Toon posts:

5 poorts hub of 2 hubs aan elkaar geschakeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Sinds kort hebben we thuis 5 computers, echter heb ik een 4 poorts hub. Op internet en in winkels heb ik gezocht naar een 5 poorts hub deze heb ik echter niet gevonden.
a) Kennen jullie een 5 poorts hub?
b) Is het verstandig om 2 hubs op elkaar aan te sluiten?
c) Weten jullie een betere oplossing?

Deze hub is aangesloten op mijn ADSL modem

Alvast bedankt voor jullie reacties

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 22:43 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Betere oplossing? 8poorts switch. Kosten vrijwel niks en zal beter performen dan 2 daisy-chained hubs!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
5 pc's + modem = 6 poorten. :+

Maar er zijn zeker wel zat 5 poorts switches (hub is achterhaald :> ), bijvoorbeeld een Edimax 10/100 Mbit geval (pricewatch) En als je dan toch in de pricewatch bent en naar het Netwerk Switches gedeelte gaat, zie je meteen een hele bubs switches. Ook is een 8 poorts versie vaak maar een paar euro duurder, maar dan zit je tenminste wel voorlopig nog ff goed. :)

{signature}

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:31

Jimbolino

troep.com

voor de prijs hoef je het niet te laten toch?

Sweex Switch (8x 10/100Mbps) € 12,75

Ik ben helaas verwend met een gigabit switch, zou tegenwoordig niet meer zonder kunnen...

[ Voor 46% gewijzigd door Jimbolino op 07-04-2006 00:09 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah als je gaat zoeken naar hubs kom je niet zoveel meer tegen. Die zijn nogal aan het uitsterven afaik... De switch is op die plaats gekomen. Efficienter met bandbreedte enzo, en nagenoeg geen collisions.

Maargoed, een 8 poorts of zelfs een 16poorts switch kost geen drol meer tegenwoordig.
Voor een paar tientjes heb je er al een.

edit:
pricewatch: Sweex Switch (16x 10/100Mbps)= <-- Hiero, 16ports voor maar 3 tientjes.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2006 00:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Dat klopt. Een hub is eigenlijk domme kast. Alle poorten zijn zowat met elkaar verbonden.
Dat heeft gevolgen:
- onveilig omdat men makkelijk data kan sniffelen / aftappen
- data wordt tegelijk naar meerdere pc's gestuurd. Je krijgt dus botsingen en netwerksnelheid neemt af. Zo krijgen we bijna zelfde effect als vroegere Ethernet met bekende coax kabel die in 1 keer langs alle pc's gaat. Dat gebeurt ook op vrijwel dezelfde manier.

Nu is techniek verbeterd en chips worden al goedkoper. De swiches worden dus goedkoper en gebruikelijker. Vanwege veel dataverkeer is switch dus zeer aanbevolen. Hierdoor wil niemand de hubs gebruiken en dus zijn ze bijna nergens te koop.
Switch is een intelligente schakelkast. Het geeft signaal door aan de juiste poort, niet alle poorten tegelijk. De botsingen zijn dus nagenoeg uit de wereld. Afluisteren is ook moeilijker geworden. Het is dus wat veiliger geworden. En netwerksnelheid neemt toe. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties en aanbevelingen qua switches,
Het wordt iig voor mij dus een 8 poorts switch, denk dat ik gewoon voor de Sweex Switch ga niet te duur en werkt prima zo te horen :)
Pagina: 1