Toon posts:

SPDIF en 5.1??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederboord met ingebouwde geluidskaart heeft SPDIF. Mijn nieuwe surround boxen hebben drie aansluitingen voor de PC. Een groene, zwarte en oranje. Is er een kabeltje om deze twee te connecten of heb ik mezelf gewoon hard genaaid? |:( :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Uhm, ik neem aan dat dat moederbord (post eens welke) ook gewoon analoge aansluitingen heeft waar je die drie stekkertjes in kwijt kunt? Zoniet, dan heb je inderdaad een fijne miskoop gedaan, want om van spdif naar de analoge 6 kanaals aansluiting te komen die jij nodig hebt moet je een decoder hebben en die zijn niet echt gratis.

[ Voor 42% gewijzigd door Orion84 op 06-04-2006 15:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet. Het is een Asus A8N-SLI SE

Verwijderd

Waarschijnlijk ben je niet genaaid maar ben je gewoon te lui geweest om even uit te zoeken wat je moet hebben ;).
Als je 5.1 (of hoger) op je mobo hebt moet je ook analoge aansluitingen hebben, daar kan je ze gewoon op aansluiten dan.

Edit: deze geluidschip heb je onboard is volgens mij niet 5.1 http://www.realtek.com.tw...s1-2.aspx?modelid=2003101

Edit van edit: of wel er staat
Line-In, Aux, and Mic-In can be shared with Surround-Out, Surround-Back-Out, and Cen/LFE-Out. (FlexJack®)
Je kan denk ik als je meegeleverde stuurprogramma's draait ergens instellen dat je in plaats van deze poorten ze als 5.1 kanalen wil laten draaien. Je bent dan wel je line in, aux en mic kwijt ben ik bang voor

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de specificaties staat 6-channel audio, wat betekent dat dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ah idd, in het stuurprogramma kon ik het instellen. Gelukkig zijn er twee line in en mic in uitgangen.
Cool ik ben weer blij :)
Bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 16:00 ]

Pagina: 1