Ik heb sinds kort 2 mooie servers met AMD X2 processoren in mijn beheer. En alles loopt lekker en snel . Alleen viel me iets op wat toch wel af en toe irritant is en misschien wel voor problemen kan gaan zorgen in de toekomst.
De tijd loopt soms 'terug'.
Als ik achter elkaar `date` uitvoer met een seconde ertussen krijg ik dit als output:
Ook merk ik het bij parsetijd berekeningen in php pagina's.
De kernel is gecompileerd met SMP support, als ik een kernel zonder SMP gecompileerd laad is er geen probleem.
Eerst bleek dat ACPI niet (goed) geinstalleerd deze is nu wel mee gecompileerd.
Maar dat bood ook geen soelaas. Nu heb ik in de lilo config de volgende regel toegevoegd en de server herstart:
Maar het probleem is er nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit 'probleem' kan oplossen? Een update naar kernel 2.6 zie ik nog niet zitten eigenlijk, en zeker als ik niet zeker weet of dat het oplost. Ik hou graag de (stable) updates van slackware aan.
De tijd loopt soms 'terug'.
Als ik achter elkaar `date` uitvoer met een seconde ertussen krijg ik dit als output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:22 CEST 2006 root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:25 CEST 2006 root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:25 CEST 2006 root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:24 CEST 2006 root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:26 CEST 2006 root@server:~# date Thu Apr 6 15:59:25 CEST 2006 |
Ook merk ik het bij parsetijd berekeningen in php pagina's.
De kernel is gecompileerd met SMP support, als ik een kernel zonder SMP gecompileerd laad is er geen probleem.
code:
1
2
| root@server:~# uname -a Linux server 2.4.32 #2 SMP Thu Mar 30 14:32:54 CEST 2006 i686 athlon-4 i386 GNU/Linux |
Eerst bleek dat ACPI niet (goed) geinstalleerd deze is nu wel mee gecompileerd.
Maar dat bood ook geen soelaas. Nu heb ik in de lilo config de volgende regel toegevoegd en de server herstart:
code:
1
| append="clock=pmtmr" |
Maar het probleem is er nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit 'probleem' kan oplossen? Een update naar kernel 2.6 zie ik nog niet zitten eigenlijk, en zeker als ik niet zeker weet of dat het oplost. Ik hou graag de (stable) updates van slackware aan.