Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PGP encrypten (gratis ?)

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:57
Hallo,

Ik heb wat gelezen over PGP encryptie, lijkt me vrij sterk en veilig.
Hoe zorg je ervoor dat je emails via je programma (in mijn geval Thunderbird) gratis encrypted worden met PGP, ik ken niet genoeg van PGP om te weten hoe en wat, het principe van de publieke en private sleutel is me ook nog niet echt duidelijk :? . Iemand ?

Verwijderd

gewoon werken met mail met een SSL cerrtificaat op je Outlook, je msn encrypt je simpel met SimpLite / SimpPro (simp site: http://www.secway.fr/us/products/simplite_msn/getsimp.php )

vaak als jij iets encrypt verstuurd moet die ander ook die encryptie hebben om de encrypte taal uit te kunnen lezen wat lang niet iedereen heeft, daarom gewoon met SSL werken. Snel installed en werkt goed

Als je bezig gaat met OS en andere hdd encrypties doe dat dan met Utimaco SafeGuard Easy en/of TrueCrypt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 14:36 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Voor Thunderbird is er Enigmail als extensie waar dit mee kan. Met de nieuwste GPG versies heb je echter een probleem: deze zijn niet meer commandline based maar volledig grafisch. Enigmail kan er dus niet mee over weg. GPG (GnuPG, de opensource variant simpel gezegd) is wat er dan ook door Enigmail wordt gebruikt. Deze is wel commandline based. Voordeel is tevens dat het beschikbaar is voor Windows, MacOS X, Linux, FreeBSD, etc. je kunt dus je keyring e.d. meenemen mocht je op meerdere platformen werken of over willen stappen van bijv. Windows naar MacOS X. Past wel mooi bij Thunderbird want daar kun je hetzelfde mee :)

Anyway, zie ook de Enigmail site: http://enigmail.mozdev.org

Verwijderd

en nee PgP is niet gratis veel encryptie tools wel deze niet

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 14:37:
en nee PgP is niet gratis veel encryptie tools wel deze niet
Klopt niet helemaal :)
Er is wel een freeware versie van PGP, de overige versies die ze aanbieden zijn allemaal payware.
De freeware versie is vrij beperkt, je zult dingen in het cliboard moeten gaan encrypten enzo. Je kunt beter dat GPG gebruiken dan.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit is meer iets voor Beveiliging & Virussen, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

Pagina: 1