Toon posts:

[XP] Usb stick authenticatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb voor onderstaand topic de fora afgezocht en ook op google gezocht maar niet echt een oplossing gevonden. Is er een manier om in Windows Xp aan te loggen met een usb-stick als extra authenticatie? Dus geen vervanging van de loginnaam en het paswoord maar een bijkomende beveiliging. Ik stel mij hier dan iets bij voor dat er op de usbstick een encrypted bestand dat uitgelezen wordt en gematched wordt met een bestand op de pc of iets in die aard.

Dus dat er op de computer niet aangelogd kan worden zonder dat je de juiste gebruikersnaam weet, het juiste paswoord en de usbstick is nodig.

Er zijn hiervoor wel tal van oplossingen met smartcards maar bestaat er ook zoiets in Windows Xp zelf? Ik zou mijn portable wat beter willen beveiligen maar een biospaswoord is veel te gemakkelijk te omzeilen. Of hebben jullie nog meer tips?

Verwijderd

denk niet dat dit zal lukken met een bestaande standaard USB stick aangezien iemand die jou stick even in handen krijgt dan dat bestandje kan kopieeren.

misschien heb je hier of hier wat aan

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 manieren vervangen dus de gebruikersnaam en het paswoord en dat is nu net niet wat ik wil.