[laptop]Dell D820

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

inXs

known as inXs

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb deze laptop op het oog:

# Latitude D820 ESSENTIAL PLUS (L04823)

Latitude D820 Core Duo T2500 (2.0Ghz 2MB L2 cache 667Mhz FSB) with Base Integrated Graphics

Legitieme Windows® XP Professional, SP2 (NTFS)(+ Media)

80GB serial ATA HDD 5400RPM

1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (1 x 1024MB)

15.4" WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Screen

8 X DVD / 24 X CD-RW Combo Drive with Decoder Software

9 Cell 85WHr LI-ION Primary Battery Extended Life

European - 90W AC Adapter

US-Intl - Dual Pointing Internal Keyboard

Dutch - 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter

Intel PRO/Wireless 3945 802.11a/g Mini Card (54Mbps) Dual Core

512 MB NVIDIA® Quadro NVS 120M TurboCacheTM

gewicht: 2.8 kg

Dit voor: € 2.068

Ik ga hem dus deels als desktop vervanger gebruiken. Ik ga hem ook voor mijn werk & studie gebruiken, ofwel AutoCaD, 2D en 3D, sketchup, beetje 3dsmax. Veel adobe, Illustrator, Photoshop etc etc. Ik weet eigenlijk wel bijna zeker dat deze laptop hiervoor zeer geschikt is (toch? :P ), maaaar ik wil er ook wat op gamen om eerlijk te zijn. Spellen hoeven niet te kunnen draaien met alles op 100%, maar een beetje AA en dat soort dingen zijn toch wel gewenst.

Oblivion wilde ik ook wel eens gaan proberen, dus een beetje aan dat niveau moeten jullie denken. Ik heb me helemaal suf gezocht op GoT en google over deze videokaart, maar geen goede benchmarks en/of vergelijkingen gevonden. Maar wat denken jullie hiervan? Voldoet deze laptop aan mijn eisen? Kan ik er een beetje op gamen? Zo ja, mooi! Zo nee, hebben jullie nog alternatieven? Ikzelf heb ook wat rondgekeken uiteraard, de sony vaio serie bevalt mij erg goed om eerlijk te zijn, maar ik zit een beetje met die quadro kaart. Ik weet dat die goed werkt voor 2D&3D applicaties, op mijn werk heb ik er ook 1, maar ik weet dus niet echt hoe hij gamed ;) Hopelijk hebben jullie een verlossend antwoord.

Mijn budget zit zo rond de 2000 euro, dus ik neem aan dat er wel wat te vinden is voor die prijs ;) Alvast bedankt voor het meedenken!

superB

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Volgens mij dik in orde die laptop... kan je er even bij vermelden hoeveel geheugen erin zit!

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
1.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (1 x 1024MB)

oeps vergeten ;)

superB

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Lijkt mij een prima laptop. Hou er wel rekening mee dat 512MB aan videogeheugen niet volledig word gebruikt. Daarnaast zou je altijd nog extra geheugen erbij kunnen drukken als je nog een slot over hebt. Dan is hij echt retesnel :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:16:
Lijkt mij een prima laptop. Hou er wel rekening mee dat 512MB aan videogeheugen niet volledig word gebruikt. Daarnaast zou je altijd nog extra geheugen erbij kunnen drukken als je nog een slot over hebt. Dan is hij echt retesnel :)
Nou ik zit er een beetje mee dat 1gb extra 150euro extra kost :P Maar ik neem aan dat dit nog altijd achteraf kan? En ik weet dat die 512 mb niet geheel wordt gebruikt, 256mb was ook nog een optie? Maakt dat weinig verschil, want dan zou ik een 256mb videokaart kunnen nemen en dan 1gb extra geheugen.. Gamen gaat dat een beetje lukken? Met welke normale videokaart is deze quadro te vergelijken?

superB

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Budget rond de 2000 euro is hetzelfde als mijn budget. Voor 2088 heb ik de volgende laptop:
XXODD M570A met daarin:
17" 1440x900
M760 processor (2 ghz)
2gb ddr2
80gb 5400
7800GTX 256
WLAN

Is dit misschien een idee voor je? Ik ben zo'n beetje alle dealers van xxodd langs aant gaan, en tot nog toe is deze 2088 ( op website xxodd zelf : 2204 euro) het goedkoopste. Stiekem hoop ik op een aanbieding zeer binnekort...

