Toon posts:

Welke Usenet server?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede Usenet provider, en nu heb ik dus TweakNews en Eweka gevonden. Nu vroeg ik me eigen af welke van deze 2 nou eigenlijk het beste presteren, en welke het meest compleet is.

Momenteel gebruik ik Giganews van Casema met 2 threads van ieder 512 Kbit, maar dat vindt ik net weer té langzaam.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Giganews van Casema is gecapped in speed?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:01:
Correct. Via Casema netwerk zit je dus wel op hetzelfde Giganews spul dat zo goed bekend staat.
Maar volgens mij op 2MBit/s en niet op 1MB/S, maar ik kan er naast zitten.

Belangrijk (vind ik) bij newsservers is ook de retentie, en daar is Giganews bijna onverslaanbaar met zijn 60 dagen op binairy groepen. Giganews is trouwens bepaald niet de goedkoopste.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:01:
Bij alle abonnementen is die gecapped ja:

Casema Midi: 1 x 512 Kbit
Casema Multi: 2 x 512 Kbit
Casema Maxi: 4 x 512 Kbit
Casema Mega: 4 x 512 Kbit

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:05:
[...]

Correct. Via Casema netwerk zit je dus wel op hetzelfde Giganews spul dat zo goed bekend staat.
Maar volgens mij op 2MBit/s en niet op 1MB/S, maar ik kan er naast zitten.
Ik gebruik zelf Giganews via XS4ALL en dat geeft echt een super verbinding. Een beter is er gewoon nit
Belangrijk (vind ik) bij newsservers is ook de retentie, en daar is Giganews bijna onverslaanbaar met zijn 60 dagen op binairy groepen. Giganews is trouwens bepaald niet de goedkoopste.
70 dagen officieel inmiddels :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:41
Ik zou gewoon een zo goedkope mogelijke server er bij nemen. En alles wat je mist aan compleetheid, kan je van giganews afhalen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
mhr-zip schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:02:
Ik zou gewoon een zo goedkope mogelijke server er bij nemen. En alles wat je mist aan compleetheid, kan je van giganews afhalen.
Dat is inderdaad zo. Alleen er is bijna geen prijsverschil tussen TweakNews en Eweka (45 cent of zo dacht ik).

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55
ik gebruik eweka nooit problemen mee gehad goeie uptime en retentie alleen ik heb niet zo'n dik inet abbo kan maar 330 kbs downloaden maar dat haalde ik ook constant met eweka.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zit bij eweka, en trek mn lijn van 1200 kilobyte/s ermee dicht :) Retentie is sowieso meer dan 3 weken.

[ Voor 22% gewijzigd door spone op 07-04-2006 12:27 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Zit de cap er bij Tweaknews nu al op? Anders kan het met een snel internet-abonnement wel interessant zijn.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik heb TweakNews bij TweakDSL ADLS2+ abo. Ongeveer 30 dagen retentie op de meeste groepen. Mijn snelheid op TweakNews is gecapped op 10mbit (8 threads). Dat haal ik constant eigenlijk. Hier en daar missen er wel eens wat bestandjes op de server. Maar over het algemeen een super service!

/edit: ik ga er eiglijk vanuit dat het gecapped is. hetb een 24mbit adsl2+ abo, maar modem traint op 14mbps. Ik haal zo'n 1200kB/s van TweakNews.

[ Voor 21% gewijzigd door riotrick op 07-04-2006 12:29 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:14
Ik ben erg tevreden met TweakNews, ondanks de probleempjes de laatste tijd.

Dit zou opgelost moeten worden middels andere hardware, voor zover ik begrepen heb.
Ik gebruik dan welliswaar @home breedband, dus download niet sneller dan 500-600KB/s..
Dat haal ik dan ook eigenlijk altijd wel.

Ik heb er nog wel Newszilla, en de @home servers bij als reserve.

[ Voor 39% gewijzigd door Hoyden op 07-04-2006 12:36 ]

Verwijderd

Ik zit bij Eweka, de snelheden zijn uitstekend. Ik heb 24mbit abbo bij Multikabel en trek mijn lijntje volledig dicht met +/- 2000 kB/s bij Eweka en in combinatie met Multikabel trek ik zo'n 2600 kB/s. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb dan een 4200/660 verbinding, maar denk dan toch dat ik misschien voor Eweka ga.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb nu tweaknews, bevalt me op zich wel. Maar bij tweaknews krijg je 4 threads van 2,5mbit/s (10mbit) , bij eweka krijg je 4 threads van 5mbit/s (20mbit). Dus als je een 10+ abbo hebt kan je beter voor eweka gaan lijkt me, wat ik binnekort ook ga doen denk ik :)

Verwijderd

Als je eweka neemt kan je 'm eventueel ook nog sharen met een vriend/vriendin. Met 2 draadje trek je je eigen lijn helemaal vol en kan je andere 2 doneren :)

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
alleen jammer dat eweka maar max 20 mbit/s is... kan je net je 24 mbit niet gebruiken :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.