Toon posts:

WD raptor foute configuratie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een nieuw moederbord en een nieuwe CPU heb ik besloten
een WD raptor 36g 10.000 aan te schaffen.

De installatie ging perfect, maar de benchmarks laten het afweten.
Door de IDE drivers te installen en Chipset drivers te installen
had ik een 3dMark2003 score van 9k zonder OC!!

Maar wat nu zo vreem id zal ik uitleggen.

Ik heb een WD raptor 36g en een maxtor IDE 200gig.
Die maxtor is beetje voor backup etc en troep.
Die WD gebruik ik om windows te draaien en wat spellen.

maar na de installatie van de drivers van het moederbord krijg ik rechtonder een icoon te zien!
Dit icoon is het zelfde als je er een USB stick inplugt om het daarna velig te verwijderen.
Als ik dit icoon aanklik zie ik mijn WD raptor staan. Als of ie me WD herkent als USB sticky.

dit is toch vreemd? Hoe krijg ik dit namelijk weg?
Ik zie geen fouten in mijn bios configuratie.

verder werkt mijn pc toppie.

Specs:
AMD 3200+
gigabyte MOBO
WD raptor 36
Maxtor IDE 200
SB live
X800 pro 256 (agp)
2gig 400ddr

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 14:55 ]

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 21:03

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Hummzz... Bij mij staan beide SATA schijven (WDraptor 36Gb en Maxtor 250Gb) in de "safely remove hardware". Nooit over nagedacht dat dat niet zou kunnen kloppen. Dus ik volg graag mee.

The only thing to fear is fear itself

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het zou misschien wel handig zijn om de specificaties wat exacter neer te zetten, zo is het nog niet echt duidelijk wat je bijvoorbeeld voor processor en moederbord hebt. Ja, we weten dat het een AMD processor is met een 3200+ rating en dat je moederbord van het merk Gigabyte is. Maar welke AMD processor is het nu een Sempron, XP of Athlon 64 en welk socket heeft je moederbord.

Ik zie de laatste tijd steeds vaker dat mensen de AMD processoren alleen maar aanduiden met het merk (AMD) en de rating (xxxx+), maar dan weet je nog net niet wat je voorhanden hebt. :/ Het zou ook handig zijn als je het type er bij zet.
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:53:
maar na de installatie van de drivers van het moederbord krijg ik rechtonder een icoon te zien!
Dit icoon is het zelfde als je er een USB stick inplugt om het daarna velig te verwijderen.
Als ik dit icoon aanklik zie ik mijn WD raptor staan. Als of ie me WD herkent als USB sticky.

dit is toch vreemd? Hoe krijg ik dit namelijk weg?
Ik zie geen fouten in mijn bios configuratie.
Nee, dit is niet vreemd. Dit komt doordat de WD raptor schijf een S-ATA schijf is. S-ATA ondersteunt hotsplug/swap of-te-wel je kunt de schijven loskoppelen zonder je systeem te moeten afsluiten. Dus hier hoef jij je helemaal niet druk pver te maken, er is niets fout aan. ;)

Inderdaad speedy090 heeft gelijk je kunt natuurlijk niet je OS schijf deactiveren en er uit halen. :)

[ Voor 49% gewijzigd door _Dune_ op 06-04-2006 15:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dat van het Safely Remove icoontje is te verklaren, namelijk het hotpluggen van sata.
Er is een manier om dat weg te krijgen, maar ik heb geen idee hoe.
Google zal daar wel raad mee weten. :)

Test de harddisk anders eens met HDTach.
Dat is speciaal voor harddisken bedoeld, 3Dmark niet echt naar mijn idee..

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 20:50
SATA schijven kun je verwijderen als je pc nog aanstaat mits je ze veilig verwijderd. (dit werkt natuurlijk niet bij je OS schijf :) )

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan! thx, dus dat Safely Remove is eigenlijk gewoon iets normaals bij een S-ATA.
hihi nooit geweten joh.

Maarjah even voor Dune dan.

AMD 64 3200+ s939 Venice
Gigabyte K8NSC-939

dan hoef ik me nergens dus zorgen over te maken :)

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Heb ik ook met mijn raptors. Volgens mij niets om je zorgen over te maken, het zou te maken kunnen hebben met een hotplug mogelijkheid (niet doen als het je systeemschijf is!) die binnen de SATA specificaties valt. Maar dat is slechts een wilde gok van mijn kant 8)

edit:

Spuit 11....

[ Voor 8% gewijzigd door iGadget op 06-04-2006 15:12 ]

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

Ik heb het zelfde icoontje rechts onder.

Mijn setup:

A8N32-SLI
2 x WD Raptor 36GB SATAI in RAID 0 op de Nforce 4 SATA aansluitingen.
2 x Hitachi T7K250 SATAII in RAID 0 ook op de Nforce 4.
1 x Maxtor DiamondMax Plus 9 8MB SATAI op de Silicon Image 3132 SATAII controller.

Wat zo raar is dat het er niet altijd heeft gestaan.
Sterker nog, soms staat het er wel en soms staat het icoontje er niet ?!?!?

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Komt door je NForce4 IDE-SW drivers. Verwijder deze (zonder RAID heb je ze toch niet nodig en bevordert het alleen maar de stabiliteit) en ze zijn weg :). Spreek uit uitvaring :).
Pagina: 1