Toon posts:

[98/95] Windows 98 of 95 op USB stick*

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallow Collega's

Ik ben erg benieuw of dit gaat lukken .

Ik ben het volgende van plan .

Ik wil graag windows 98 of 95 op mijn 2gb usb stick laten draaien dus een verse installatie van windows op een usb stick nou weet ik dat dat bij windows xp wel kan en bij windows 2000 . Maar ik wil het liefst windows 98 of 95 op mijn usb stick laten draaien . Is dit mogelijk ?

Het maakt niet uit als de usb stick sneller slijt en ook de drivers maken niet veel uit zolang ik maar er mee kan werken op elke pc dus , als het kan hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij dan niet meer automaties naar driver gaat zoeken , dus handmatig het lieft

Ik ben erg nieuwschierig en ja de meeste pc's hier kunnen booten van usb drive

Verwijderd

Ik denk niet dat het kan want Windows heeft een unieke code die bij elk systeem afhankelijk is dat is bij Windows XP het geval ik denk dat het bij Windows 98 ook is. Ik immers zelf heb het nog nooit geprobeerd maar ik wil het nog wel doen in de toekomst als het werkt..

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Yep, dat kan windows98 werkt wel vanaf een usb-stick.
Je start eerst de computer op met een win98 bootdisk (b.v. van bootdisk.com) met usb-drivers er op.
Daarna start je handmatig de setup b.v. (d:\win98\setup) en kiest als installatie partitie de usb-drive. Let er wel op dat die usb-driver letter op elke pc beschikbaar moet zijn kies b.v. "Y:"

Je moet de instalatie na-tussentijds-restart wel handmatig door starten door y:\windows\win.com(weet ik niet zeker) uit te voeren. Je hebt wel altijd je diskette nodig om op je usb-stick win98 te draaien, dit om op elke computer de zelfde driver-letter te houden!
Als je na instaltie b.v. Y:\windows\win.com als laatste regel in je autoexec.bat op je floppy gooit, start windows98 zelfs automatisch op.

[ Voor 28% gewijzigd door djexplo op 06-04-2006 18:13 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ow maar kan dat dus echt niet zonder diskette ?

Hoe zit het met linux op en usb drive :*)