[Testcase]Antwerpen 25-03-2006

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:41
Ik open voor het eerst een testcase met foto die ik in antwerpen heb gemaakt met de fotocursus.

Ik zou graag kritiek en natuurlijk goede dingen willen horen O-) B)

Let niet op de kwaliteit ligt aan de resizer die ik gebruikt heb maar zal dat nog even wijzingen

Foto 1
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small.JPG
Station Antwerpen

Foto 2
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(23).JPG
Station Antwerpen

Foto 3
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(45).JPG
Man op het station aan het wachten

Foto 4
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(6).JPG
Dela Gebouw

Foto 5
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(9).JPG
Straat muziekanten

Foto 6
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(10).JPG
See your self

Foto 7
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(17).JPG

Foto 8
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(25).JPG
De kerk van antwerpen

Foto 9
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(49).JPG
:7

Foto 10
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Fotografie/Antwerpen%2025-03-2006/600x/Antwerpen%2025-03-2006%20Small%20(37).JPG
Deze vond ik zelf het mooist :)

C&C very welkom voor de rest van de foto's kijk maar op deze DIR

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
welke camera en lensen heb je gebruikt?

ik moet zeggen dat ik die laatste en die van de kerk het mooist vind die van de bloemen vink beetje onscherp, mooie shoot:-)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZandBak schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:08:

ik moet zeggen dat ik die laatste en die van de kerk het mooist vind die van de bloemen vink beetje onscherp, mooie shoot:-)
Ik weet dat! :9

Canon EOS 350D
Kitlens (18-55mm)
Sigma 70-300mm APO DG

Oh en euhm, zitten een paar leuke plaatjes tussen hoor, good job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ZandBak schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:08:

Canon EOS 350D met kitlens vooral en UV filter, en paar keer sigma 70-300 apo DG.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, vind ze allemaal niet zo bijzonder eigenlijk. Beetje hoog 'vakantiekiekje'-gehalte. Sommige foto's zouden wel wat kunnen worden, maar zijn qua compositie het weer nét niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
LoneGunman schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:11:
Hmm, vind ze allemaal niet zo bijzonder eigenlijk. Beetje hoog 'vakantiekiekje'-gehalte. Sommige foto's zouden wel wat kunnen worden, maar zijn qua compositie het weer nét niet.
Daarom post ik ze ook hier in de hoop een reactie wat ik moet verbeteren, want fotografeer nog niet zo heel lang en heb nog veel te leren.

is goed neem de tijd B) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus The Virus op 07-04-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:16:
[...]

Daarom post ik ze ook hier in de hoop een reactie wat ik moet verbeteren, want fotografeer nog niet zo heel lang en heb nog veel te leren
Ik zal proberen morgen even wat constructiever commentaar te leveren. Heb zelf ook nog een shoot van Antwerpen, maar daar kan ik nu even niet bij. To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Krijg je bij de fotocursus geen commentaar op je foto's ofzo?? Nou goed, ik zal toch wat "stevige" kritiek geven, zodat je er wellicht wat aan hebt, sorry als het niet te leuk overkomt :)

1. Onscherp, en geprobeerd om 't hele ding erop te zetten, waardoor saaie compositie, en dan staat ie er alsnog niet helemaal op

2. Goed dat je naar een compositie hebt gezocht, maar zo is ie het toch niet helemaal (en dan is 't al snel helemaal niet). Verder heeft 't ook niet echt een onderwerp.

3. Prullenbak en wellicht in lichte mate buis aan plafond storen. Ook niet bijster scherp. Maar ook zonder dat was 't 'm toch niet geweest. Misschien meer loodrecht op de "muur" gemoeten...

