Toon posts:

backup fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een extra interne harde schijf gekocht (SATA maxtor 300 gig 16 mb cache). Ik plaatste bij mijn bestaande configuratie (120 gig 8 mb cache sata). Op deze oude schijf had ik 2 partities, een van 15 gig met windows en progs, en een met 105 gig met documenten etc. Als backuptool gebruik ik snapshot, daarmee maak je images van je schijven. Ik plaats de images op de nieuwe harddisk, waar ik 2 partities maakte, 1 van 30 voor mn c, en 1 van 270 voor de andere. Dit lukte, maar als ik kijk bij mijn computer staat in de witte tabel de juiste groottes, maar bij eigenschappen staan de groottes van mn oude schijve, dus bij mn nieuwe C van 30 gig staat 15 gig.
Er zijn wel enkele zaken waar je rekening mee moet houden, om een of andere reden kan ik niet booten vanaf diskette of van cd. Als ik in mn BIOS zet: first boot from cd/diskette, dan laad hij, ik hoor cd.diskette starten, ik krig zwart scherm met wit streepje, en dan valt cd/diskette stil, scherm blijft.

Ik hoop dat iemand dit weet te fixen.

ps: ik werk nog steeds met mn oude schijven, de nieuwe schijf zit erin, met die c en d op, maar is nog niet aangduid als bootdisk

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met 'witte tabel'? Post anders eens een screenshot en vertel eventjes welke Windows versie het hier over gaat.

Verzin ook even een betere topic titel en meld die even via een topic report, want wat je nu neergezet hebt zie ik geen enkele relatie in met je topicstart :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gevonden hoe ik het kon oplossen: eerst 2 partities maken die evengroot zijn aans de oorspronkelijke partities, en dan groter maken met behulp van partition magic.
Volgende probleem, als ik deze schijf nu in het bios als master boot zet krijg ik, jawel, eenzwart scherm met wit streepje :s