Beste medemensen van dit forum
Ik ben opzoek voor het 2e systeem hier in huis naar een mooi mooi geprijsde hardeschijf die minimaal
1 ..150 gb is
2 .. IDE .. STIL STIL STIL
4 .. Niet te duur(rond de 100 euro):*)
Aangezien ik uiteraard een paar schijven op het oog heb maar ik zit te twijfelen welke ik zal nemen en ik graag wat adviezen zou willen ontvangen. Ik heb voor de prijzen bij alternate gekeken aangezien dit wel een goede shop is.( teminste dat dacht ik
)
De 2 hardeschijven die ik wel iets vond:
Maxtor DiamondMax 10 (Bulk , 6L250R0)
Prijs: 89 euro
Capaciteit:250,0 GB
Interface: 40-polig Ultra DMA/133 IDE
Snelheid: 7200 rpm
Toegangstijd: 9 ms
Cache:16 MB
Hitachi Deskstar 7K250 (Bulk , HDT722525DLAT80)
Prijs: 99 euro
Capaciteit: 250,0 GB
Interface: 40-polig Ultra DMA/100 IDE
Transferrate: tot 100 MB/s
Toegangstijd: 8 ms
Cache: 8 MB
Geluidsproductie
Standby
2,8 Sone
Gebruik
3,0 Sone
Aantal puntjes op de schijven:
Met 89 euro
leek mij de maxtor schijf wel wat, maar ik hoor veel problemen over deze schijf, zoals kapotte, herriemakende en zelfs die na een tijdje naar de eeuwige jachtvelden gaan}:O Of valt dit mee?
De maxtor schijf heeft ook 16 mb cache, geeft dit veel voordeel tegenover de schijf van hitachi?
Wat zegt nou die:
Geluidsproductie
Standby
2,8 Sone
Gebruik
3,0 Sone
Is dit erg stil, want anders zitten ze niet zo te bling blingen
met die cijfers.
Zijn er mischien nog andere schijven of mensen met ervaring? Je zou me erg mee helpen
Ik vind stil erg belangrijk maar de ene zegt dat de maxtor stil is, en de ander niet.
Bij hitachi heb ik nog niet echt veel gevonden, maar wat ik heb gevonden leek erg stil te zijn!(reacties over de schijf)
Bvd Ricardo!!
Ik ben opzoek voor het 2e systeem hier in huis naar een mooi mooi geprijsde hardeschijf die minimaal
1 ..150 gb is
2 .. IDE .. STIL STIL STIL
4 .. Niet te duur(rond de 100 euro):*)
Aangezien ik uiteraard een paar schijven op het oog heb maar ik zit te twijfelen welke ik zal nemen en ik graag wat adviezen zou willen ontvangen. Ik heb voor de prijzen bij alternate gekeken aangezien dit wel een goede shop is.( teminste dat dacht ik
De 2 hardeschijven die ik wel iets vond:
Maxtor DiamondMax 10 (Bulk , 6L250R0)
Prijs: 89 euro
Capaciteit:250,0 GB
Interface: 40-polig Ultra DMA/133 IDE
Toegangstijd: 9 ms
Cache:16 MB
Hitachi Deskstar 7K250 (Bulk , HDT722525DLAT80)
Prijs: 99 euro
Capaciteit: 250,0 GB
Interface: 40-polig Ultra DMA/100 IDE
Transferrate: tot 100 MB/s
Toegangstijd: 8 ms
Cache: 8 MB
Geluidsproductie
Standby
2,8 Sone
Gebruik
3,0 Sone
Aantal puntjes op de schijven:
Met 89 euro
De maxtor schijf heeft ook 16 mb cache, geeft dit veel voordeel tegenover de schijf van hitachi?
Wat zegt nou die:
Geluidsproductie
Standby
2,8 Sone
Gebruik
3,0 Sone
Is dit erg stil, want anders zitten ze niet zo te bling blingen
Zijn er mischien nog andere schijven of mensen met ervaring? Je zou me erg mee helpen
Ik vind stil erg belangrijk maar de ene zegt dat de maxtor stil is, en de ander niet.
Bij hitachi heb ik nog niet echt veel gevonden, maar wat ik heb gevonden leek erg stil te zijn!(reacties over de schijf)
Bvd Ricardo!!
Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p