4.Heeft wel wat, maar dan moet er toch wel een goede bewerking bij komen

5. Wat rommelig, en waarom staat ie ene er zo half op? Isoleer je onderwerp dan wat meer, kan natuurlijk op verschillende manieren

6. Heeft wel wat. Jammer natuurlijk van de winkel erachter, een egale achtergrond was heel wat beter geweest. Misschien dat je daarom voor zo'n hoog (te hoog) standpunt hebt gekozen? Zwart/Wit-conversie (als die er is geweest) , is ook niet helemaal geslaagd. Lijkt ook niet helemaal scherp, maar kan aan compressie liggen

7. Ik vind de onderkant (Doos + "Royal"-omhulsel) niet echt interessant, als je dat eraf haalt is 't beter. Kan natuurlijk moeilijk inschatten of je 'm dan in landschapformaat had moeten maken, meer had moeten inzoomen, of iets dergelijks. Ook had je een grotere DOF mogen hebben. Algemene indruk vind ik overigens niet zo heel goed, niet echt interessant

8. Moeilijk. Niet echt geweldig (de standaard foto van ik-wil-een-kerk/kathedraal-anders-benaderen), maar niet elke foto heeft ook potentie. Veel meer had je er zo niet uit kunnen halen, dus op zich goed gedaan. Ik wil niet zeggen dat je geen betere foto hiervan had kunnen maken, maar dan had je een compleet andere foto gekregen

9. Tja, misschien zit hier een verhaal achter, maar eigenlijk is het gewoon productfotografie, maar dan slecht uitgevoerd (scheef, belichting, omgeving, etc.) en rommelig

10. leuke poging :), maar sorry,'t is 't nog niet helemaal. Zelf zou ik waarschijnlijk klein stapje naar links hebben gedaan, camera iets naar rechts gedraaid, en iets lager standpunt hebben gekozen zodat: reflectie beter uit komt, mooiere lijnen krijgt, en wat meer de hoogte inkijkt

Over algemeen: Je lijkt een beetje krampachtig bezig te zijn: enerzijds probeer je een onderwerp(/detail) uit te zoeken, maar toch wil je zoveel mogelijk erop hebben willen staan lijkt het wel. Ook bewerkingen zijn niet echt bijzonder, alhoewel ze gewoon wel voldoen. :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
inquestos schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 01:33:
Krijg je bij de fotocursus geen commentaar op je foto's ofzo?? Nou goed, ik zal toch wat "stevige" kritiek geven, zodat je er wellicht wat aan hebt, sorry als het niet te leuk overkomt :)

1. Onscherp, en geprobeerd om 't hele ding erop te zetten, waardoor saaie compositie, en dan staat ie er alsnog niet helemaal op

2. Goed dat je naar een compositie hebt gezocht, maar zo is ie het toch niet helemaal (en dan is 't al snel helemaal niet). Verder heeft 't ook niet echt een onderwerp.

3. Prullenbak en wellicht in lichte mate buis aan plafond storen. Ook niet bijster scherp. Maar ook zonder dat was 't 'm toch niet geweest. Misschien meer loodrecht op de "muur" gemoeten...

4.Heeft wel wat, maar dan moet er toch wel een goede bewerking bij komen

5. Wat rommelig, en waarom staat ie ene er zo half op? Isoleer je onderwerp dan wat meer, kan natuurlijk op verschillende manieren

6. Heeft wel wat. Jammer natuurlijk van de winkel erachter, een egale achtergrond was heel wat beter geweest. Misschien dat je daarom voor zo'n hoog (te hoog) standpunt hebt gekozen? Zwart/Wit-conversie (als die er is geweest) , is ook niet helemaal geslaagd. Lijkt ook niet helemaal scherp, maar kan aan compressie liggen

7. Ik vind de onderkant (Doos + "Royal"-omhulsel) niet echt interessant, als je dat eraf haalt is 't beter. Kan natuurlijk moeilijk inschatten of je 'm dan in landschapformaat had moeten maken, meer had moeten inzoomen, of iets dergelijks. Ook had je een grotere DOF mogen hebben. Algemene indruk vind ik overigens niet zo heel goed, niet echt interessant

8. Moeilijk. Niet echt geweldig (de standaard foto van ik-wil-een-kerk/kathedraal-anders-benaderen), maar niet elke foto heeft ook potentie. Veel meer had je er zo niet uit kunnen halen, dus op zich goed gedaan. Ik wil niet zeggen dat je geen betere foto hiervan had kunnen maken, maar dan had je een compleet andere foto gekregen

9. Tja, misschien zit hier een verhaal achter, maar eigenlijk is het gewoon productfotografie, maar dan slecht uitgevoerd (scheef, belichting, omgeving, etc.) en rommelig

