Toon posts:

PC restart zichzelf

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer heeft tegenwoordig de nare eigenschap zichzelf steeds te herstarten.
Gewoon als ik aan het computeren ben herstart hij zichzelf.

Dingen die ik geprobeerd heb:
Geheugen eruit (zitten 1 bankjes in, als ik er 1 uithaal blijft hij het probleem)
Windows opnieuw ginstalleerd
Koelpasta vervangen (iemand zei dat dit kon helpen)
Koeling schoon gemaakt.

In de bios geeft hij een temperatuur aan van gemiddeld 35 C na het schoonmaken daarvoor zo'n 40 C.

Het is een AMD Athlon XP 2400+

Iemand een idee wat het probleem hier kan zijn?

Weet niet of dit topic in de juiste catagorie staat, zoniet kan een mod hem naar de juiste plek schoppen?

Verwijderd

De Forum FAQ's

is een linkje voor jouw favo's

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en deze had je dan gevonden
succes :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Typisch geval voor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :Y)

damn you kroese! :p

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 06-04-2006 22:22 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
De pc loopt niet vast of problemen met opstarten hij herstart gewoon om 1 of andere duistere reden zonder blauw scherm.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:05

breinonline

Are you afraid to be known?

Uit dezelfde hangen en opstartproblemen troubleshooter:
in een standaard Windows XP systeem herstart de computer automatisch zonder een duidelijke foutmelding te geven. Je kunt dit uitschakelen via Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Verder kun je in NT/2K/XP ook veel nuttige informatie halen uit de systeemlogboeken. Zie Configuratiescherm - Systeembeheer - Systeemlogboeken (Event Viewer) of start - uitvoeren - eventvwr.msc.
Als je hem nou gewoon wel even goed doorleest en test...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:29:
Uit dezelfde hangen en opstartproblemen troubleshooter:

[...]

Als je hem nou gewoon wel even goed doorleest en test...
Dat vinkje is weggehaald, logboek zal ik zo weer even bekijken. Voordat ik hem opnieuw heb geinstalleerd kon ik in de logboeken niks vinden.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
geef eens een goede klap tegen je pc valt hij uit is het het reset knopje die lam is :+ ik weet het :+

Verwijderd

Topicstarter
DECOY88 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:32:
geef eens een goede klap tegen je pc valt hij uit is het het reset knopje die lam is :+ ik weet het :+
Ik kan slaan wat ik wil maar hij gaat niet uit. :P

Verwijderd

voeding stuk, had ik van de week ook. ook geen fouten in windows alles getest, bleef alleen de voeding over, vervangen pc werkt nu al 1 week goed.

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag ook een nieuwe voeding erin gezet en het probleem heeft zich nog niet weer voor gedaan.

Verwijderd

Beste mensen, wie zou mij kunnen helpen?
ik heb het volgende probleem: Ik zat te werken achter mijn pc, er waren maar paar sites open zoals google enz. dus niks bijzonders, en er was eem download programma aan. Opeens liep alles vast. Ik wilde pc restarte door de toetsen ctrl alt del, maar die deden het ook niet. Dus wat doe, ik zet het uit, door knop een aantal seconden ingedrukt te houden. Daarna ging ik pc weer aan doen, alleen het probleem is, hij start komt tot het moment waarop je ziet windows xp enz en dan zie je dat er iets gewijzigd is aan soft of hardware en dan gaat ie weer restarten, en zo de hele tijd.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, want hij start niet eens tot dat ie tot windows zelf komt.
iemand zei dat je cd van windows moest weer in plaatsten, maar bij aankoop van pc was helemaal geen cd aanwezig wat betreft windows zelf....

wie heeft een oplossing?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 00:40
Zitten er ook lekkende elco's op het moederbord?
Afbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/MmobopicIntel865glc_023.JPG
Pagina: 1