Toon posts:

Externe HD delen ...... dubbel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voldende probleem :
Ik heb een draadloze router en 2 PC's. ( één met windows xp pro en één met windows 98SE)
Deze PC's delen internet zonder probleem en zitten ook in dezelfde werkgroep met gedeelde HD's, dus ik kan van de ene op de andere PC op de HD lezen/schrijven zonder probleem.
Maar met de Win98SE PC kan ik de externe HD ( USB2.0) niet benaderen, ik zie hem wel staan in netwerklocaties meet als ik dubbelklik krijg ik de foutmelding dat er niet genoeg vrij geheugen is??
Op de WinXP PC kan ik zonder probleem de externe HD benaderen, maar als ik deze wil delen krijg ik de melding dat ern niet goenoeg vrije ruimte op de server is ???

Dit is een zwaar probleem omdat ik deze externe HD ( 250GB) heb gekocht om backup te stockeren van bijde PC's.

Graag jullie hulp

Verwijderd

wat me niet helemaal duidelijk is ... Waar hangt die externe HD aan ? aan die XP pc? of hangt die direct in het netwerk? wat het wellicht zou kunnen zijn (zomaar een idee) is dat de indeling van de schijf op NTFS staat .... daar kan win98 niet zo goed tegen

Verwijderd

Topicstarter
De externe HD hangt aan de WindowsXP Pro PC en de formatering is FAT32.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:44:
wat me niet helemaal duidelijk is ... Waar hangt die externe HD aan ? aan die XP pc? of hangt die direct in het netwerk? wat het wellicht zou kunnen zijn (zomaar een idee) is dat de indeling van de schijf op NTFS staat .... daar kan win98 niet zo goed tegen
Dat maakt dus niet uit zodra je je storage via het netwerk benaderd. Je kunt met een Windows 98 machine zonder problemen lezen van en schrijven naar NTFS-schijven, zolang ze fysiek maar in een machine zitten (dat mag dan een PC zijn of een NAS-box bijvoorbeeld) waarop een OS draait wat NTFS wel ondersteunt.

Kun je de schijf wel gewoon gebruiken in je XP machine? En zodra je hem wil delen (op je XP machine dus) krijg je dan een foutmelding? (Lijkt me in eerste instantie een probleem in je XP installatie. Kun je misschien eens een keer testen met een andere PC. Kijken of die ook foutmeldingen geeft als je de HD wil delen?)

Is de schijf onderverdeeld in meerdere partities of heb je 1 partitie van 250GB?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 17:53 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03

Barrycade

Through the...

Windows 98 snapt USB 2.0 niet. Wellicht ligt daar het probleem?

En op de windows 98 pc met juiste drivers werkt het ook niet?

[ Voor 37% gewijzigd door Barrycade op 06-04-2006 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor de moment heb ik 1 partitie van 250GB.
De schijf werkt verder perfect.
Dat is nu juist het probleem : het plan was om op deze schijf backup te maken van de 2 PC's.
De XP PC is geen probleem maar ik kan niet over het netwerk backuppen naar deze externe HD????
Alle hulp is welkom.

Verwijderd

een FAT32 partitie van 250 Gb ?

Verwijderd

Topicstarter
Zou het volgens jullie helpen als de schijf herpartitioneer in 3 delen ???

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 10:44

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Begin gewoon eens met een testpartitie van een paar GB. Dat duurt het aanmaken niet zo lang. Daaran kun je altijd nog de boel opnieuw indelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 06-04-2006 18:39 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1