Toon posts:

MP3's op DVD-Rom branden en afspelen in DVD player

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of ik zeg 800 MP3's op een DVD kan branden en die dan in mijn Hiteker DVD speler kan afspelen.

Verwijderd

Ja, dat kan, alleen heb je dan een DVD-r speler (dus NIET DVD-RAM...) nodig. Pioneer heeft ze voor 30 ruggen te koop staan...:7
Advies: koop lekker een cd-fikker, daar kunnen ook 150 mp'3 tjes op, lijkt me meer dan genoeg..8-)

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb een DVD Video brander voor 4,7Gb, >:) (op werk dan)

Verwijderd

Topicstarter
En maar 12.000,- (Pioneer)

Verwijderd

Nou, das een koopje geweest dan..:) Als je DVDspeler mp3-cd's ondersteunt, lijkt het me dat mp3-DVD's geen probleem mogen geven, gewoon proberen lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik maar's doen, die 4,7Gb kosten nog +/- 80,- Ik was net bij iemand die haalde ze uit Duitsland voor 18,- mark de stuk (op spindel), we hebben ook 3,95Gb die kosten 'maar' 30,- :'(

Verwijderd

Dan probeer je toch eerst gewoon een 3,9 Gieg schijfje; voordat je die afgespeeld hebt...:)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Als de mp3'tjes op de DVD als files gelezen kunnen worden (en dat kunnen ze), dan kun je ze lekker af spelen vanaf DVD op je computer.
Als ik de beschikking over een DVD writer zou hebben zou ik het ook doen. Lekker al mijn nummers op 3 DVD's of zo :9~

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Tell me wat is het verschil tussen DVD ram en en DVD-r?

12000 gulden..voor DVD-r om DVD's te branden? ha ha.. das dan ca. 10500 teveel!

Kijk hier eens ..
CNet prijslijst DVD rams

Die hitachi =goedkoper en beter

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maarre... Da's DVD-RAM, geen DVD Video, probeer maar 's zo'n DVD-Ram schijf in je DVD speler te stoppen, |:(
DVD-R zijn schijfjes zoals CD, DVD-Ram lijkt meer op zoiets als ZIP.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Zal je wel zoiets als UDF interpreter progje moeten hebben die zoals bij CD-RW's dat dat ding DVD-ram kan lezen.. op een gewone dvd he...

DVD writer schrijft gewoon.. of die nou een DVD ram of DVD-r schrijft....eenmalig wel te verstaan....Of hebben we het nu over een DVD rewriters?

ff definitie.. ook voor jou:
DVD-r: eenmalige beschrijfbare cd look a like
DVD ram: meermalige beschrijfbare cd look a like
DVD writer: Schrijver/speler voor eenmalig schrijven van DVD-r en ram
DVD rewriter: Schrijver/speler voor meermalig schrijven van DVD ram en eenmalig DVD-r
DVD video: DVD rom...

Kijk hier maar eens:
http://www.panasonic.ca/products/datastorage/dvdfaq.htm

Wees voortaan specifiek ....en gebruik desnoods een linkje...

Verwijderd

Topicstarter
|:( DVD-Ram is een rond schijfje in een vierkant hoesje (zoals MiniDisc, die zie je ook niemand in een CD speler stoppen) die je alleen in een DVD-Ram speler kunt stoppen en dus niet in je gewone huis tuin en keuken DVD speler.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zag net een DVD-Ram schijf van 2,6Gb die je uit het hoesje kan halen en dus in je gewone speler kan gebruiken...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Bedoel ik....die had je vroeger ook van plextor.. SCSI 1* branden.. lachen...
en je zult over een jaar of anderhalf gewoon zo'n DVD rewriters hebben als de CD rewriters van tegenwoordig.. gewoon inlay..EN dat ze gewoon CD's kunnen lezen.. (of ze dan ook CD rewriters kunnen zijn .. dat weet ik niet.. moet dan WEER een aparte laser in..)

edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier nu een nieuwe G4 met standaard DVD-Ram 4,7 Gb, maar ik denk niet dat je hier video mee kan barnden, ff proberen...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Direct branden ...1 op 1 DVD copy? Eerst decrypten zou ik zeggen... want dat lukt niet...
DVD decrypter.. of VobDec gebruiken he...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 24 januari 2001 12:49 schreef botmans het volgende:
Ik vroeg me af of ik zeg 800 MP3's op een DVD kan branden en die dan in mijn Hiteker DVD speler kan afspelen.
Is dit nu al eens gelukt? :?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• cc bcc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:42
Op woensdag 24 januari 2001 14:32 schreef botmans het volgende:
We hebben hier nu een nieuwe G4 met standaard DVD-Ram 4,7 Gb, maar ik denk niet dat je hier video mee kan barnden, ff proberen...
Een nieuwe G4 zit standaard 4.7 Gb DVD-r op. Een jaar geleden kon je ze ook met 9.2Gb DVD_RAM kopen, maar nu is het echt standaard DVD-r (die ook cd's kan branden ed.) Dus die gewoon in een dvd speler af te spelen zijn.

Misschien kan je proberen om een een dvd film te maken, met gewoon zwart beeld maar met mp3 als audio. De mp3 moet wel omgezet worden want mp3 wordt niet ondersteunt in dvd. Probeer dvd studio pro.

-- I talk to planets, baby --

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik denk dat ik het zelf dan maar eens een keer ga proberen, m'n vorige werkgever heeft er een besteld :)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ik wil niet vervelend doen maar een DVD-RW schrijver heb je al voor f1880 en die kan ook DVD-R schrijven.

DVD-RAM is uiteraard een heel ander verhaal, dat is helemaal nergens compatibel mee.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Waar ik gewoon benieuwd naar ben -> kun je een DVD-R vol schrijven met MP3tjes en dan in je MP3 compatible DVD speler afspelen?
Ik heb nl zo'n Samsung 711 DVD speler en die speelt mn MP3 cdtjes heel netjes af, maar nu wil ik al die MP3 cdtjes op 1 DVDtje branden.....

Verwijderd

ik heb dit dus geprobeerd.
eerst mp3's op een cdr gebrand (doet het !)
toen wilde ik het op een dvd-r branden en burn suc6 ik stop hem in de dvd speler en hij geeft een error ???

//Edit heb mijn vraag al gevonden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:45 ]

Verwijderd

Niet alle DVD spelers die MP3 kunnen afspelen doen dit ook in DVD modus...

Wel een erg belegen topic - neem eerst eens een kijkje in de search en open dan een nieuw topic die wél voldoet aan de richtlijnen ipv oude topics te schoppen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.