Toon posts:

[G3] Imac 266 met NL Mac Os bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik denk dat dit de goede plek is anders hoor ik het wel.

Het verhaal:
Ik heb laatst een Imac gekocht via internet tot zo ver alles mooi en aardig :) .
Beestje werkt ook goed tot zover ik kan kijken mijn eerste Mac ;) .
Maar nu heb ik wat gekeken naar programma's etc. dan wordt er meestal
Mac Os 9.2.2 gevraagd en er is 9.0.4 geinstalleerd nederlands.
Dus heb ik van de apple support site de software updates opgehaald naar 9.1
en dan de volgende naar 9.2.1 en de laatste 9.2.2.
Tot zover nog steeds niks aan de hand. Totdat ik de image (is dit het goede woord hiervoor :? )
Open er wordt dan een soort virtuele cd rom drive aangemaakt waarna ik de de update kan starten.
Als ik dit doe krijg ik een melding dat de firmware verouderd is "volgt u de instructies voor het bijwerken van de firmware in de map 'Cd-extra's' op de Mac OS-cd."
Maar ja die heb ik niet want het was een download bestand |:(

Vervolgens heb ik op de website gekeken naar een bios update,
Maar daar staan maar 5 talen.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=88010
-frans
-duits
-int Engels
-Ameri Engels
-Japans

Nu is dus mijn vraag waar kan ik de NL versie krijgen om de 9.1 update te installeren
of is het een van de bovenstaand mogelijk.

Het gaat om een Imac
G3 266 Mhz
96 MB -32 en -64
6 MB VGA ati
6,4 GB hd

ik hoop dat iemand het weet in elk geval alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal _/-\o_

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 22:07
op deze pagina staat ook Nederlands, laat even weten of die het wel doet

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het maakt niet uit welke je neemt :)

De taal die je moet selecteren slaat alleen op de gebruikte taal in de documentatie en voor de installer. Het daadwerkelijke firmware bestand is in alle gevallen hetzelfde. Voor de zekerheid heb ik dat nog voor je gecontroleerd, door ze allemaal te downloaden en uit te pakken. In alle 5 de gevallen bleek dat de md5 van het firmware bestand c5dfb3da73ea5cbaf8c13147a4c6be96 te zijn. Ik ben dus vrij zeker van dat ze allemaal hetzelfde zijn, tenzij we hier te maken met een zeer uitzonderlijke collision van 5 bestanden.

Dus de download de firmware update met de taal die voor jezelf het meest comfortabel is :P

Overigens lijkt het me verstandiger om deze firmware update te nemen, aangezien de update die je nu hebt voor een slot-loading iMac is. Een 266 MHz iMac heeft een tray-loading cd-rom speler.

[ Voor 17% gewijzigd door Daedalus op 06-04-2006 22:52 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Zoals Justinb81 zegt
kan niet aangezien dit de bios is voor Mac Os 9.1 ik heb nog maar 9.0.4
En de update wil nog niet lukken.

Daedalus
Ik dacht eigenlijk dat het voor beide was de slot en de tray, maar jij zegt dus dat het alleen voor de
slot loading is.

van de site B) nodig
The iMac Firmware Update 2.4 will only run on iMac computers with slot-loading CD or DVD drives using Mac OS 9.0 or later.

bovendien die link die je gaf zit weer een extra probleem bij namelijk moet je voor die bios
Mac Os 8.0 hebben (je raad het al heb ik niet 8)7 )

Ik heb nog wel wat productinfo misschien dat het iets duidelijkheid brengt:
ROM-versie: $77D.45F
Versie-bootrom: 3.0f3
Versie MAC os ROM bestand: N 1 - 5.5.1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 23:36 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:35:
Zoals Justinb81 zegt
kan niet aangezien dit de bios is voor Mac Os 9.1 ik heb nog maar 9.0.4
En de update wil nog niet lukken.

Daedalus
Ik dacht eigenlijk dat het voor beide was de slot en de tray, maar jij zegt dus dat het alleen voor de
slot loading is.

van de site B) nodig
The iMac Firmware Update 2.4 will only run on iMac computers with slot-loading CD or DVD drives using Mac OS 9.0 or later.

bovendien die link die je gaf zit weer een extra probleem bij namelijk moet je voor die bios
Mac Os 8.0 hebben (je raad het al heb ik niet 8)7 )

Ik heb nog wel wat productinfo misschien dat het iets duidelijkheid brengt:
ROM-versie: $77D.45F
Versie-bootrom: 3.0f3
Versie MAC os ROM bestand: N 1 - 5.5.1
Weet je zeker dat het een 266 MHz iMac is? Want volgens deze lijst is dat de update die je nodig hebt. Post anders het modelnummer en/of serienummer. En heb je de firmware update ook geprobeerd? Want zover ik kan zien zou je die update ook met Mac OS 9 moeten kunnen installeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
Je moet dus deze hebben want die jij aangeeft is een verouderde (en zeik firmware btw) voor de iMac Slot loading en deze is voor de A B C en D imac.

http://download.info.appl...irmwareUpdate_1.2.smi.bin

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:44:
[...]

Weet je zeker dat het een 266 MHz iMac is? Want volgens deze lijst is dat de update die je nodig hebt. Post anders het modelnummer en/of serienummer. En heb je de firmware update ook geprobeerd? Want zover ik kan zien zou je die update ook met Mac OS 9 moeten kunnen installeren.
Ik weet zeker dat het een 266MHz is staat ook in de product info als je op de apple drukt rechts bovenin en dan product info.
Ik heb die firmware (nog) niet geprobeerd, omdat ik niet zeker wist of dit ook werkt / of schade aanbrengt aan het systeem. Omdat er "Any language Mac OS 8.0" bij staat.
Maar voor alle drie de Imac's 233 266 333 is het dezelfde update dus dat zou goed moeten zitten.
Ik heb momenteel serials niet bij de hand ben nu niet thuis ik zal ze vanavond wel even posten hier.
Maar als ik de 1.2 bios nu probeer kan dat geen kwaad voor het Mac :?

Verwijderd

Topicstarter
HIJ doet het :P
Met de update 1.2 volgens apple dus voor Mac Os 8 maar werkt ook onder 9.04 :)
Updates zijn nu aan het installeren

mijn dank is zeer groot
Pagina: 1