10. leuke poging :), maar sorry,'t is 't nog niet helemaal. Zelf zou ik waarschijnlijk klein stapje naar links hebben gedaan, camera iets naar rechts gedraaid, en iets lager standpunt hebben gekozen zodat: reflectie beter uit komt, mooiere lijnen krijgt, en wat meer de hoogte inkijkt

Over algemeen: Je lijkt een beetje krampachtig bezig te zijn: enerzijds probeer je een onderwerp(/detail) uit te zoeken, maar toch wil je zoveel mogelijk erop hebben willen staan lijkt het wel. Ook bewerkingen zijn niet echt bijzonder, alhoewel ze gewoon wel voldoen. :)
Ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Bedankt voor de goede kritiek daar heb ik wat aan, van de foto's die onscherp zijn komt door de resizer, want de kwaliteit is slecht dat moet ik nog opnieuw doen. Het ging mij nou meer om de compositie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
De 3 laatste zijn alvast van een heel ander niveau dan die ervoor! Als reeks kun je ze niet echt gebruiken, maar als losse foto's vind ik die laatste 3 wel meer dan de moeite waard! Als je overigens meer wil lezen over compositie; ik heb eens een "mini-cursus" geschreven hierover, welke je hier kan vinden: http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
De composities kunnen wat beter, maar ook wat meer aandacht aan de nabewerking schenken is niet verkeerd. Met curves het contrast (lokaal) verhogen, USM en wat blur op de achtergrond maken, naar mijn idee, deze plaat al een stuk beter.

(mag wel in de testcase toch?)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/antwerpen.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanpassen van de curves is goed gelukt, maar die achtergrond blurren ziet er niet uit en erg onrealistisch. De voorgrond is helemaal scherp maar "plotseling" achter de personen niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:52:
Aanpassen van de curves is goed gelukt, maar die achtergrond blurren ziet er niet uit en erg onrealistisch. De voorgrond is helemaal scherp maar "plotseling" achter de personen niet meer :)
Mee eens, ik heb het dan ook heel snel gedaan. Vaak wordt het niet mooi, al helemaal niet als je het snel doet. De achtergrond is op het origineel best storend, eigenlijk is daar achteraf niets meer aan te doen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mercarra schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:57:
De achtergrond is op het origineel best storend, eigenlijk is daar achteraf niets meer aan te doen.
In ieder geval werkt een lensblur beter dan een gausiaans blur en werkt een gradient layer ook wel handig ;).
Ook kun je hem naast blurren (wat idd moeilijk realistisch te krijgen is) ook gewoon doordrukken en tegenhouden.
Snel voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Mercarra schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:27:
De composities kunnen wat beter, maar ook wat meer aandacht aan de nabewerking schenken is niet verkeerd. Met curves het contrast (lokaal) verhogen, USM en wat blur op de achtergrond maken, naar mijn idee, deze plaat al een stuk beter.

(mag wel in de testcase toch?)
[afbeelding]
ziet er al beter uit ja, ik ben nog niet z'n ster met photoshop maar zal de volgende meer aandacht aan besteden.

Ook een probleem was dat ik niet super veel tijd heb om een foto te maken met z'n cursus omdat er nog meer mensen waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:19:
[...]

ziet er al beter uit ja, ik ben nog niet z'n ster met photoshop maar zal de volgende meer aandacht aan besteden.

Ook een probleem was dat ik niet super veel tijd heb om een foto te maken met z'n cursus omdat er nog meer mensen waren
Best geslaagde foto's, maar ik ben het met mijn voorgangers eens, wat meer aandacht aan de nabewerking (hoewel dat eigenlijk niet zou moeten ;) )

Ben je overigens geen grote club andere fotografen tegengekomen die dag? O-)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
WhizzCat schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:59:
[...]

Best geslaagde foto's, maar ik ben het met mijn voorgangers eens, wat meer aandacht aan de nabewerking (hoewel dat eigenlijk niet zou moeten ;) )

Ben je overigens geen grote club andere fotografen tegengekomen die dag? O-)
niet echt op gelet maar er liepen genoeg fotografen rond

Pagina: 1