[WLAN] verbinding prima, maar valt toch weg

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:05
Mijn draadloze netwerk thuis draait in principe als een trein, maar toch heb ik het probleem dat 1 á 2x per dag de verbinding wegvalt; zo in ene van 54/36 Mbs naar "geen verbinding", zonder aanwijsbare oorzaak.

Apparatuur: Linksys WRT54G router en WMP54 pci-kaart, WinXp met SP2.

Iemand een idee hoe ik erachter kom wat het probleem kan zijn en hoe ik dit eventueel op kan lossen?

Ik heb wel gelezen over de verschillende firmwares voor de router, maar verhogen die ook de stabiliteit van de lijn?

Thanks, groet,
Michael

Verwijderd

hmz, firmware hoeft niet perse dat te verhelpen maar updaten kan gelukkig ook weer terug geschroefd worden bij linksys :)

wat is de afstand tussen je router en wnic, en wat zit er tussen ?

je zou ook even kunnen kijken of er niet iemand anders op jouw channel zit,
dit wil ook nog wel eens voor "storing" zorgen.

Suc6

• mikekiwi
afstand is circa 5 meter en er zit niets anders tussen dan een dun multiplex meterkastdeurtje... wel staat de router dus in de meterkast, wellicht interferentie met gas- en electriciteitsmeters/-draden o.i.d.?

hoe kan ik zien of er anderen op "mijn" channel zitten? Zelf switchen???

Dank voor je reactie...

Verwijderd

dan moet je even op een pc met een wifi kaartje netstumbler draaien. Daar kan je exact zien welke AP's er in de buurt draaien en op welke channels die zitten. Tip wellicht om deze even een tijdje te laten draaien zodat je echt een idee hebt van welke AP's er in de buurt hangen. dan zien je ook welke channels er al in gebruik zijn en welke nog vrij :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 18:21 ]

• mikekiwi
Thanks! Met netsumbler wat gescanned en diverse kanalen geprobeerd...lijkt nu beter te gaan. blij het in de gaten houden. Had geen idee dat dit door kanaalkeuze verbeterd zou kunnen worden...