Debian "DNS/iptables-storing" ?

Pagina: 1
Acties:

• Method_c
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 21:25
Hey luitjes,

Ik heb nu al een week of 3 debian op mijn server staan, waar ik heel blij mee ben : ALS het blijft werken.
Soms werkt de server gewoon goed dagen achter mekaar en dan plotseling valt half internet weg. Het lijkt erop alsof ie bad packages krijgt en dan ineens alles gaat blokken. Traffic van de server uit naar de buitenwereld gaat gewoon door (glftpd) maar er kan geen traffic meer in. Er hangen 2 windows pc's aan de server en deze kunnen dan vrijwel geen internet pagina's meer bezoeken, alleen google.com en nog wat andere.

Het enige wat ik hoef te doen om de server weer werkend te krijgen is een reboot en dan werkt hij weer op en top. Soms heb ik deze error ook 3x per dag.. heel vervelend dus. Iemand van jullie een dergelijk probleem vaker tegen gekomen ? Zouden het de iptables zijn ?

dank,
Alwin

Verwijderd

Dit lijkt me sterk. Hoe gebruik je iptables. Door zelf in te stellen of dmv shorewall of iets dergelijks.
Dit lijkt meer dat er iemand je bandbreedte opslurpt ofzo. Omdat je sommige sites wel nog kan bezoeken.

• Method_c
iptables zijn zelf ingesteld. en dat iemand mn bandbreedte opslurpt lijkt me sterk, want dat heb ik genoeg en als het werkt gaat alles snel. de storing is heel random, wat er dus misschien op duidt dat ie veel gaat blokkeren als die teveel bad packages ontvangt.

ik verzin t niet hoor :P

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:40
Doet ping (naar ip en naam) het dan nog wel? Wat staat in je log bestanden? En probeer eens je netwerk te restarten ipv je hele systeem kijk of dat iets uitmaakt.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

je zou ook eens output van dmesg kunnen posten of het iptables script in kwestie.... :)

| Hardcore - Terror |

• Method_c
ok ik ben erachter dat het niet aan de iptables ligt, compleet nieuwe iptables gebruikt met behulp van : http://rocky.molphys.leidenuniv.nl/

ja pingen naar naam en ip gaat wel gewoon nog gondor, en je had gelijk een network restart voldoet ook :) verder geen speciale dmesgs...

zou het aan mijn onboard gigalan kunnen liggen op een of andere manier ? marvell yukon, wordt pas standaard gesupport in debian sinds de laatste kernel.

ik snap er nix van :(

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kan best aan je Marvell netwerk chip kunnen liggen (al hoop ik het niet, want ik heb gisteren net zo'n bordje ontvangen) ;) Komt er nog iets in je log te staan als het misgaat?

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat je schrijf dat
Soms werkt de server gewoon goed dagen achter mekaar en dan plotseling valt half internet weg. Het lijkt erop alsof ie bad packages krijgt en dan ineens alles gaat blokken. Traffic van de server uit naar de buitenwereld gaat gewoon door (glftpd) maar er kan geen traffic meer in.
TCP verkeer is altijd twee kanten op (want er gaan ack(nowledge) pakketjes heen en weer). Dus dat er geen traffic meer in kan is niet waar. Heb je al eens je verkeer gesnifft met ethereal?

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Hoe knoop je die 2 windows-computers het internet aan? Via de NAT-functionaliteit van iptables? Of gebruik je ook nog een squid?

Welke iptables-regels heb je staan? Probeer eens enkel met ip-forwarding en NAT.

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

• Method_c
Het was dus toch de brakke sky2 driver voor mijn marvell yukon die de instabiliteit veroorzaakte.
Ik gebruik nu een andere netwerkkaart en het netwerk blijft stabiel.

Erg vreemd dat de sky2 driver deze problemen veroorzaakt, als ik een oplossing vind zal ik hem ook hier posten. In ieder geval iedereen bedankt !
Pagina: 1