[ Voor 12% gewijzigd door Vinzzz243 op 07-04-2006 09:44 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Ziet er leuk uit, maar geen dual core en dat wilde ik toch eigenlijk wel graag erin hebben ;)

superB

• Vinzzz243
inXs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:47:
Ziet er leuk uit, maar geen dual core en dat wilde ik toch eigenlijk wel graag erin hebben ;)
daar gaat ook een discussie over :D is dit een gevoelskwestie of ben je van plan echt die dual eruit te halen :)

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Vinzzz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:55:
[...]

daar gaat ook een discussie over :D is dit een gevoelskwestie of ben je van plan echt die dual eruit te halen :)
Van horen en lezen, neem ik aan dat een dual core gebruikt gaat worden wanneer ik AutoCaD en photoshop bijvoorbeeld naast elkaar draai? Of photoshop en illustrator, of een film draai op tv out en photoshop aan heb staan? Ofwel ik ben nogal een "multitasker" :P En ik neem dus aan dat een dual core daar tot zijn recht komt.

En verder vraag ik mij af wat die XXOD verder voor meerwaarde heeft, behalve het geheugen. Daarom ben ik nog steeds zo benieuwd naar waarmee die quadro kaart te vergelijken is.

superB

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Voor Photoshop is een core duo oplossing zeker aan te raden boven een M760 :)

Verder is het voor zware applicaties die jou op het oog hebt waarschijnlijk handig om er meteen 2 GB mem in te doen. Ik moet de 1e D820 nog binnenkrijgen, maar was erg te spreken over de D800 en D810 qua design/degelijkheid

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Maar als ik nog een beetje lekker wil gamen, is het dan slim om te kijken naar een vergelijkbare laptop met een nvidia 7800 of ati type?

superB

Verwijderd

Ik heb ook zitten kijken naar deze laptop maar verbaasde me over het feit dat je nergens voor een videokaart kan kiezen. Als je naar de specificaties van deze laptop kijkt elders op de Dell site dan heb je de keuze uit 3 kaarten waaronder die 512mb Nvidia maar bij het configureren van het systeem kan je nergens kiezen of wordt aangegeven welke kaart je krijgt.

En dan vooral dit:

Latitude D820 Core Duo T2500 (2.0Ghz 2MB L2 cache 667Mhz FSB) with Base Integrated Graphics

Lijkt me dat het een standaard Intel shared videokaart is en Dell schijnbaar nog niet de andere videokaarten in deze laptop kan leveren?

Of kijk ik ergens gruwelijk overheen? :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
inXs schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:21:
[...]

Nou ik zit er een beetje mee dat 1gb extra 150euro extra kost :P Maar ik neem aan dat dit nog altijd achteraf kan? En ik weet dat die 512 mb niet geheel wordt gebruikt, 256mb was ook nog een optie? Maakt dat weinig verschil, want dan zou ik een 256mb videokaart kunnen nemen en dan 1gb extra geheugen.. Gamen gaat dat een beetje lukken? Met welke normale videokaart is deze quadro te vergelijken?
1Gb bij gemiddelde webshop heb je voor onder de 100e... Kingston dan.

zoeizo slim om ff naar zo'n 5% korting coupon te zoeken, scheelt weer paar centen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 10-04-2006 12:51 ]

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-02 21:07

FireFlash

need a light?

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:39:

Lijkt me dat het een standaard Intel shared videokaart is en Dell schijnbaar nog niet de andere videokaarten in deze laptop kan leveren?

Of kijk ik ergens gruwelijk overheen? :)
In Nederland kan je er inderdaad nog niet voor kiezen. Als je op dell.com kijkt heb je wel de mogelijkheid te kiezen voor de andere kaarten. Ik hoop dat ze het binnenkort hier ook gaan leveren, want dat is eigenlijk het enige wat ik mis op deze laptop.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Aha, dus die quadro kaart zit er nog niet in bij deze prijs? Of snap ik het nu weer niet? :P

superB

Verwijderd

Volgens mij dus niet... Ik vermoed dat hij wel als optie binnenkort komt maar op dit moment zit ie er nog niet bij denk ik.

Overigens heb ik gekeken naar upgrade voor geheugen achteraf en 1gb Kingston geheugen kost bij interngeheugen.com 202 euro precies (exclusief verzendkosten), exact net zo duur als een upgrade bij Dell :)

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Deze Quaro NVS is voor 2d!!!!!

Dit zag ik net op de nvidia site staan:
NVIDIA Quadro NVS family of graphics boards is designed for professional 2D applications such as:
General Purpose Business and Corporate
Financial Trading

http://www.nvidia.com/page/workstation.html

De videokaart die er in zit is dus speciaal voor grafische 2D toepassingen voor 3D is de quadro FX kaart. Dell verkoopt deze kaarten ook in de precision serie. De kaart in de M90 de 2500M is wel veel beter als in de M60 de 350M. De M70 is volgens mij een verouderd model daar zit ook nog een oude quadro 1400. Denk dat binnenkort een dell M75 ofzo uitkomt met een 1500M videokaart.

