Toon posts:

Crystal Reports grafieken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben met mijn werk bezig met het maken van een rapportage in Crystal Reports
nu wil ik 2 statistieken in 1 staafdiagram laten zien, maar voor deze 2 statistieken is allebei een aparte selectie nodig waar ik niet omheen kan
nu heb ik deze 2 statistieken in subrapporten gezet, maar in 1 diagram is het niet te krijgen

heeft iemand hier misschien nog wat ideeën voor???

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt toch een multiple bar chart maken?

Edit: Series

[ Voor 16% gewijzigd door mulder op 06-04-2006 19:58 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
doordat er verschillende selecties gebruikt zijn krijg ik deze 2 gegevens niet in hetzelfde rapport(alleen in verschillende subrapporten), dus daarom ook niet in 1 staafgrafiek

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:11:
doordat er verschillende selecties gebruikt zijn krijg ik deze 2 gegevens niet in hetzelfde rapport(alleen in verschillende subrapporten), dus daarom ook niet in 1 staafgrafiek
Dus als ik het goed begrijp, heb je 2 selecties, die je met elkaar wilt vergelijken in een barchart.
Dan kan je je query toch aanpassen met een 'or' zodat beide selecties bijelkaar worden geraapd?
Dus even in pseudo: (Crystal Queries is net iets te lang geleden)
code:
1
2
3
Select Prestatie
From eenTabel
Where Naam = "Piet" or Naam = "Jan"

Voor Piet en Jan dan je twee selecties.
Vervolgens kan je dan een Barchart maken voor beide selecties.. waarbij je dus Piet met Jan vergelijkt.
Aha.. zie net dat 'Bar' dit niet doet.. (tenminste in CR9, misschien 10 wel) 'Line' doet dit wel.

Verwijderd

Topicstarter
De rapportages die ik maak zijn voor een helpdesk, in die barchart moet te zien zijn hoeveel vragen er in een bepaalde week binnenkomen en hoeveel er afgesloten worden

Voor het aantal vragen dat in een bepaalde periode binnen is gekomen selecteer ik de vragen op 'opendatum' en vervolgens kan ik deze dan in een barchart per week laten zien
voor het aantal afgesloten vragen in een bepaalde periode selecteer ik de vragen op 'sluitdatum' en dan is ook met een barchart een duidelijk overzicht te zien

Wanneer ik hier met 'or' ga werken, dan komen in die gecombineerde grafiek de periodes niet goed te staan. Als ik dan een overzicht wil van het eerste kwartaal van 2006 (week 1-13) worden in de chart ook vragen meegenomen die in week 50 geopend zijn, maar toch pas in week 2 afgesloten. Zo heb ik dus de grafiek die ik wil zien (een duidelijk overzicht van week 1-13), maar van die weken daarvoor staan dan nog enkele bars van nieuw binnengekomen vragen en dat is niet de bedoeling

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-02 22:11
Je kan toch een formula field van de voorwaardes maken ?

F_OpenCall() - If(call=open, 1, 0)
F_ClosedCall() - if(call=closed, 1,0)
(de velden kan je neem ik aan zelf wel invullen)

Daarna in je rapport deze velden opnemen, en op basis van die velden een grafiek laten maken, waarbij je een count op laat nemen voor beide velden.

Daarmee kan je zoveel statussen vermelden in je rapport als je maar wil.

La dolce vita - non farmi ridere

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik ga er even vanuit dat je Hoofdreport de Gelogde vragen betreft, en het subreport de gesloten.

Je kan dan data transporteren van het subreport naar het hoofdreport middels onderstaande formules:

In het subreport neem je onderstaande formule op

code:
1
2
WhilePrintingRecords;
Shared waardeVar GeslotenVragen := Count ({Vragen.gesloten})

In het hoofdreport:

code:
1
2
WhilePrintingrecords;
Shared waardeVar GeslotenVragen

Deze waarde kan je nu opnemen in je chart.

Edit:

Eventueel heb ik nog een voorbeel rapport voor je. Deze is gemaakt op de extreme database die bij je CR installatie zit. Mijn email vindt je in mijn profiel.

[ Voor 15% gewijzigd door Stampertje op 10-04-2006 11:40 ]

Living the American Dream

Pagina: 1