Toon posts:

laden iPod mini via USB 1.1

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een iPod mini 4gb gekocht, had al gezien op't forum dat het mogelijk is om hem via USB 1.1 op te laden. Ik wilde alleen weten hoelang dat bij anderen gemiddeld duurt? Hij is nu ruim 10 uur bezig, en zegt nogsteeds 'do not disconnect'.
Verder heb ik nu 2,6gb in iTunes gezet (geeft zelf aan dat dat 1,6 dagen duurt :Z ), begint hij daar pas mee als hij helemaal geladen is of tegelijkertijd? Hoe zie ik of hij daarmee bezig is?
Ben hier allemaal niet zo in thuis (maar dat is vast al wel duidelijk...). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
als het in iTunes staat betekend het niet dat het ook op je iPod staat. Je moet eerst je muziek in iTunes importeren en daarna kan je links je iPod kiezen geloof ik en daar muziek naar toe sturen.

Over dat laden kan ik niks zinning zeggen want heb zelf een shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dat laatste het probleem (batterij op schermpje is namelijk gewoon vol). In de lijst met bronnen staat mijn iPod niet. En via 'bestand' 'iPod bijwerken' is ook niet mogelijk. Dus het lijkt of hij hem niet herkent... En toch mag ik niet disconnecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dat hij na 10 uur laden nog steeds op 'Do Not Disconnect' staat, wil niet zeggen dat hij niet opgeladen is, maar dat je hem niet uit je computer mag verwijderen. Om hem wel te mogen verwijderen, ga je naar iTunes, klik je met je rechtermuisknop op je iPod en kies je _naam iPod_ uitwerpen. De melding van 'Do Not Disconnect' verdwijnt dan en hij is klaar voor gebruik.

Bij mijn iPod G5 staat er in de titelbalk ook (als hij nog aangesloten is, maar wel uitgeworpen) 'Opladen' of 'Opgeladen', maar ik weet niet hoe dat bij jou is.

De muziek overzetten gebeurt, tenzij je dit anders hebt ingesteld, als je je iPod mini aansluit. Die 1,6 dagen is niet de tijd die het duurt om de muziek over te zetten, maar hoe lang je totale muziekcollectie duurt ;)

Dus, als je nu je iPod uitwerpt, dan kun je hem gewoon gebruiken (neem ik tenminste aan na 10 uur laden...) en staat al je muziek erop :)

edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:
Volgens mij is dat laatste het probleem (batterij op schermpje is namelijk gewoon vol). In de lijst met bronnen staat mijn iPod niet. En via 'bestand' 'iPod bijwerken' is ook niet mogelijk. Dus het lijkt of hij hem niet herkent... En toch mag ik niet disconnecten.
Haal hem er dan gewoon eens uit. Dit kan opzich wel, zorg alleen dat er geen enkele transfer is tussen je PC en je iPod (dus dat hij geen bestanden aan 't overzetten is ofzo). Als je hem er opnieuw instopt, en hij staat er nog niet bij is er denk ik iets mis...

[ Voor 33% gewijzigd door Scott op 07-04-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:54:
Je moet hem eerst disconnecten. Dus eject via het programma dat je gebruikt (welke?), of via de verkenner uitwerpen. Dan pas verdwijnt die (niet loskoppelen) melding en verschijnt het laad symbooltje. :)

Edit: zucht, het is nog vroeg en ik moet nog op gang komen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 07-04-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de verkenner staat mn iPod er wel bij, alleen iTunes ziet'm niet. Ik ga' toch maar disconnecten, en dan opnieuw aansluiten, we'll see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Losgekoppeld, opnieuw aangesloten en herkent iTunes hem en wordt er als een dolle (via de USB 1.1 :) ) muziek op gezet. Jippie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:18:
Losgekoppeld, opnieuw aangesloten en herkent iTunes hem en wordt er als een dolle (via de USB 1.1 :) ) muziek op gezet. Jippie!!
Via 1.1 als de dolle :?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovds
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-10 08:30
zie pushmessage ;)

[ Voor 90% gewijzigd door leon1e op 07-04-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:14
Yeah, right... Reageer dan niet! Direct nieuwe pc kopen.. 8)7 En mag ik een tip geven, koop een USB 2.0 kaartje, dit is het minste wat mijn iPod Mini (2nd Gen, 4GB) nodig heeft vereist, verbaas me erover dat ie gewoon werkt bij jou!
Bron: http://manuals.info.apple...i_(2nd_Gen)_UserGuide.pdf Overal wordt over USB 2.0 gesproken! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 07-04-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

zo'n Usb 2.0 kaartje kost maar een euro of 25, of misschien tegenwoordig al minder.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de manual staat idd USB 2.0 genoemd als vereiste, maar had op andere topics al gezien dat't opzich wel kon met 1.1.
En tja ik heb natuurlijk geen vergelijk maar hij was kleine anderhalf uur bezig met 2,6gb over te zetten. Kan ik wel mee leven maar wellicht dat er toch een USB 2.0 gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

KneppaH schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:39:
zo'n Usb 2.0 kaartje kost maar een euro of 25, of misschien tegenwoordig al minder.
Ik had em zelfs voor 15! :D

En het werkt inderdaad wel met 1.1, alleen dan duurt het een flink stuk langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is het niet in de specificaties van een USB 2.0 apparaat opgenomen dat ie verplicht compatible moet zijn met 1.1 hosts (aka computers)?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Pagina: 1