Ik ben bezig een game te maken voor mn werk in mn beste AS 2.0, mooi met objecten werken enzo.. ik ben er niet zo'n ster in maar het gaat me tot nu toe goed af.
De volgende opzet:
Class Game.as
Class Panel.as
de Game.as genereerd vanallerlei elementen op het scherm maakt connectie met de server en als alles goed gaat met connecten creeerd ie een panel object (panel:Panel = new Panel()).
Dit panel object attached een movieclip (het eigelijke pannel, de gfx). In dit pannel wordt een knop (nu nog maar 1 want dit het probleem) geattached. Die button (geen flash component button maar een gewone flash button) heeft dan weer eventhandlers..
Het probleem zijn die eventhandlers. Ik koppel ze wel aan de button maar ik krijg geen reactie als ik op de knop klik.
HOERA! komt dus niet op het scherm. Waarom niet in?? Heb het web afgesurft maar kan geen oplossing vinden.. kan hier iemand me vertellen wat er mis gaat??
De volgende opzet:
Class Game.as
Class Panel.as
de Game.as genereerd vanallerlei elementen op het scherm maakt connectie met de server en als alles goed gaat met connecten creeerd ie een panel object (panel:Panel = new Panel()).
Dit panel object attached een movieclip (het eigelijke pannel, de gfx). In dit pannel wordt een knop (nu nog maar 1 want dit het probleem) geattached. Die button (geen flash component button maar een gewone flash button) heeft dan weer eventhandlers..
Het probleem zijn die eventhandlers. Ik koppel ze wel aan de button maar ik krijg geen reactie als ik op de knop klik.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| class classes.Panel
{
private var panel:MovieClip;
private var timeTillInit:Number;
private var intervalGameInitID:Number;
function Panel()
{
// set panel properties
panel = _level0.attachMovie("playerPanel", "playerPanel", _level0.getNextHighestDepth());
panel._x = -324;
panel._y = -40;
panel.attachMovie("btnSelect", "btnTest", _level0.getNextHighestDepth());
panel.btnTest._x = 150;
panel.btnTest._y = 250;
panel.btnTest.addEventListener("click", Delegate.create(this, onTestClick));
}
private function onTestClick(event:Object):Void
{
trace("HOERA!");
}
enz.. |
HOERA! komt dus niet op het scherm. Waarom niet in?? Heb het web afgesurft maar kan geen oplossing vinden.. kan hier iemand me vertellen wat er mis gaat??