[WLan]2x Linksys Wap54g koppelen niet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-04 21:02

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb afgelopen week 2 Linksys wap54g versie 3 accesspoints gekocht om een wireless bridge aan te leggen in het netwerk van de school waar ik werk.

ze komen tussen de router/modem en de switch naar de rest van het netwerk..

Ik heb gekozen voor wireless omdat ik anders door 2 (houten) muren zou moeten boren en zo'n 10 meter aan kabelgoten zou moeten aanleggen.

Het komt er dus ongeveer zo uit te zien:

(Netwerk van 6 pc's)----(Switch)--(Wap54g - Repeater) ~~~draadloos~~~ (Wap54g AP)---(cisco catalyst500)---(inet)

Ik heb de ene ap ingesteld als ap en de ander als wireless repeater. beide op kanaal 6 met een wep password (mag geen wpa gebruiken in repeater mode). Ook beide in dhcp.

Dit alle heb ik getest op mijn eigen thuis netwerk

(Speedtouch 546)---(Wap54g AP) ~~~wireless~~~ (Wap54g Repeater)---(Macbook)

De eerste 2 keer starten van de Repeater kreeg ik geen ip maar de 3e keer, na een tijdje kreeg ik op m'n macbook een ip over draad en kon het internet op. Het was niet snel (50kb/s) maar het werkte.

Ik pakte het hele spulletje in naar werk, koppel het aan op werk en... helemaal niets.

Ik heb ze zelfs bovenop elkaar gezet maar alsnog maakt de Repeater geen connectie met de AP terwijl de AP het gewoon doet (dit via macbook wireless getest).

Ik kwam daarna ook de repeater niet meer in... niet via webinterface of met de linksystool.

Kan de wap54 kapot zijn? of doe ik gewoon iets hard vaud?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Ik heb zelf ook 1x zo'n ap. Volgens mij moet je beide ap's als Bridge configureren.

Dit haal ik net uit de user manual van de linksys site:

Wireless Bridge - If you are trying to make a wireless connection between two wired networks, select Wireless Bridge. This mode connects two physically separated wired networks with two access points.

Wireless Repeater - When set to Wireless Repeater mode, the Wireless Repeater is able to talk to one remote access point within its range and retransmit its signal. (This feature only works with Linksys WAP54G and WRT54G.)

Dit houdt dus in dat je het nu niet goed geconfigureerd hebt. Nu versterkt de in repeater ingestelde ap alleen het signaal van de als ap ingestelde accesspoint. Voor een connectie tussen je twee bedraadde netwerken moet je dus voor de bovenste optie Wireless Bridge kiezen.

Edit: Let wel op dat je in de Bridged modus geen andere draadloze apparaten kan connecten met deze twee ap's. De ap's zien in deze opstelling alleen elkaar nog namelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben1985 op 07-04-2006 14:04 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

En? Werkt het op deze manier wel?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro