[Sharepoint] Webparts toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 16:16
Op ons bedrijf draait sinds kort een nieuw intranet: Sharepoint Portal.
Nu heb ik enkele minuten geleden een opdrachtje gekregen om deze iets uit te breiden / te perfectionaliseren. Het zijn een paar kleine opdrachtjes:

- Alerting functie verjaardagen

- Onmogelijk maken dubbel boeken van vergaderruimte; auto en beamer

Nu vraag ik mij af (aangezien ik eigenlijk nog geen flauw benul heb hoe deze Sharepoint inelkaar steekt en wat de mogelijkheden zijn etc.) of ik die dubbelboeking via de admin-functies kan oplossen en of je ergens simpel webparts kan vinden voor bv. alerting functie verjaardagen :).

Wie helpt me op weg :)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:11
- Alerting functie verjaardage,

waar wil je de informatie opslaan wanneer er iemand jarig is (waar is de geboortedatum opgeslagen) en wat versta je onder een alert? Ik denk dat een oplossing kan zijn :
1 creeer een custom list
2 laat mensen zich hierop abboneren voor een alert ('alert me' functionaliteit)
3 jij schrijft een webpart of een webservice die een item insert op een bepaalde dag afhankelijk van een geboortedatum (voorbeelden hiervoor vind je bv in de WSS SDK die je kan downloaden van de microsoft site)

- Onmogelijk maken dubbel boeken van vergaderruimte; auto en beamer
1. Creeer een custom list
2. Breidt deze uit met de kolommen met een lookup field van 'members'
3. Maak een paar items aan zoals een auto en een beamer en wanneer nodig kan je deze items assignen aan een member

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je zelf al gekeken wat de mogelijkheiden zijn? Sharepoint kan veel, maar je moet je er wel even in verdiepen, net als in Algemene gedragsregels (Netiquette)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters