Toon posts:

groene schaduwen met mijn XFX 6600GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel wazig probleem: Als ik bepaalde games ga spelen, dan krijg ik ipv een donkere schaduw een groenachtige schaduw.

Check de 2 volgende foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e209/norman_bates/huh.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e209/norman_bates/vreemd.jpg

Kan dit aan mijn instellingen liggen? Bij de meeste games geeft ie perfecte schaduwen weer. Of is het een neukfout [sorry voor dat woord :p ] van Microsoft zijn met betrekking tot Shader Model 3.0?
Ik installeer altijd de meest recente drivers van nvidia. Op de pc staat direct X 9.0C . })

Verwijderd

ja.. dat hebbie bij groene kaarten he!

Modbreak:Als je niets nuttigs te zeggen hebt zeg dan ook niets :z

[ Voor 53% gewijzigd door Pollewob op 08-04-2006 12:22 ]

Verwijderd

16bit in windows ipv 32bit?

mipmap filtering op iets meer richting kwaliteit proberen te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@Motionknight : LOL, mijn videokaart is blauw :P :P.
Hoe schakel ik mipmapping uit [standaard]? Het is niet vreselijk irritant ofzo, je weet gewoon dat schaduwen zwart of donker zijn en niet groen ;) ;) :P

Verwijderd

Die stel je in naarmate je je quality van je drivers omhoog schoeft :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
Wat voor specs heb je? Welke ForceWare drivers? Mocht dat mipmapping niet helpen, probeer dan versie 77.77 (te downloaden uit het archief, vind je aan de rechterkant wanneer je hebt gezegd dat je je videokaartdrivers wil updaten voor je Geforce op jouw OS).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:56:
ja.. dat hebbie bij groene kaarten he!

Modbreak:Als je niets nuttigs te zeggen hebt zeg dan ook niets :z
lellernerd ^_^

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0006AZ4WS.01-A9B09ZK9BZJQ6.MZZZZZZZ.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Specs zijn:

MSI- 7042 mobo
512 mb ram geheugen [2x 256 mb]
P4 3.0 Ghz Prescott [HT technology]
Nvidia Geforce XFX 6600 GT [Meest recente drivers erop] namelijk 84.21
BIOS versie 5.43 [meest recente voor AGP driver]
Voeding van 350W

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 14:52 ]

• The__Virus
  • Laatst online: 09:03
Voeding is redelijk aan de krappe kant. Welk merk is het? En heb je nou al 77.77 geprobeerd, zoals ik zei?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:14
The__Virus schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:10:
Voeding is redelijk aan de krappe kant. Welk merk is het? En heb je nou al 77.77 geprobeerd, zoals ik zei?
Een goede voeding gaat van groene schaduwen echt geen zwarte schaduwen maken hoor :+ .

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb dit alleen bij GTA San Andreas.

Mijn specs zijn: ati radeon 9600 pro en 1024 MB ram en een Asus mobo P4c800 deluxe. voor de rest hetzelfde( merk voeding is zalman bij mij)

Volgens mij zijn het de instellingen van je spel of anders hoort het erin

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

350 W is helemaal niet krappe kant voor dat systeem..tenzei zijn overige onderdelen 100 W zijn!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 11:46
had ik ook met GTA: SA, simpelweg omdat ik aan het klooien was met mijn resoluties, waarna ik hem in 16 bit had staan, kijk eens goed daarna B)

Verwijderd

Ik zou toch eens beginnen om dit advies op te volgen of bevestiging geven welke mode je draait.

Verwijderd

Topicstarter
@me_mrtn

Jouw advies is dus gewoon 16 bit kleuren ipv 32 bit kleuren te gebruiken?

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

nee juist niet, alles op 32bit (win en je game).

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 11:46
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 17:51:
@me_mrtn

Jouw advies is dus gewoon 16 bit kleuren ipv 32 bit kleuren te gebruiken?
ehm nee, ik had hem in 800x600 16bit staan (hoger kon niet i.v.m. met slowdown :?), omdat ik aan het kijken was met resoluties. Was in Windows weer niet het geval, alleen in GTA. Vooral met regens en auto's krijg je dan rare groene kleuren. Toen kwam ik erachter dat ik hem in 16bit had staan (de game) en zet je hem op bijv. 800x600 32bit dan was het foetsie...

Verwijderd

Topicstarter
WTF?!? Ik heb hem altijd standaard in 32-bit staan, problemen blijven. Ik heb het een keer gefixt gehad. Vandaag Rockstar ff mailen of ze een patch uit kunnen brengen om dit probleem te fixen XD .
[Iedereen met hetzelfde probleem raad ik hetzelfde aan. :-P ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 77.77 drivers geprobeerd, haalde niets uit, geavanceerde opties ook niet, direct-X update ook niet. Het probleem blijft zich voordoen. Echt heel storend. Ik vermoed dat het een probleem is met shader model ofzo :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 00:26 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

dit is inderdaad een 16bit/32bit probleem, als ik bijv. Mohaa in 16Bit zet zijn rook effecten ook groen.
heb je dit eigelijk altijd al gehad?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
ja, dit probleem had ik al vanaf dag 1. Weet iemand toevallig een registertweak of een andere truc om dit probleem te verhelpen?! Plx? Ik draai alles onder 32-bit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2006 16:34 ]

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Misschien praat ik wel peop, maar wat gebeurt er als je de fog-table emulation aan zet ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Aangezien meerdere mensen dit hebben, kan het best een bug in GTA zijn, iemand de vraag al bij support neergelegd? :*)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand concreet een oplossing?
Pagina: 1