Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Vanmidag liep plotseling mijn PC vast:

Antec 550 watt True Control
Epox 8RDA+
ADM Athlon 2600+ @ 2800+
512 MB 2700 DDR
Ati 9800 Pro @ XT

Een paar keer geprobeerd te booten, met en zonder HD, DVD-ROM etc. Dit maakte niets uit
Ik heb net een nieuwe kast dus ik dacht dat er wellicht kortsluiting zou zijn. Daarom heb ik mijn mobo er uit gehaald maar ook dit maakt niets uit. Ik heb er ook nog een PC-i videokaart ingedaan, in plaats van mijn AGP kaart, maar dat maakt ook niets uit. Ook dan kom ik niet verder dan de bios of iets daarvoor.

Als ik nu boot en dan snel reboot (omdat ie niet verder komt), komt ie tot foutcode 2D en als ik langer wachten tot 52, 53 64, of 6E (of iets dergelijks). Wanneer ik lang wacht krijg ik wel beeld, en komt ik tot aan het bios scherm maar bios zelf kom ik niet in, laat staan dat ie verder gaat. Hij gaat geen HD of DVD detection uitvoeren, Wacht ik niet lang met rebooten, dan strand ik voordat ik beeld krijg en krijg ik de boodschap 'out of range'. Omdat de foutcode steeds iets anders is weet ik niet wat er aan de hand is maar ik verdenk mijn moederbord van gaarheid. Iemand suggesties over hoe dit op te lossen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
Dit is al een wat ouder moederbord - hoe zien de elco's op het bord er uit? Bolstaand of misschien lekkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de 8RDA+ is een van de plankjes die nog wel eens last wil hebben van gare elcos, kijk eens hoe die dingen eruit zien.
die postcodes (foutcodes zijn het niet) zeggen me zo niets eigenlijk, hoewel 52 en 53 volgens het boekje op iets met geheugen moeten duiden. Nu zegt dat nog redelijk weinig overigns gezien hij daarin niet consequent is met hangen.

Ik had kortgeleden ook een 8RDA+ gekregen met hetzelfde euvel en dat bordje is nu helemaal dood (door brakke elcos), dus daar zou ik zeker even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik zie inderdaad roodbruine prut op een paar elco's zitten. Dus die zijn dan waarschijnlijk gaar en repareren zie ik niet zitten. Iemand een S939 bordje met evt agp over? ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Heb nog wel een gaar RDA+ bordje in de aanbieding voor je met hetzelfde probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dank je, daar kan ik wat mee.Lekker solderen en ze dan uiteindelijk allebei wegsmijten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 08:59
Mijn 8RDA+ had ook enkele gare elco's, heb het eerste de beste pII mobootje wat ik kon vinden gepakt en elco's overgesoleerd :) pc heeft daarna nog een jaar 24/7 aangestaan als server zonder probs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Repareren moet te doen zijn, als je wat geluk hebt moet het lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ok, mooi plan. Wie heeft er dan een RDA+ mobo voor mij zonder gare elco's, of in ieder geval niet zo heel veel. Het is wel jammer dat ie het niet meer doet. Ik vond het tot dusverre een zeer prettig mobo. Veel mooie bios features, fijne chipset en vooral overklokken ging zeer prettig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Laat ook maar, er zitten zeker 7 elco's op met rode prut aan de bovenkant en nog eens een paar anderen staan op het punt om open te barsten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:19

Thandor

SilverStreak

dkwakkel schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 03:25:
Ok, mooi plan. Wie heeft er dan een RDA+ mobo voor mij zonder gare elco's, of in ieder geval niet zo heel veel. Het is wel jammer dat ie het niet meer doet. Ik vond het tot dusverre een zeer prettig mobo. Veel mooie bios features, fijne chipset en vooral overklokken ging zeer prettig.
Je moet niet zoeken naar een ander 8RDA(+) moederbord. Grote kans dat die namelijk ook (gaan) lekken.

Zoek dus een ander donor moederbord (ook oudere borden met een slot 1 connector kunnen al geschikt zijn ;)) voor goede condensatoren :)
dkwakkel schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:03:
Laat ook maar, er zitten zeker 7 elco's op met rode prut aan de bovenkant en nog eens een paar anderen staan op het punt om open te barsten.
De hoeveelheid maakt niet zoveel uit. Het kost hooguit wat meer soldeerwerk en/of een tweede donorbord als je condensatoren te kort komt. Het is jammer om een moederbord met lekkende condensatoren af te danken, één keer nieuwe solderen (en dan álle condensatoren van de slechte serie vervangen, ook diegene die goed lijken) en het bord draait weer :o

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gare elco's is gewoon garantiewerk. Neem eens contact op met Epox Nederland. Repareren (Nieuwe elco's erop laten zetten) gaat wel al gauw 1 maand duren, soms zelfs langer.

[ Voor 14% gewijzigd door Tyrian op 07-04-2006 18:10 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
ik heb ze gemaild. Ben benieuwd wat ze doen.

Specs

Pagina: 1