Slot 939 en PCI-X64

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-05 21:50
Ik heb recentelijk de Promise SATAII 150XS8 gekocht. http://www.promise.com/pr...=undefined&product_id=125

Leuk kaartje en alles, alleen kan ik hem niet gebruiken omdat hij nergens op mijn moederbord past. Ik heb nu namelijk een MSI K8N Neo4 SLI mobo met en X2 4400+ cpu.

Met welk moederbord kan ik deze kaart wel gebruiken zodat ik ook nog mijn CPU kan blijven gebruiken? Of kan ik deze kaart gewoon op een 32bit slot aansluiten zodat hij een beetje uisteekt?

Help!!!

Alvast bedankt,
astute

Pickle Rick!

Verwijderd

Rechtstreeks van die site die je zelf linkte:
PCI-X Support

PCI 2.3 compliant
PCI-X 64-Bit / 66/100/133MHz (controller does not support use in PCI slot)
Dusssss . . . als je geen PCI-X hebt is het een no go (en als je ffies goed had gelezen had je dat kunnen weten dus).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:59 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Uit jouw link:
PCI-X Support

* PCI 2.3 compliant
* PCI-X 64-Bit / 66/100/133MHz (controller does not support use in PCI slot)

Ik gok van niet :)

edit:
en we hebben weer een spuit11 :+
(ik dus) <-- voor de zekerheid

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 06-04-2006 16:00 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

als je zelf even op de website had gekeken dan kan je zien dat daar een compatibility document op staat : hier de link :

http://www.promise.com/su...ility%20List%20081604.pdf

Wabbawabbawabbawabba

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Verkopen en een PCI-E model terugkopen. Wellicht kun je 'm nog omruilen bij de winkel als je geluk hebt?

Een PCI-E model kun je kwijt in je tweede PCI-E x16 slot.

Hier stond een dode link.

• astute
oke, en dan nu de vraag. een nieuwe mobo? Met slot 939 en wel PCI-X

Pickle Rick!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
ASUS A8N-E?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
Die heeft geen PCI-X slot; waarschijnlijk ben jij een van dat soort mensen die denken dat de afkorting van "Express" in PCI-Express een "x" is ipv de "e" die 't werkelijk is ;)

• astute
Die heeft geen PCI-X64...

Pickle Rick!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Daar zit geen pci-x op.

Er zijn niet veel single socket mobo's met pci-x, en ik denk al helemaal weinig 939 single socket mobo's, dan heb je meer kans met intel.

Maar kijk eens bij supermicro en tyan.

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 06-04-2006 16:07 ]

specs

• astute
gladiool schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:07:
[...]

Daar zit geen pci-x op.

Er zijn niet veel single socket mobo's met pci-x, en ik denk al helemaal weinig 939 single socket mobo's, dan heb je meer kans met intel.

Maar kijk eens bij supermicro en tyan.
SuperMicro heeft alleen Intel, en Tyan heeft maar 1 socket 939 mobo, zonder PCI-X

Pickle Rick!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PCI-X is meer een server form factor. Geen of weinig consumenten bordjes zal dit hebben

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Beetje dom om een PCI-X kaartje te kopen 8)7
Deze kaarten worden meestal in servers gebruikt en dus heb je bijna aleen PCI-X sloten op een server bordje zitten..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Je had je er beter van tevoren in kunnen verdiepen. Hoe dan ook, je hebt zoals al gezegd twee oplossingen: of je ruilt de kaart om voor een PCI-E versie of je neemt een moederbord met PCI-X (zoals deze).

Maar de kaart omruilen is denk ik het meest handige. En alsjeblieft, zet voortaan geen HELP!!! meer in de topititle (ik heb 't direct verwijderd) want dat is hier not-done. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• astute
mja, heb hem in de winkel gekocht als zijnde PCI-Express...gewoon OEM in een anti-statisch zakkie.
Daarna heeft hij paar weken in een la gelegen om erachter te komen dat het PCI-X is. Net al naar de winkel geweest en die willen hem niet meer terug nemen...

Iemand intresse in deze kaart?
Ik zal hem ook wel ff op tweakers hun marktplaats zetten...

Pickle Rick!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als ik jou was zou ik gewoon een leuk bijpassend 2e hands moederbordje erbij kopen.
Een dual mp systeempje is altijd leuk als servertje hoor :)

Ik heb zelf iig geen interesse in het kaartje, m'n ervaringen met promise zijn niet zo.....goed zeg maar :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• astute
Wolfboy, moet al nieuwe kaart kopen...alsof deze kaart niets koste :p

Pickle Rick!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Een PCI-e variant zal sneller zijn dan PCI, maar let wel op dat die x16 poort op 1x zal lopen waardoor je theoretisch nog maar een doorvoersnelheid van 250MB/s overhoudt (zeg voor het gemak 220 in de praktijk). Als je meer performance wil, zul je een NForce4 16x (bijv. de A8N32-SLI) moeten hebben.

