[XP] Executables worden automatisch in dosmode geopend.*

Pagina: 1
Acties:

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:35
specs:
amd mobile 2500+
1 gig ram
ati X800pro
maxtor 80GB, maxtor 200GB
creative audigy
windows xp sp2

Vandaag besloten om men pc nog een keer te formateren want was al lang geleden en nu zit ik met een tamelijk groot probleem. Een héél groot aantal executables van setups en games kan ik niet meer openen. Ze worden automatisch in dos modus geopend.
De schijfruimte die ze innemen is identiek als voor mijn format. Het probleem komt enkel voor met ".exe" bestanden. De rest van de data op de schijf is onveranderd gebleven(muziek,rar-files,avi's...)

Het icoontje die de .exe files hadden is verandert naar dat van een Dos venstertje. Ik heb op de search op GOT niks gevonden en heb zelf nog nooit zoiets gezien. Iemand een idee hoe ik dit op één of andere manier ongedaan kan maken?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
Wat bedoel je met formatteren? Windows opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, doe dat nog eens, misschien dat er iets mis is gegaan. En probeer de bestanden eens op een stick ofzo te zetten en op een andere computer uit te voeren. Weet je gelijk of het aan jouw pc ligt of dat die bestanden gewoon verrot zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door The__Virus op 06-04-2006 18:17 ]

• FragileM64
Ja heb windows al voor een tweede keer geinstalled en als ik via netwerk de file op laptop open krijg ik hetzelfde resultaat. De file is nog even groot, maar hij wil die nog altijd in Dos modus openen. Het lijkt dus wel of de bestanden verrot zijn, ik hoop nu gewoon nog op een manier om de schade te reversen.

[ Voor 29% gewijzigd door FragileM64 op 06-04-2006 18:28 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53
probeer eens scandisk :).

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 10:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Weet je zeker dat je neit een virus opgelopen hebt dat alle exe bestanden aantast?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je wel zeker dat je je Windows up to date hebt gebracht? Ik

zie dat je een harddisk hebt van 200gb en als je die benadert / beschrijft met een pre-SP2 Windows XP ga je al vrij snel in de problemen komen (zie hierover de Windows Operating Systems FAQ) :)

• FragileM64
elevator schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:29:
Weet je wel zeker dat je je Windows up to date hebt gebracht? Ik

zie dat je een harddisk hebt van 200gb en als je die benadert / beschrijft met een pre-SP2 Windows XP ga je al vrij snel in de problemen komen (zie hierover de Windows Operating Systems FAQ) :)
Ja het was een up to date xp en nu staat er weer een up to date xp op. Ik denk dat het probleem ontstaan is toen ik vorige week al de data van mijn externe schijf op de interne 200GB gezet heb. Pc deed al een beetje raar dan, vandaar dat ik hem wou formatten. Ik heb ondertussen bijna al de games maar opnieuw geinstalleerd, gelukkig had ik de meeste op cd en backup.
Het toppunt is dat al de games waarvan de mapnaam met de letter A->G allemaal nog werken, al games waarvan de mapnaam met de letter H->Z gecorrupteerd zijn.

Toch bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door FragileM64 op 07-04-2006 15:38 ]

Pagina: 1