Welke simpele maar wel degelijke IDE DVD speler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:43
Hey allemaal,
Ik heb een DVD speler nodig... maar de enige eisen is dat hij
- IDE
- Stabiel
is en hij moet natuurlijk gewoon DVD's kunnen spelen ;)
Welke raden jullie mij aan ?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09
Pioneer 10x/40x, heet dacht ik 104s, is via een firmware update regiovrij.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Wild pigeon
DVD-104SZ slot in* 10/40x EIDE bulk 299,- INC. BTW bij Intercom-mailorder geloof ik....
Alleen hij is tijdelijk niet leverbaar :( Iemand anders nog met een andere mogelijkheid ?
PS: Waar moet ik die Firmware update vandaan halen ? en welke Firmware moet ik dan hebben ?

Alvast bedankt !!!

Verwijderd

firmware haal je bijv. van http://members.xoom.com/_XMCM/zozo00/fekete.htm onderaan, werkt perfect, heb zelf nu een maand of 6 een A04SZ (10x/40x slot-in, retail, dus met dvd's van X-Files the game en Baldur's Gate)

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:09

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Wild pigeon
Dus gewoon voor de Pioneer 10*40 gaan ?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Is 10X DVD het minimale wat je moet kopen?
schokt ie bij 6X?
Ik zit er ook aan te denken om een DVD te kopen maar wil niet al te duur uit zijn vandaar.
Wat kosten DVD's in de winkel trouwens? (de films, niet de spelers)

Niet?
[Specs]

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb toevallig ook een A04sz, ik heb tot nu toe alleen niet de guts gehad om een gepatchede firmware te installeren omdat ik van die horrorverhalen heb gehoord dat je drive getrashed word als je een onjuiste installeert. Hij staat op dit moment op een officiele firmware 1.25; welke firmware weten jullie die werkt op de A04sz? Ik heb tot nu toe een gepatchede 1.23, 2x 1.25 en een 2.02 gezien (zie adressen hierboven)...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb sinds kort een Toshiba 1302 voor 269,- incl. BTW. Ook een prima ding !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

A-open 10x slot-in speler schijnt het stabielst te zijn.

Kijk zoiezo naar slot-in, DVD-8x's of hoger met lades schijnen probs met CD--RW's te hebben

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Je moet dus helemaal niet persé een snelle DVD speler hebben hoor. Een DVD film word net als een Audio cd op singel speed gelezen. De 8-10 Speeds DVD's zijn dus enkel nutig als je andere toepassingen dan film hebt op DVD.

Verwijderd

Acolyte57; de firmware op de site waarnaar ik naar gelinkt heb werkt in ieder geval, ik heb ook een A04SZ en het werkt zonder enige problemen...

• Wild pigeon
Hey allemaal,
Aangezien mijn budget nogal laag is (maar ik wel snel een dvd speler MOET hebben) en de pioneer drive in prijs verhoogd is van 300 naar 420... ben ik op zoek gegaan naar andere mogelijkheden en toen kwam ik uit bij de A-Open 10x DVD voor 299,- dus mijn vraag is dit een goede drive ?

Verwijderd

Ik zei al, die a-open is de beste die er is. A-open maakt ook de beste cd-rom spelers! neem wel een slot-in versie
die leest alles!

• Wild pigeon
OK THANKS ! dan ga ik er maar eentje halen :)
PS: Sorry dat ik over je eerder post heen had gelezen :(

Greetings,
Wild pigeon

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook een Pionier DVD weet niet precies welke dacht 10 speed met lade, en heb geen last van lezen met cd-rw's maar wel met gewone cd-r's, maar ja vond lade mooier :(

Verwijderd

De A-Open = Pioneer, precies hetzelfde loopwerk alleen dus met een AOpen sticker erop, dus dat maakt geen reet uit....

Verwijderd

Pioneer schijnt wél wat beter te zijn als A-open, hoeveel dat scheelt weet ik niet, zal wel niet zoveel zijn. Pioneer heeft meer ervaring met DVD's enzo dan A-open. Aangezien ze ook van die DVD spelers voor de TV maken enzo :D.

Verwijderd

^@cer; de A-Open is EXACT hetzelfde als de Pioneer, alleen met een andere sticker (en een iets andere firmware), dus de kwaliteit van de drive is ook hetzelfde...

• SiGNe
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Hoe snel is die A-Open 10x40 DVD in het exrtacten van audio cd's?
ik heb nu een A-Open 36x cd-rom en die is gelockt op 8x :(

Niet?
[Specs]

• Wild pigeon
OK Thanks everybody voor de replys !!!
Ik ga deze week een Aopen 10*40 IDE kopen...
Greetz,
Wild pigeon

Verwijderd

Retardo: hangt ook weer van de kwaliteit van de sticker af he... :)
Pagina: 1