Geheugen kapot, maar mobo ook ?

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb gisteren (heel stom, I know) mijn geheugen er verkeerd om in gedaan ofzo, ik weet het niet precies, maar sindsdien krijg ik als ik mijn computer aanzet een lange pieptoon van ong. 5 sec, en even stopt en daarna weer piept. Uiteraard heb ik even opgezocht wat dit betekend, en wat blijkt; het geheugen is kapot 8)7

Nu vraag ik mij af of er een kans bestaat dat mijn moederbord ook overleden is. Ik heb op het moment even geen reserve DDR rammetjes liggen hier, dus ik moet even 1 gig ophalen een keer, maar ik ben een beetje bang dat m'n moederbord het begeven heeft, vraag me niet waarom.

Verder lijkt alles wel te werken, alle fans gaan draaien, cd rom speler knippert, lampje is groen etc.

Duss... bestaat er een kans dat ik ook een ander moederbord moet aanschaffen ? En hoe groot is die kans ?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Geheugen is definitief kapot...of je mobo nog leeft kun alleen testen met een andere strip.
Meer smaken heb je niet

Tubes....It's what make music music!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

silitek schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:01:
Geheugen is definitief kapot...of je mobo nog leeft kun alleen testen met een andere strip.
Meer smaken heb je niet
Je kan pas zeggen dat iets kapot is als je het goed heb getest en de TS heeft alle bij MoBo en geheugen nog niet getest op een ander systeem.

Ga met je kast en geheugen ff naar je pc boer en laat je geheugen en je mobo ff testen want zonder dat je dat doet blijft het gok werk. ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Mocht het zo zijn dat de onderdelen bestemd zijn voor een klant, ga dan niet die onderdelen leveren die een oplawaai gehad hebben. Beste remedie is dan nieuwe hardware kopen. (Op user-abuse zit géén garantie)

Het testen van de hardware kan simpel met andere hardware. Of het goed werkt kun je testen, of het goed blijft werken is een kwestie van tijd.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Geheugen zal kapot zijn. Hoeft niet ik had dat geluk:D Waren paar weerstandjes af alleen.
Moederbord zal niet kapot zijn denk ik.

• mcdronkz
Het betreft hier allemaal oude troep voor mezelf, het gaat om een Asus bordje waar een PIV 1800 op zit (ja, ik werk er de hele dag mee..) en ik had een streepje DDR geheugen van 256 mb.

Ik was sowieso al van plan om 1 gig Twinmos DDR geheugen aan te schaffen, dus ik denk dat dat er nu maar eens van moet komen.

Verwijderd

Tja.. Ik snap zowiezo niet hoe je in godsnaams die geheugen module erin heb gekregen.. :X. Maar goed misschien wel een lesje om te leren dat je het volgende keer wel goed doet. Kijk goed naar die sleufje op de module en op het bankje. Verder wens ik je veel succes met je volgende module. :)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik heb ooit hetzelfde gedaan met een Asus A7V333 bordje en een kingston 512mb reepje.

Resultaat: 1 chip op het mobo vertoonde een bobbeltje, waarmee het het hele mobo afgeschreven was.

Het reepje daarentegen werkte nog perfect en draait nog steeds in mijn nieuwe mobo.

Conclusie: apart testen.

If you choose to criticise you choose your enemies

• mcdronkz
Heb even contact opgenomen met de lokale pc boer hier, hij vind het prima om te testen, maar waarschuwt me ervoor dat als hun bankje in mijn moederbord wordt gestopt, het ook kapot kan gaan, en ik moet dat dan vergoeden.

Is dit een groot risico wat ik neem ? Of gebeurd dit eigenlijk nooit ?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dat kan voorkomen. Groot is het vermoedelijk niet :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

het ligt eraan,je hebt het geheugen er verkeerd om ingedrukt,dus het gaatje wat standaard in het midden van de geheugen bankjes,heeft niet ove rhet nokje gezeten,dus je hebt kans,dat het geheugen slot,gemold is hierdoor.Tis en blijft een risico.

