WIFI 4 the people, from the people

Pagina: 1
Acties:

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Gewoon een ideetje: Een gebruikersWIFI-netwerk.

Ik stel mijn WIFI netwerk ter beschikking voor iedereen die dat ook voor mij doet. Oftewel, jij mag via mijn netwerk internetten, als ik dat via het jouwe mag. (centrale gebruikersdatabase, server thuis)

Zoiets moet op de een of andere manier softwarematig mogelijk zijn en levert een zeer groot en gratis WIFI-netwerk op in grote steden.

Gewoon een idee, ben benieuwd naar de (on)mogelijkheid ervan.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 20:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij was zoiets een jaar geleden gestart. Of het nu nog bestaat weet ik niet, hoor er in ieder geval niks meer over.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeker mogelijk.

Nou nog even op de naam komen van dat netwerk waarmee dat (gaat?) gebeur(t|en). Google had er iets mee te maken.

Ah hebbes: http://en.fon.com/

En d'r is ook nog iets met een soortgelijk doel genaamd 'WiFree', maar de website daarvan kan ik even niet bereiken.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 06-04-2006 23:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
En dan natuurlijk met een googlemaps laten zien wie de gebruikers zijn, dus waar het kan. Come on!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het probleem is alleen misbruik.. Er zijn nou eenmaal mensen die bv de hele verbinding dichttrekken, gaan proberen jou te hacken, etc etc..

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, maar dat is met alles wel mogelijk he. Mijn voordeur kan ook misbruikt worden. Zelfde voor mijn auto (ok, fiets :P) en iemand kan zelfs zonder moeite mijn portemonnee misbruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Inderdaad, zie de diverse 'wireless<plaats>' sites voor soortgelijke initiatieven.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Hmm, p2p wifi netwerk dus, wat een probleem is bij p2p is dat er altijd mensen zijn die hun uplink dicht gooien. Als ik ff een online spelletje aan het doen ben, heb ik geen zin in trage uplink. Trek dit mega ver door, en ik zie een hoop mooie hotspots men hele lage verbindingen. Wel gebruiken maar niet delen. Zo zit de samenleving helaas in elkaar.

Maar in een mooie samenleving, of mischien een strakke controlle, lijkt het me een waanzinnig plan

"Is your mother proud of you ?"

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12

VisionMaster

Security!

Kijk eens naar eduroam - http://www.eduroam.org.
Dat werkt met een RADIUS authenticatie. De lol is dat alle Nederlandse Universiteiten en vele andere organisaties daarbuiten.

Je kan je eigen base-station toevoegen en dus een onderdeel uitmaken van eduroam. Volgens mij werkt het niet altijd anders om. Een base-station van een Uni moet zo lief zijn om alle aangesloten radiusservers te vertrouwen.
hieraan mee doen en je kan jezelf toevoegen aan eduroam en je eigen gebruikers community

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1