[VB] Internet instellingen wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi, ik wil graag een programma maken waarin je een aantal internet instellingen kan wijzigen. Nu zit ik met het probleem dat ik geen idee heb hoe ik dit kan doen.

Het gaat om de instellingen van het onderstaande schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://www.klompwebdesign.nl/got/options.jpg

Hier wil ik graag een site toevoegen aan de categorie "vertrouwde websites" en hier ook een aangepast niveau voor instellen. Ook zouden er bij geavanceerd een aantal dingen veranderd moeten worden.

Ik wilde dit graag maken in VB6 of VB.Net 2005, maar in beide programma's krijg ik het echt niet voor elkaar. Ik ben aan het zoeken geweest naar references, componenten en heb het register door gebladerd maar nergens vind ik waar deze gegevens opgeslagen worden.

Ik heb dit nodig omdat klanten van ons een webapplicatie gebruiken en hiervoor zijn een aantal wijzigingen nodig in de instellingen. Maar omdat de meeste klanten van ons hier totaal geen verstand van hebben is het voor hen erg lastig deze instellingen te wijzigen.

ik heb gezocht op google en got met onderandere de volgende zoektermen maar hier krijg ik geen goede resultaten mee:
- vb ie security settings wijzigen
- vb6 ie security settings wijzigen
- vb6 eigenschappen voor internet wijzigen
- internet explorer settings wijzigen met visual basic

En dan in het engels en het nederlands.

Kan iemand mij een duw in de goede richting geven of zeggen welke reference/component ik nodig heb om dit te realiseren?

[ Voor 15% gewijzigd door TwoR op 07-04-2006 09:17 ]

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Oke, bedankt voor de link. Ben nog even aan het zoeken geweest op termen als internet security manger en urlmon.dll. Ik vind nu wel het een en ander maar nog steeds niet hoe ik het moet gebruiken.

Ik ben in iedergeval een stap verder nu ik wat betere zoek termen kan maken.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
* kick *

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Op die link staat precies uitgelegd hoe je een site toevoegt aan de trusted sites. Ik zie verder geen vragen in je post...

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
_js_ schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:20:
Op die link staat precies uitgelegd hoe je een site toevoegt aan de trusted sites. Ik zie verder geen vragen in je post...
Ja oke, maar welke reference moet ik includen/aanspreken om daar te komen?
Pagina: 1