Probleem met A8N-E

Pagina: 1
Acties:

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 12:43
Ik vermoed dat het iets met het moederbord (nForce) te maken heeft, dus bij deze.

Heb hier een nieuw systeem, werkt verder volledig. Als ik een "share" oproep van mijn oude pc dan gaat dat prima, dan kopieer ik dit bestand naar de nieuwe pc. Dat doet ie in eerste instantie, op het eind krijg ik het volgende:

Cannot copy *bestand*: Access is denied.
Make sure the disk in not full or write-protected and that the file is not currently in use.

Soms geeft mijn oude pc:
"Network attack DoS.Generic.Land from address 10.0.03 has been successfully repelled"

Firewall van nForce uitzetten wil niet baten, virusscanner uitzetten ook niet.

Andersom werkt echter wel. Dus een share op de nieuwe pc maken en die op "alle rechten" zetten, dan kan ik met de oude pc er gewoon bestanden opzetten.

Iemand een idee?

• MisterE
ff een update.
Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, wederom hetzelfde probleem.

Ik kopieer dus een directory van een share naar de nieuwe pc, hij maakt de map wel aan en dan krijg ik die melding. Hij kopieert eerst dus wel...

Als ik bijv. eerst winrar installeer en dan dubbelklik op een rar van het netwerk, dan kan ik hem met winrar wel gewoon uitpakken naar het huidige systeem. Ook installeren van .exe's lukt via het netwerk.

Wat kan hier aan de hand zijn?
Heeft het iets met mijn Sata harde schijf te maken?

ps: Mijn sata hd en sata dvd drive staan ook in het lijstje van "safely remove hardware". Dat lijkt me niet heel handig want ik boot van die hd. En ik denk dat Windows het niet heel leuk gaat vinden wanneer ik die unmount. Is daar ook nog wat aan te doen?

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Beugelfles

I love rusty spoons

de firewal van nforce geeft volgens mij vaker problemen. Ik heb een nieuwe xp instal gedaan en bij het instaleren van de chipset drivers heb ik de netwerksoftware van de nforce 4 chipset niet geïnstaleerd. Dit voorkwam voor mijn gevoel een heleboel problemen.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• MisterE
Ik heb nu kaspersky anti virus van mijn oude pc gegooid. Nu werkt het wel.
Ik zal zo meteen eens versie 6 installeren en kijken wat dit doet.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dat van safely remove harddisken staat daar verder helemaal los van.
Aangezien sata hotpluggable is staan ze erbij.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Deze kun je wel wegwerken en dat is maar beter ook:
Verwijder van de NVidia drivers de IDE-SW driver. Die zorgt voor niets dan problemen. Ook al lijkt hij weinig invloed te hebben op de stabiliteit, eens zal hij toch moeilijk gaan doen :(.

Verwijderd

had ik ook denk ik... ik hoop dat je hier iets aan hebt:

[rml][ XP] Corrupte gegevens bij bijna alles*[/rml]
Pagina: 1