• astute
Ik heb al een HighPoint 8/4x PCI-E kaartje besteld bij Salland. Ik heb een MSI K8N Neo4 SLI mobootje. Die's gewoon 16x dus geen probleem.

Alleen nog die PCI-X kaart kwijt :(

Pickle Rick!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

astute schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:52:
Ik heb al een HighPoint 8/4x PCI-E kaartje besteld bij Salland. Ik heb een MSI K8N Neo4 SLI mobootje. Die's gewoon 16x dus geen probleem.

Alleen nog die PCI-X kaart kwijt :(
Het kan zijn dat het PCI-e 16x slot alleen maar op 16x of 1x wil gaan werken. Ook ben ik al eens tegengekomen dat je in het PCI-e 16x slot helemaal geen RAID controller kan steken. Kijk daar heel goed naar bij de fabrikant van je moederbord.

P.s. Ik zou in het vervolg toch beter naar informatie gaan zoeken als je dergelijke componenten gaat aanschaffen. Ze zijn vaak nogal aan de prijs en dan heb je niet graag dergelijke situaties zoals jij nu hebt.

Ik heb in V&A je advertentie zien staan, als je inderdaad verkeerd bent voorgelicht dan zou de winkel de kaart gewoon moeten terug nemen. Dat de kaart een poos in een paar weken in een lade heeft gelegen is jammer, maar dat zou ook kunnen doordat je andere componenten door te lange levertijden niet eerder binnen had. In iedergeval als jij verkeerd bent voorgelicht zou ik er toch nog eens bij die winkel op aan dringen de kaart om te ruilen voor een PCI-e variant. Zo moeilijk moet dat voor hun toch niet zijn als zij deze kaarten vaker verkopen.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 06-04-2006 19:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• astute
Het was slechte voorlichting in de winkel...die vertelden mij dat het PCI-Express is

Verder de kaart die ik besteld heb is: HighPoint RocketRAID 2310 PCI Express x4 (x8 and x16 slot compatible) SATA II RAID Controller

[ Voor 45% gewijzigd door astute op 06-04-2006 19:22 ]

Pickle Rick!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29

oshiro

Chill, dude.

Het enige moederbord wat ik ken dat PCI-X, PCI-E en S939 heeft is de K8N-LR van Asus, welke ook zijn weg naar mn server zal vinden ;) Is wel prijzig echter.

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
astute schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:52:
Ik heb al een HighPoint 8/4x PCI-E kaartje besteld bij Salland. Ik heb een MSI K8N Neo4 SLI mobootje. Die's gewoon 16x dus geen probleem.(
Zoals The__Virus en _Dune_ hierboven ook al zeiden, als je met de K8N SLI Series niet met SLI werkt (dus met twee videokaarten) draait je 2e 16x pci-e slot maar met 1x snelheid :
Two PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Normal mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 16
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 1
SLI mode
Primary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
Secondary PCI-E slot is compatible with PCI Express x 8
• Two PCI Express x1 slots (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
• Three 32-bit v2.3 Master PCI bus slots, including one orange slot which supports 2 master for
MSI special PCI function card (ex. wireless LAN and bluetooth combo card)
- support 3.3v/5v PCI bus interface

• ransbal
  • Laatst online: 22:27
Een PCIe x1 slot kan 250MB/s (per richting!) aan data transporteren, een SATA raid controller op PCIe x1 lijkt mij dus niet zo heel erg. Je moet dan al flinke schijven hebben: 4x 10k in een raid 0 of hele grote cache sizes wil je de bus vol trekken. Normaal gesproken schaf je een dergelijk raidcontroller niet aan voor raid 0 maar voor raid 5 of 6 waar je het heel erg bont moet maken om de bus vol te krijgen.
Het effect van een snellere PCIe bus is volgens mij alleen maar te meten of te merken omdat je het wil merken ;)

• pietervdb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Abit SV-1A

Socket 939 mobo met 3x PCI-X

Je moet hem wel weten te vinden

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

astute schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:19:
Het was slechte voorlichting in de winkel...die vertelden mij dat het PCI-Express is

Verder de kaart die ik besteld heb is: HighPoint RocketRAID 2310 PCI Express x4 (x8 and x16 slot compatible) SATA II RAID Controller
Hey cool, die kaart wil ik ook gaan bestellen :) . Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen zodra je hem geinstalleerd en in gebruik hebt. Er is namelijk nog geen enkele review of iets wat daarop lijkt van deze PCI-e Raidkaart.

Ik overweeg ook om die Rocketraid te kopen (met daaraan een aantal Raptors in raid0)

Goud is geen geld

• Sayko
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Kan niet even iemand de topictitel wijzigen in iets als Socket 939 en PCI-X64?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, dit gaat offtopic, het topic gaat dicht. De topicstarter heeft de kaart al omgeruild en er is geen sprake meer van een moederbord-specifiek probleem. Voor problemen, discussies danwel ervaringen met opslagmedia en I/O controllers kun je verder in Opslagmedia & I/O Controllers rondkijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.