Toon posts:

Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me wil graag een nieuwe videokaart, maar zelf weet hij niet welke hij het beste bij zijn processor/moederboard kan kiezen. Ook zit hij te twijfelen of hij moet upgraden naar een S754 moederboard met PCI-E of binnenkort AM2.

Dit is zijn huidige configuratie
AMD Athlon 64 3000+ S754
S754 Moederboard > met AGP
512MB DDR RAM (pc3200???)
ATI Radeon 9200 (slechte videokaart dus)

Zelf wil hij heel graag een 7900GT(X) , dit betekend dus dat hij een moederboard met PCI-E moet kopen, omdat er geen 7900GT(X) in AGP is.

Zelf adviseer ik hem echter om een 7800GS (AGP) te kopen, ook omdat ik denk dat zijn huidige processor niet snel genoeg is voor een 7800GT(X)/7900GT(X). En omdat dit hem een heleboel geld scheelt.

Er zijn dus de volgende mogelijkheden
1) Een AGP videokaart koopt (bijvoorbeeld de 7800GS)
2) Een PCI-E moederboard koopt en een 7800GT(X)/7900GT(X) koopt
3) Wacht op socket AM2 en dan een hele nieuwe processor/videokaart/moederboard/geheugen koopt

Wat adviseren jullie? of adviseren jullie iets anders? Is 7800GS een goede videokaart voor zijn huidige systeem? Of kan hij beter voor optie 2 of 3 kiezen?

EDIT: ik zie dat de topic title niet echt al te goed is :S foutje moet kunnen ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 23:33 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
wachten op am2 zou ik sowieso niet doen, dat duurt nog minstens een jaar voordat het een beetje fatsoenlijk geintroduceerd is. En als am2 uit is, is er wel weer wat nieuws binnen een paar maanden (am3 ;) ). Ik zou zeggen 7800GS of idd. eeen 7900gt met pci-express mobo kopen. Die processor is wel snel genoeg. zeker als je wat met de clocksnelheden speelt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door __xeno__ op 06-04-2006 23:35 ]

Verwijderd

ik zou ook die 7800GS doen
die presteerd prima voor een AGP kaart en als je mobo upgraden zou zonde zijn omdat je dan nog steeds aan een oud socket vast zit.

wachten op electronica moet je trouwens nooit langer dan een maand doen en als het echt ongeloofelijk veel beter is(maar zelfs de conroe is het wachten vind ik niet waard)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 07:29:
ik zou ook die 7800GS doen
die presteerd prima voor een AGP kaart en als je mobo upgraden zou zonde zijn omdat je dan nog steeds aan een oud socket vast zit.

wachten op electronica moet je trouwens nooit langer dan een maand doen en als het echt ongeloofelijk veel beter is(maar zelfs de conroe is het wachten vind ik niet waard)
Mijn stem gaat uit naar de moederbord @ 754 en een leuk pci express vidkaartje. Want als jij je proc ook nog gaat overclocken is hij in principe al snel genoeg om nog eventjes mee te draaien.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zit precies met hetzelfde dilemma.
Het hangt er maar net vanaf wat voor budget die vriend van je heeft. Is het een aardig bedrag, dan zou ik zeggen upgrade naar een S939 setje met een 7900GT.
Upgraden met nog een AGP kaart is imo een beetje zonde. Als je dan je proc + mobo wilt upgraden, dan moet je meteen een nieuwe videokaart of een AGP/PCI-E mobo kopen, en die zijn er niet veel.

Sowieso zou ik bij een upgrade nog een reepje geheugen bijkopen. Met zon videokaart wil je toch wel de games op high spelen en dan is 1GB geheugen zeker niet overbodig. Vooral als je vriend wil upgraden naar S939, dan kun je namelijk gebruik maken van dual channel.

offtopic:
Een titelchange kun je trouwens aanvragen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knop linksbovenaan :)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zie ook het Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 topic. Volgens mij had je vraag daar prima bij gekund...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

AJ1815 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:56:
Zie ook het Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 topic. Volgens mij had je vraag daar prima bij gekund...
Precies :)

Graag je vraag daar stellen, deze gaat dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.