geen vasteschijfstations bij setup windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Hallo,

ik probeer al heel de namiddag Windows 2003 SBS te installeren op een server om te testen (OK, ben nieuw :*) )

SPECS: Intel Entry Server Board SE7210TP1-E; P4 2.8; 1GB DDR; 2 x WD 80GB S-ATA

Ik heb in de BIOS S-ATA RAID aangezet, heb met <CTRL><A> een RAID-1 gemaakt maar als ik windows probeer te installeren krijg ik de melding dat setup geen vasteschijfstations in de computer vindt. De RAID staat ook bootable.
Ik heb ook al de raid-driver vanop de diskette geladen maar zonder resultaat...

Kan iemand helpen pls?

Thx op voorhand,

Andy

Simke

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:33
Al eens tijdens de installatie op F6 gedrukt om de drivers te installeren?
Lijkt mij duidelijk dat windows de drivers niet heeft.

:X Eerst goed lezen.

Heb je ook de laatste drivers geprobeerd die ja kan downloaden?
En voor zover ik het weet moet je niet alleen de raid drivers maar ook de sata drivers laden.

[ Voor 48% gewijzigd door SpiriTNL op 06-04-2006 17:17 ]

• Simke
Nee die heb ik nog niet gedownload. Enkel die dat bijgeleverd zijn bij het MB. Volgens mij zitten er geen drivers bij voor die S-ATA te laden...
Nog iemand ideeën?

Andy

Simke

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:33
Simke schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:44:
Nee die heb ik nog niet gedownload. Enkel die dat bijgeleverd zijn bij het MB. Volgens mij zitten er geen drivers bij voor die S-ATA te laden...
Nog iemand ideeën?

Andy
Volgens mij moeten die wel degelijk op de diskette staan.
Als ik S-ATA en RAID wil installeren moet ik ze beide laden tijdens het installeren.
Als je met de diskette (F6) de drivers moet laden, hoeveel drivers zie je dan staan?
Ik krijg altijd netjes de raid en s-ata drivers te zien.

• Simke
Ik zie verschillende drivers staan en neem de 6300EBS SATA driver en als ik de 82108 of zoiets erbij neem zegt ie dat windows al een driver heeft en zo maar bij het laden van die 6300EBS of zo kopieert setup de verdere bestanden van de CD maar op een bepaald moment (voor dat je op enter moet drukken om te installeren) staat er onderaan "windows wordt gestart"' en daar blijft het bij.
Na een uur is er nog niets veranderd...
Het zijn de nieuwste drivers gedownload van de site van intel..
Moet ik de BIOS updaten of zo want ik weet het niet meer hoor... :'(

Andy

Simke

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Deze al doorgelezen?
OM FAQ / Beleid

En wat die foutmelding betreft; "Windows wordt gestart.."
Gebruik je daarvoor een originele SMB cd? Ik dit probleem ook wel eens gehad met niet legale CD's..

[ Voor 54% gewijzigd door Woohooo op 08-04-2006 09:59 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Bord ken ik; gekloot met de drivers ook.

Ik heb 't uiteindelijk opgelost door eerst de controller op PATA-compatible te zetten, te installeren op één schijf, de drivers van de raid-controller te installeren en daarna de raid-set op te bouwen.

Ik ben er alleen nog niet uit waarom het kreng een week later ineens de ene schijf 'offline' gooide en de andere in 'rebuilding' state. Rebuilden vanaf een offline schijf geeft leuke resultaten :(

Draai momenteel die server in niet-raid en ik bestel maar een PCI-riser + PCI S-ATA controller, want ik heb heel weinig vertrouwen in deze.

[ Voor 24% gewijzigd door StevenK op 08-04-2006 10:22 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Simke
OM FAQ gelezen maar eens proberen wat ze zeggen met die 'S' in te drukken...
Is een legale Windows 2003 SBS dus daar zal het ook niet aan liggen...

Mss dan idd ook eerst op 1 HD proberen zetten en dan erna RAID opbouwen, het proberen waard.

Andy

Simke

Pagina: 1