Toon posts:

verzendkosten berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een php website gemaakt. Hiervoor hebben wij nu een winkelwagen systeem gemaakt. Deze worden al in een sessie onthouden. We lopen hier tegen een probleem aan, er moet ook verzendkosten berekend worden, als er iets uit het buitenland wordt besteld. Iemand een idee, welke richting we moeten op denken ? De verzendkosten hebben we al.

Er moet een bestelling gedaan worden van Lego onderdelen, dit is al ingevoerd en het werkt. Dan komt er een formulier waarop de klant zijn NAW gegevens invoert, en daarbij komen de bestelde onderdelen in te staan. Nu moeten de tarieven gekoppeld worden aan de onderdelen, als iemand iets besteld uit het buitenland. Hier moet op gelet worden dat ze in een doos/envelop kunnen en het gewicht.

Gedaan:
Google.com
Diverse PHP sites
Divers mensen met php kennis gevraagd, maar geen resultaat

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:38 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:32:
Divers mensen met php kennis gevraagd, maar geen resultaat
Lijkt me dat je eerst iemand moet vragen die verstand heeft van verzendkosten ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
De prijzen van diverse landen hebben we al.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:37 ]

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Wat is het probleem dan precies? :)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je iemand laat kiezen:
- Rembours (€...)
- Vooruitbetalen (€...)
- Creditcard (€...)
- Ophalen (gratis)

Je kunt daar zo 'vooruitbetalen buitenland' aan toevoegen lijkt me.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

Cybje

First Post!

Gewoon een table maken in je database, met een kolom met country codes en een kolom met kosten? Voordeel hiervan is dat als het nodig is, je makkelijk kolommen toe kunt voegen. Bijvoorbeeld als je vanaf een bepaald gewicht hogere verzendkosten moet berekenen.

Maar ... is dit niet ongeveer het simpelste wat er is ? :P

Wat ruist er door het struikgewas

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan gebruik je gewoon Calc_ShippingCost(), simple as that.

Wat verwacht je nou van ons? Met de informatie die je geeft kunnen we niets, en we gaan het ook niet voor je schrijven. Wat is nu je vraag precies? Hoe je zoiets "berekend" (zoek het op bij je shipping partner)? Of hoe je zoiets implementeerd? Of hoe je zoiets gebruikt in OSCommerce? Of hoe je het zelf devved in PHP? Of hoe je de database moet opzetten? Hoe je het in je sessie krijgt? Hoe je het bij het totaal optelt? ... enz.

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 06-04-2006 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de snelle reacties mensen, hiermee kunnen we aan de slag.
Dit topic kan gesloten worden :)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:03

Cybje

First Post!

RobIII: waar staat dat hij OScommerce gebruikt? Of ik heb er overheen gelezen, maar dat zou mijn antwoord al een stuk onzinniger maken :)

Wat ruist er door het struikgewas

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huh :?
NOFI hoor, maar heb je enig idee waar je mee bezig bent?
Cybje schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:40:
RobIII: waar staat dat hij OScommerce gebruikt? Of ik heb er overheen gelezen, maar dat zou mijn antwoord al een stuk onzinniger maken :)
Ik riep ook maar wat. Dat is nou juist het punt: TS geeft totaal geen informatie over wat hij nou precies probeert te bereiken. En hij geeft ook niet aan of het nou gaat om een zelf gedevvde webshop, of een "standaard" webshop (zoals b.v. OSCommerce of een willekeurige andere) of... er is helemaal NIETS bekend dat ons kan helpen hem te helpen.

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 06-04-2006 15:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Zonder meer informatie kunnen we je niet verder helpen. Verder zeg je dat je het al met de gegeven info red? En daarbij hoort dit meer in PRG maar daar zal hij ook direct dicht gaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.