[HTACCESS] ä wordt -> ä hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 08:53
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem: Ben op het moment bezig met een webshop (3 talig) om de server te besparen op load heb ik een aantal truucjes uitgehaald om query's te besparen.
Op het moment ben ik de site aan het testen (voor zover deze af is) en ik stuit op wat problemen.

Het gaat om de volgende url:
http://www.opel-classic-p...S001_Karosserie/025_A-b_säulenrahmen/
hierin probeer ik query's te sparen op de breadcrumb structuur door middel van het uitlezen van de url met htaccess.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
RewriteEngine On

RewriteRule ^(nl|de|en)$                                                            index.php?lang=$1
RewriteRule ^(nl|de|en)/$                                                           index.php?lang=$1
RewriteRule ^(nl|de|en)/P(.+?)_(.+?).html$                                          index.php?lang=$1&pid=main/view&id=$2
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$     index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$8&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5&id3=$6&name3=$7
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/$                      index.php?lang=$1&pid=shop/category3&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5&id3=$6&name3=$7
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$                 index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$6&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/(.+?)_(.+?)/$                                  index.php?lang=$1&pid=shop/category2&id1=$2&name1=$3&id2=$4&name2=$5
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/A(.+?)_(.+?).html$                             index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$4&id1=$2&name1=$3
RewriteRule ^(nl|de|en)/S(.+?)_(.+?)/$                                              index.php?lang=$1&pid=shop/category1&id1=$2&name1=$3
RewriteRule ^(nl|de|en)/shop.html$                                                  index.php?lang=$1&pid=shop/home
RewriteRule ^(nl|de|en)/cart.html$                                                  index.php?lang=$1&pid=shop/cart
RewriteRule ^(nl|de|en)/sale.html$                                                  index.php?lang=$1&pid=shop/sale
RewriteRule ^(nl|de|en)/sale/A(.+?)_(.+?).html$                                     index.php?lang=$1&pid=shop/product&id=$2
RewriteRule ^(nl|de|en)/sale.html$                                                  index.php?lang=$1&pid=shop/sale
RewriteRule ^(nl|de|en)/contact.html$                                               index.php?lang=$1&pid=main/contact

Ik weet niet wat er gebeurt maar de ingevoerde ä komt er als ä uit. Is er een manier om dit te voorkomen?

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:36

DizzyWeb

Ondertiteld

Sowieso, dat teken mag niet in een url voorkomen, die moet je encoden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 15:07

André

Analytics dude

Topic lijkt me meer iets voor PRG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 08:53
Thanx,

Probleem is opgelost door de url te encoden met "urlencode" en vervolgens weer te decoden met "urldecode" (PHP)

Nogmaals bedankt!