Water kan lang blijven zitten op kleine plekjes. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoD Cerberus
ondertussen zijn we een paar dagen verder en werkt mn toetsenbord helemaal perfect, een klein probleempje gehad, bij t eraf halen van t toetsenbord iets teveel kracht gezet en nu zit mn deleteknopje ietsjes scheef, maar das dan ook alles....
dus voor mensen met hetzelfde probleem kan ik dit zeker aanraden

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:51
Wat ik heb gedaan is het laptoptoetsenbord losgeschroefd. een nachtje laten weken in een teil water. Vervolgens 24 uur laten drogen. Aansluiten en klaar:) Let wel op bij het drogen dat er bij de tussenlagen in je toetsenbord echt geen vocht meer zit.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

DoD Cerberus schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:59:
49 cent bij de super, kan vast nog wel n paar cent goedkoper :p

Water/limonade en electronica mengen eigenlijk niet zo heel goed. Heb je geluk dat hij het nog doet, een laptoptoetsenbord is heel wat duurder dan een reguliere ramplank.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

NoTimeRemains

I know

wat is er met je plaatjes aan de hand?

This is the Way.

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-02 10:29

Jig

Ja is vies :D

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:36

PoweRoy

funky!

[HK]
LOL :D
[/HK]

beetje 'fucked' up plaatjes ;)

[This space is for rent]

• DoD Cerberus
mjah, plaatjes kwamen van een andere site, geen idee waarom die ineens veranderd zijn.
heb ze in ieder geval weggehaald :D

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Oorspronkelijke afbeeldingen werden gehost door iemand anders en de persoon in kwestie heeft blijkbaar liever niet dat ernaar wordt gelinkt.....

[ Voor 23% gewijzigd door Viss op 11-04-2006 14:34 ]

Pagina: 1