who, eindelijk weer een NOS-topic van mijn hand 
Het volgende probleem steekt al een tijdje de kop op. Ik heb een mailserver die (bijv) server.a.nl heet. Als ik mail probeer te sturen naar zwerver@server.a.nl dan krijg ik de volgende foutmelding in mijn logs:
domainlist relay_domains aanpassen:
domainlist relay_domains = lsearch;/etc/virtual/domains : localhost : server.a.nl
domainlist local_domain aanpassen
domainlist local_domains = lsearch;/etc/virtual/domains
in /etc/virtual/domains staat server.a.nl, dus ik neem aan dat die de boel gewoon resolved.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu verder zou moeten aanpassen en overgaan op exim4/postfix/whatever is geen optie; direactadmin werkt tot nu toe alleen met exim3.
Het volgende probleem steekt al een tijdje de kop op. Ik heb een mailserver die (bijv) server.a.nl heet. Als ik mail probeer te sturen naar zwerver@server.a.nl dan krijg ik de volgende foutmelding in mijn logs:
Als ik een beetje zoek naar Unrouteable address dan kom ik op de volgende (niet werkende) oplossingen:2006-04-07 09:59:38 1FRFpx-00036f-Sr ** ronald@server.a.nl <ronald@server.a.nl> F=<>: Unrouteable address
domainlist relay_domains aanpassen:
domainlist relay_domains = lsearch;/etc/virtual/domains : localhost : server.a.nl
domainlist local_domain aanpassen
domainlist local_domains = lsearch;/etc/virtual/domains
in /etc/virtual/domains staat server.a.nl, dus ik neem aan dat die de boel gewoon resolved.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu verder zou moeten aanpassen en overgaan op exim4/postfix/whatever is geen optie; direactadmin werkt tot nu toe alleen met exim3.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer