Hallo,
Ik zit met het volgende probleem: Ben op het moment bezig met een webshop (3 talig) om de server te besparen op load heb ik een aantal truucjes uitgehaald om query's te besparen.
Op het moment ben ik de site aan het testen (voor zover deze af is) en ik stuit op wat problemen.
Het gaat om de volgende url:
http://www.opel-classic-p...S001_Karosserie/025_A-b_säulenrahmen/
hierin probeer ik query's te sparen op de breadcrumb structuur door middel van het uitlezen van de url met htaccess.
Ik weet niet wat er gebeurt maar de ingevoerde ä komt er als ä uit. Is er een manier om dit te voorkomen?
Nico
Ik zit met het volgende probleem: Ben op het moment bezig met een webshop (3 talig) om de server te besparen op load heb ik een aantal truucjes uitgehaald om query's te besparen.
Op het moment ben ik de site aan het testen (voor zover deze af is) en ik stuit op wat problemen.
Het gaat om de volgende url:
http://www.opel-classic-p...S001_Karosserie/025_A-b_säulenrahmen/
hierin probeer ik query's te sparen op de breadcrumb structuur door middel van het uitlezen van de url met htaccess.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| RewriteEngine On RewriteRule ^(nl|de|en)$ index.php?lang=$1 RewriteRule ^(nl|de|en)/$ index.php?lang=$1 RewriteRule ^(nl|de|en)/P(.+?)_(.+?).html$ index.php?lang=$1&pid=main/view&id=$2 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$ index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$8&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5&id3=$6&name3=$7 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/$ index.php?lang=$1&pid=shop/category3&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5&id3=$6&name3=$7 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$ index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$6&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/$ index.php?lang=$1&pid=shop/category2&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$ index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$4&id1=$2&name1=$3 RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/$ index.php?lang=$1&pid=shop/category1&id1=$2&name1=$3 RewriteRule ^(nl|de|en)/shop.html$ index.php?lang=$1&pid=shop/home RewriteRule ^(nl|de|en)/cart.html$ index.php?lang=$1&pid=shop/cart RewriteRule ^(nl|de|en)/sale.html$ index.php?lang=$1&pid=shop/sale RewriteRule ^(nl|de|en)/sale/A(.+?)_(.+?).html$ index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$2 RewriteRule ^(nl|de|en)/sale.html$ index.php?lang=$1&pid=shop/sale RewriteRule ^(nl|de|en)/contact.html$ index.php?lang=$1&pid=main/contact |
Ik weet niet wat er gebeurt maar de ingevoerde ä komt er als ä uit. Is er een manier om dit te voorkomen?
Nico