Toon posts:

Videokaart uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er genoeg topics zijn over het stiller krijgen van je videokaart, ik vond bijvoorbeeld net deze:
http://gathering.tweakers...videokaart%2Cuitschakelen
De topicstarter zat met vragen in dezelfde richting, maar vooruit het is alweer zo lang geleden ;)

Mijn vraag: Is er een mogelijkheid om (softwarematig) je PC's grafische gedeelte uit te schakelen, terwijl de PC wel blijft draaien? Dat je dus 's ochtends vroeg, als je weer wakker wordt (in stilte) een toetsenbord-combinatie moet gebruiken om hem weer aan de praat te slingeren ofzo.

Het lijkt me toch niet zo heel raar om 's nachts terwijl je alleen maar een bestandje aan het downloaden of versturen bent je grafische gedeelte (wat meestal het lawaaiigste gedeelte is) uit te kunnen schakelen. Als je PC weet dat hij grafisch niks hoeft te verwerken en projecteren, waarom zou hij dan die moeite nog moeten doen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sommige videokaarten hebben een eigen ventilatorcontrol. Die neemt dan een stapje terug als er geen zware koeling nodig is.

Heeft je videokaart dat niet, dan is het misschien wel een goed idee om een fan met temperatuursensor en een Zalman tostirooster (ZM80D-HP) op je videokaart te hangen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar gaat het niet om. Ik kan wel dingen bedenken om mijn kaart stiller te krijgen, maar het gaat er me nou juist om of er iets is wat je videokaart gewoon UIT kan schakelen terwijl je PC wel doordraait. En zo niet: Waarom is er dat dan niet? Als je PC toch zeker weet dat hij niks hoeft te laten zien, waarom moet hij dan wel die moeite doen?

Dus, als er zo'n software is dan hoor ik het graag. En als die er niet is en daar is een reden voor, dan hoor ik het ook graag. Want: "Een dag niet geleerd is een dag niet geleefd!" ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Volgens mij gaat je bios dan miepen... In feite is het hetzelfde als je kaart uit de AGP/PCI-E rukken.
Denk niet dat je PC dat lief vindt...
Zonder displaydevice denk ik niet dat windows er nog een gat in ziet om verder te draaien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
volgens mij gaat dat niet op een intel platform... en al helemaal niet met windows,

op mijn werk hebben we wel een aantal servers zonder video kaart maar dat zijn dan wel IBM RS6000's met AIX, beeld doen ze dan via de seriele poort maar dat moet je OS ook ondersteunen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik denk dat TS meer iets in de aard bedoeld van : als je pc zoveel minuten idle is (wat je kan instellen) dan zet hij je scherm automatisch uit , waarom dan niet ineens je grafische kaart mee uitzetten?

Als je dan je pc 'weer wakker schudt' door op een toets te drukken , schakelt hij je grafische kaart en je scherm weer in.

Dit interesseert mij namelijk ook wel , je kan zo lawaai verminderen , en doordat je (meestal bij tweakers) high-end kaartje uit staat , verbruikt je voeding minder en is die ook stiller :P

Strava

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ook het idee dat het niet echt mogelijk is om je vga uit te schakelen.
Ik weet verder zo 1 2 3 niet te vinden om wat voor kaart het gaat maar misschien kan je het ook gewoon simpel oplossen door een fancontrollertje te kopen bijvoorbeeld de zalman fanmate of bijvoorbeeld een zalman of arctic cooler erop te zetten.

Ik zelf werk met een arctic cooler en die hoor je totaal niet. en toch kan ik lekker gamen zonder dat de boel te warm wordt.

Speedfan kan je misschien ook helpen als je je koeler op je bord aansluit.
Ik hoor het graag als je een stukje software gevonden hebt...

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 13:34

Krizzie

Progressive Music \o/

Server hebben een Onboard ati 2mb dingetje meestal ;)

Geluidswolk

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik had bij men Nvidia FX5200 van Gainward deze optie standaard staan. Ik kon dan kiezen voor "VGA POWER OFF". Beeld werd dan zwart. Er was waarschijnlijk wel een optie om weer beeld te hebben, maar heb het eigenlijk nooit gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
0X55AA schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:11:
Ik had bij men Nvidia FX5200 van Gainward deze optie standaard staan. Ik kon dan kiezen voor "VGA POWER OFF". Beeld werd dan zwart. Er was waarschijnlijk wel een optie om weer beeld te hebben, maar heb het eigenlijk nooit gebruikt.
Hmm kijk dit wordt interessant. "VGA POWER OFF": waar vond je dat? Was dat ergens een instelling in windows of moest je daarvoor al iets in je BIOS activeren?

En om de voorgaande vraag te beantwoorden: ik heb in mijn PC een MSI GeForce 6600GT met een AC Silencer 6 rev 2. Nogmaals: Ik weet dat ik met heatpipes of fan controllers alles stil(ler) kan krijgen, maar het gaat me ook gewoon om de vraag waarom ik de VGA niet gewoon helemaal uit kan schakelen.

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Dit kon gewoon in windows, met het bijgeleverde Expertool van gainward.

Heb ff zitten surfen naar een foto ervan.

http://twojepc.pl/html/gf...rolink/expertool_tray.jpg

Hier zie je de verschillende mogelijkheden die er waren.

• ThinkPad
  • Laatst online: 23:00
/me bookmarked dit interessante topic even

Ik heb verder geen idee hoe je dat zou moeten doen eigenlijk. Misschien dat je de kaart wel kan onderklokken met RivaTuner/ATi progsel.

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 09-04-2006 22:13 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:54
Dit had ik vroeger met mijn 9800pro.

Als ik weg was liep de core op +/- 60mhz
Als ik in windows zat liep de core op 300mhz
Als ik een spel ging spelen liep de core op 434mhz :P

Ik had er snelkoppelingen aan gedaan Ctrl+F1, Ctrl+F2 enz.

Je 3d-kaart helemaal uitshakelen kan waarschijnlijk niet. Mijn 6800go blijft ook in de laagste energiemodus altijd op nog een paar mhz lopen.

Ik zie dat je een gf6600 hebt, ik weet niet of ati-tray-tools daarmee overweg kan en welk programma dat nog meer kan.

Edit* Misschien Nvidia tray-tools :) http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1264

[ Voor 27% gewijzigd door Dekaasboer op 09-04-2006 22:25 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1