[Access 2003] Kolom 1 + Kolom 2 = Kolom 3

Pagina: 1
Acties:

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 07:16
Hi,

ik probeer in access 2003 de volgende vereenvoudigde actie uit te voeren:

Kolom1; Kolom2; Kolom3
2; 4;
3; 6;

Nu wil ik in kolom3 het resultaat van een berekening als "kolom1 + kolom2" plaatsen. Het wordt me echter niet duidelijk hoe ik dit kan doen. Ik zie niet echt een mogelijkheid om in kolom3 een berekening in te voeren (of kan dit dmv een calculated field?).
Of moet ik alle berekeningen dmv queries doen?

Dit kan niet ingewikkeld zijn, maar als beginner kom ik er niet uit |:(
Wie kan me helpen?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

In een tabel voer je geen berekeningen uit, en Access kent geen calculated fields. Je zal de berekening dus inderdaad pas moeten uitvoeren in de queries.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Zoals Boss al heeft gezegt moet je het idd via een query doen. Je zou bijv. een update query kunnen maken wil je dat de waarden in je tabel komen.

• onne
bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik was in de veronderstelling dat het mogelijk was calculated columns in tables op te nemen maar dat is dus blijkbaar niet het geval.

Maak ik direct even van de gelegenheid gebruik een tweede vraag te stellen.
Ik heb nu de berekening van column3 in een form laten plaatsvinden. Dit werkt prima, ik heb nu het data rijtje dat ik nodig heb.
Als ik daarop echter een graph wil basseren gaat dat niet. Als "row source" kan ik enkel kiezen voor queries of tables, terwijl ik wil kiezen voor mijn eigen subform.

Ik geloof dat dit mogelijk is door iets als dit:
SELECT [column1],[column2],[column3] FROM forms![subform1];
maar dat werkt dus niet! De exact juiste formulering kan ik nergens vinden, ook de error message kan ik niet veel mee.

bvd

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
onne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:46:
Ik geloof dat dit mogelijk is door iets als dit:
SELECT [column1],[column2],[column3] FROM forms![subform1];
maar dat werkt dus niet!
In een grafief refereren aan een form dat zal niet meevallen (kan voor zover ik weet niet). Je zult gewoon een query moeten maken die gebaseerd is op de basisinformatie waar jouw formulier ook gebruik van maakt.

Hans van Zijl

• onne
Jeetje... wat een beperkingen ;)

Anyway, dan dus eerst een query maken en daarop de graph zetten. Werkt wel inderdaad, bedankt!
Pagina: 1