http://www.nvidia.com/page/quadrofx_go.html

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
oef thnx, ik zat nog ff in de twijfel en dacht deze toch misschien wel te gaan halen, maar nu ga ik toch nog maar even goed nadenken.. 2000 euro blijft een hoop geld :P

superB

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
ja het is een hele hoop geld. Wou dat ik dat budget had voor een laptop. Als ik jouw was zou ik nog even wachten tot er een precision is met een 1500M quadro tenzij je graag een 17" laptop wilt dan zou ik voor de M90 gaan maar dat lijkt me persoonlijk wat groot.
Je zou natuurlijk ook voor een macbook kunnen gaan, kan je tegenwoordig ook windows op draaien alleen kan de X1600 videokaart niet tippen aan de quadro.
Ik ga voor de inspiron 6400 van dell maar dat is een hele andere prijsklasse, en moet het doen met een x1400 videokaart. Hoop dat ik 3dsmax een beetje goed kan draaien ermee in direct 3d mode.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The NVS 120M is based on the Go7400

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Mja het is dan ook voor een laptop die ff een tijdje mee moet gaan en hij moet mijn PC vervangen, verder gaat ie veel voor mijn studie en werk gebruikt worden, vandaar. Ik hoef niet persé een 17", want ik heb thuis een tft staan die ik bij thuiswerk er gewoon aankoppel. Ik denk dat ik nog even wacht inderdaad op de 1500M, mijn planning is om in juni hem te kopen. Macbook heb ik uiteraard ook aan gedacht, daar zou inderdaad windows opkunnen, maar als ik kijk naar andere x86 laptops in dezelfde prijsklasse denk ik dat het weinig verschil maakt en al helemaal met een quadro kaart erin, is een dell denk ik de winnaar.

En ff over die 7400GO vergelijking, als ik dit zo lees:
The X1400/Go7400 are the replacements for the X600/6400.

Performance Standings: The two newest cards in this segment are the Go7400 and the X1400. Of the two, the Radeon X1400 is slightly faster when compared to the GeForce Go7400. Either will provide comparable performance, but the X1400, due to it's higher memory bandwidth (it has a full 128-bit bus vs. the 64-bit one in the Go7400), will perform better at higher resolutions and settings - again, the difference isn't huge, but might be noticable to more demanding users. You can't go wrong with either card.

What games can I play on these?

Unlike the low-end cards, these actually have a chance at the latest games. You can play HL2/CS:S fine, along with Far Cry and games similar to that. FEAR is where these cards will choke up, but it's going to be playable at lower settings and resolution.
Dan is dat inderdaad niets voor mij.

bron: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568

edit2: ik zie ook dat de precision werkt met een single core intel, zou die M75 met een dual core uitkomen?

En de 1500M quadro, op welke nvidia kaart is deze gebaseerd? Want ik weet dat ik met bijvoorbeeld een ATI Radeon X1800XT of een Nvidia Go7900GTX, ook super kan AutoCa(tten??), 3D'eren en kan photoshoppen. Bij deze kaarten weet ik ook zeker dat ik nog lekker kan gamen zeg maar. (zoals deze dus: http://configure.us.dell....555&l=en&oc=MLB1311&s=biz alleen is deze nog 1000euro boven mijn budget :P )

[ Voor 65% gewijzigd door inXs op 24-04-2006 08:46 ]

superB

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Nou mensen ik ben eruit, ik heb niet deze Dell gehaald, maar deze:

Dell XPS M1710

-Intel® CoreTM Duo Processor T2500 (2,00 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
-2GB Dual-Channel PC-5300 667 MHz DDR2
-NVIDIA® GeForceTM Go 7900 256 MB DDR3
-80GB 5400 RPM SATA (Ik gebruik verder altijd een externe HD, dus deze hoeft niet zo el biggo te
zijn :P)
-8X DVD+/-RW
-Interne Broadcom 10/100/1000 Gigabit Ethernet-netwerkverbinding
-Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps)
-SigmaTel HD Audio

-1 x RJ45 LAN
-6 x USB 2.0
-1 x RJ11 Modem
-1 x DVI-D
-1 x VGA
-1 x S-VIDEO Out
-1 x 4-pin Unpowered IEEE 1394A
-1 x Headphone jack
-1 x Microphone jack

Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/bl44t/back-open.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.unet.nl/bl44t/closed-lights-lg.jpg

http://www.notebookreview...sID=2887&review=Dell+XPS+

Ik hoop dat ie snel binnenkomt :P

[ Voor 4% gewijzigd door inXs op 30-04-2006 18:48 ]

superB

• Vinzzz243
inxs, je moet er even achteraan bellen. Standaard zit er geen bluetooth op (althans niet op mijn orderbevestiging). Ik heb dat gevraagd en heb hem er gewoon bij gekregen...

[ Voor 14% gewijzigd door Vinzzz243 op 30-04-2006 19:42 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
K thnx gast, dat doen we ff!

superB

Pagina: 1