En zoals je al gemerkt hebt,je bent nniet de enige die dit wel eens overkomen is

ik heb precies hetzelfde al een keer gehad,vraag me niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen,ik deed het toen blijkbaar met iets te veel geweld,waardoor het bankje gewoon vastklikte in het slot.
Met als gevolg toen ik ehm aanzette,piepend mobo en stank,van de kortsluiting makende geheugen module.

.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 14:33 ]

• mcdronkz
Ja ik geloof dat de mijne ook een beetje begon te stinken.

Is dat dan direct funest ? Heeft jouw moederbord het verder nog wel gedaan ? Want er is geen zichtbare schade of wat dan ook.

Verwijderd

Ik heb ehm daarna eerlijk gezegt niet meer aan de praat gekregen,het syteem gaf kuren,wou niet meer ok opstarten en dat soort ongein(dus alleen met de ene overgebleven goede module).Ik heb daarna een compleet nieuw systeem gekocht.

Ik zou het eens kunnen vragen aan mijn zwager,die heeft het mobo toen meegenomen,mocht ie hebben,samen met de processor

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mcdronkz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:56:
Ik heb gisteren (heel stom, I know) mijn geheugen er verkeerd om in gedaan ofzo, ik weet het niet precies, maar sindsdien krijg ik als ik mijn computer aanzet een lange pieptoon van ong. 5 sec, en even stopt en daarna weer piept. Uiteraard heb ik even opgezocht wat dit betekend, en wat blijkt; het geheugen is kapot 8)7

Nu vraag ik mij af of er een kans bestaat dat mijn moederbord ook overleden is. Ik heb op het moment even geen reserve DDR rammetjes liggen hier, dus ik moet even 1 gig ophalen een keer, maar ik ben een beetje bang dat m'n moederbord het begeven heeft, vraag me niet waarom.

Verder lijkt alles wel te werken, alle fans gaan draaien, cd rom speler knippert, lampje is groen etc.

Duss... bestaat er een kans dat ik ook een ander moederbord moet aanschaffen ? En hoe groot is die kans ?
Al eens even CMOS clear gedaan?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• mcdronkz
FnF schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:36:
[...]

Al eens even CMOS clear gedaan?
Jup, dat raadde iemand op MSN me ook al aan.

• mcdronkz
Nou, met ander geheugen erin krijg ik alsnog piepjes, dus ik weet bijna zeker dat het moederbord gewoon defect is.

Heb maar even een ander moederbord gehaald, Gigabyte P4 Titan GA-8PE800, hopelijk gaat die het beter doen.

Zie net wel in het boekje staan dat er alleen geheugenstripjes van 512 MB inkunnen, dus die moet ik dan maar even gaan kopen.

Tot zover bedankt iedereen !

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hoe kan je je geheugen er nou verkeerd om in doen? :?
Je kan em er toch maar op 1 manier induwen.. of je moet heeeeeel hard duwen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Heb 't wel vaker gezien, en meestal dat dan zowel het mainboard al het geheugen defect was. Ook veel klanten die dan de pc zonder wat te zeggen vrolijk onder garantie ter reparatie aanbieden, maar je kon meestal precies zien aan de brandplekjes op het geheugen en het dimm bankje hoe deze er eerst had ingezeten.

Verwijderd

Dat klopt ja,er zitten dan gewoon zwarte plekjes op het geheugen,geheugen er verkeerd om in doen,is gewoon stom,dom whatever.Alleen nu is het kwaad al geschied,waarschijnlijk word het voor je dan of een nieuw mobo en geheugen.Of een nieuw systeem,wat bij mij ook het geval was,helaas

• mcdronkz
Het gekke is, op zowel mijn geheugen als moederbord was niks aan brandplekjes of whatever te zien..
Pagina: 1