LAN verbinding handmatig aan en uitzetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-01 23:54
Ik wil op een Windows ME systeem graag de LAN verbinding standaard uit hebben staan, en deze met een snelkoppeling op de desktop aan kunnen zetten. En als de verbinding actief is wil ik een icoontje in de taakbalk hebben.

Op dit moment staat het LAN + internet altijd aan, heb ik geen icoon en kan ik de verbinding niet aan of uitzetten. In het configuratiescherm heb ik geen "netwerk verbindingen", wel heb ik inbelnetwerk en netwerk.

Info:
celeron 433
Adsl + modem/router (zyxel 2602H)
Bedraad netwerk

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kan je de LAN verbinding helemaal niet vinden in je configscherm?
Dan kan je namelijk aanzetten dat hij in je taakbalk verschijnt.

Ik vraag me alleen af of je het wel met een snelkoppeling kan regelen.
Ik denk dat je rechtermuisklikjes moet gebruiken op het icoontje in de taakbalk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Kan dat niet gedaan worden in een scriptje?
Iets in met een dos commando?
Dan heb je twee scriptjes op je buroblad staan, eentje om 'm aan te zetten en eentje om 'm uit te zetten...

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 19:56

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Rechterknop netwerkomgeving->eigenschappen dan rechterknop netwerkkaart, dan kan je hem geloof ik uitschakelen. Je kan dan wel een snelkoppeling van je netwerkkaart maken, dus dan kan je hem op die manier aan en uit krijgen.

Verder doe je het zelfde dus: Rechterknop netwerkomgeving->eigenschappen dan rechterknop netwerkkaart -> eigenschappen en dan kan je het vinkje:'pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding' aanvinken

Correct me if i'm wrong, ik ben al een hele tijd geen 98/ME nerd meer.
Verder zou ik je toch Windows 98 SE aanraden, ME was/is zo brak joh! 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Tennie op 06-04-2006 15:23 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Rrob
ik heb dus geen netwerkomgeving, dus ik kan er niet recht op klikken, en via conf schrm>netwerk kan ik wel bij de nerwerkkaart komen, maar dat vinkje kan ik nergens vinden

• Tennie

Tennie

Ook niet als je rechterknop op je netwerkkaart->eigenschappen doet?

• Rrob
haste> bedoel je onder apparaatbeheer? Nee ook daar heb ik geen vinkje

en ME versus 98SE, deze PC heeft nu eenmaal een legale ME, en om nu het hele OS te herinstalleren omdat ik iets met internet wil...

[ Voor 51% gewijzigd door Rrob op 06-04-2006 16:05 ]

• Tennie

Tennie

Jij zegt:
Rrob schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:56:
ik heb dus geen netwerkomgeving, dus ik kan er niet recht op klikken, en via conf schrm>netwerk kan ik wel bij de nerwerkkaart komen, maar dat vinkje kan ik nergens vinden
Als je dan bij je netwerkkaart bent, zou je er ook met je rechtermuisknop op kunnen klikken. Dan krijg je als het goed is een dropdown venster, met onderaan: 'eigenschappen' die klik je aan, daarna krijg je een venster en volgens mij kan je daar het vinkje aan of uit zetten.

• Rrob
--haste-- schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:26:
Jij zegt:
[...]

Als je dan bij je netwerkkaart bent, zou je er ook met je rechtermuisknop op kunnen klikken. Dan krijg je als het goed is een dropdown venster, met onderaan: 'eigenschappen' die klik je aan, daarna krijg je een venster en volgens mij kan je daar het vinkje aan of uit zetten.
Ik kan zowel bij apparaatbeheer als bij netwerk rechts op mijn netwerkkaart klikken>geavanceerd, alleen in beide gevallen kan ik nergens de gewenste optie aanvinken.

Daarnaast mis ik (of kan ik t niet vinden) de netwerkomgeving, waardoor ik de LAN verbinding niet handmatig kan starten of stoppen
Pagina: 1