SurfSnelADSL + Copperjet 816-2p + traag

Pagina: 1
Acties:

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-04 23:46
Hallo,

Volgende gewoon eens om te kijken of iemand een oplossing weet.
Ik heb sinds een aantal dagen ADSL2+ via BBNED ( een Surfsneladsl abbo )

Voorheen was dat een 4mbit adsl verbinding maar ze hebben me geupgrade
naar een 12mbit adsl 2+ . Klinkt leuk alleen ik haal niet meer snelheid dan
toen het een 4mbit was.

Aan de afstand tot de centrale kan het niet liggen.. dat is net krap over de 900 meter.

Voorheen trainde mijn copperjet 816-2p modem exact op 4Mbit en na de upgrade
op 8Mbit. Maar de snelheid bleef steken op 8Mbit.. ik heb even gebeld met de
helpdesk natuurlijk maar die wist ook niet meer te vertellen dan dat hij kon zien dat
het modem idd op 8 mbit in trainde.. Hij stelde voor om een ander modem ter
test op te sturen. (dit heb ik nog even niet gedaan want met een omruil aktie
van surfsneladsl krijg ik binnenkort een siemens 5450 adsl2+ modem.. ).

Maargoed Ik ben nog even verder gaan prutsen .. Modem opnieuw de nieuwe
firmware gegeven en een profiel eropgezet voor surfsneladsl en na een reboot
trainde het modem ineens op 12Mbit in.. maar helaas na testen kom ik nog
steeds niet verder dan 4mbit. ( getest met ftp via ftp.surfnet.nl , dl.xs4all.nl en
nog een aantal servers waarvan ik weet dat die zeker meer dan 4 mbit moeten
leveren) maar helaas niks.

Nu komt er dus een nieuw modem aan.. alleen dat kan nog wel een week of 2 duren
dus vroeg ik me af of er iemand wat zou weten of het wellicht een instelling in het modem
is of dat er ergens bij surfsneladsl op een andere manier de verbinding geknepen kan worden ?

Gewoon eens kijken of er iets meer snelheid uit te halen is :-)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Waarschijnlijk ligt het toch aan je modem die niet sneller wilt dan 4Mbit? Dus dat wordt toch wachten :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Gitano
webfreakz.nl schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:55:
Waarschijnlijk ligt het toch aan je modem die niet sneller wilt dan 4Mbit? Dus dat wordt toch wachten :)
Ik kan me dat juist niet voorstellen omdat een copperjet 816 toch wel meer dan dat aan moet kunnen.
en het is het bekende oranje doosje dat bij zoveel adsl wide open abbo's is geleverd (tot 8 mbit dus) waardoor ik dus echt denk dat ie meer dan 4mbit aan zou moeten kunnen..

Kleine update:
Las net op wat andere fora van mensen met een copperjet 816-2p die andere problemen hadden maar op zich wel 8mbit halen.. dus het modem moet het zeker kunnen.. Alleen de vraag is dus waarom bij mij niet |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Gitano op 07-04-2006 13:05 ]

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
t modem kan best sneller aan hoor: ik heb t 10Mbit abo, en haal dit (nu) altijd...
in t begin haalde ik rond de 800KB/s, maar nu 1MB/s
t schijnt allemaal met profielen te maken te hebben, ergens onderweg zit er een speedcap op, en die moet er nog af.....

• Gitano
DeeJayV schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:44:
t modem kan best sneller aan hoor: ik heb t 10Mbit abo, en haal dit (nu) altijd...
in t begin haalde ik rond de 800KB/s, maar nu 1MB/s
t schijnt allemaal met profielen te maken te hebben, ergens onderweg zit er een speedcap op, en die moet er nog af.....
Profiel onderweg ? dus iets dat surfsneladsl (interNLnet of BBned) moet aanpassen ?
althans ik neem aan dat je niet het profiel in het modem bedoeld ?
Dus nog maar eens bellen met de helpdesk.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 16:03

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Die profielen die hij bedoeld zijn de snelheden waarop je bent ingesteld. Je zegt zelf al dat je modem op 12Mbit traint dus dat is je profiel. Zover mij bekend zit daar verder niets tussen ofzo. Download anders eens iets vanaf internlnet?

I'm not as think as you stoned I am

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Je bent dus wel geupgrade naar 12mbit. Maar je profiel staat nog op 4mbit. Je zult dus nooit sneller kunnen downloaden dan het ingestelde profiel. Dit kan je zelf niet instellen dat moet of je ISP of BBNED doen. Helpdesk bellen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door koekkoek op 07-04-2006 15:10 ]

• Gitano
WooK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:04:
Die profielen die hij bedoeld zijn de snelheden waarop je bent ingesteld. Je zegt zelf al dat je modem op 12Mbit traint dus dat is je profiel. Zover mij bekend zit daar verder niets tussen ofzo. Download anders eens iets vanaf internlnet?
Dat heb ik gedaan.. gaat niet sneller dan 422 kB/sec ook via http://speedtest.bbned.nl blijft ie daar op steken.

Ik heb net wel weer contact gehad met de helpdesk en ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem.. Er zijn er meer die hetzelfde hebben dus. Probleem is nu aangemeld bij BBned. dus dat wordt even afwachten..

Weet ik in iedergeval dat ik niet veel meer kan doen dan ik al gedaan heb.

• Gitano
dannyreuser schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:09:
Je bent dus wel geupgrade naar 12mbit. Maar je profiel staat nog op 4mbit. Je zult dus nooit sneller kunnen downloaden dan het ingestelde profiel. Dit kan je zelf niet instellen dat moet of je ISP of BBNED doen. Helpdesk bellen dus.
Ja maar als je profiel op 4mbit staat zou het modem ook op 4mbit moeten intrainen ?
Maar zoals gezegd.. De helpdesk is gebeld en probleem is doorgegeven aan BBned en er zijn meer van dezelfde gevallen bekend..

• Gitano
Update:

Vandaag hebben ze blijkbaar het probleem gevonden.. downloaden gaat nu met 1,20 MB/sec :-)
dat is heel wat anders dan 420 KB/sec
Pagina: 1