[2003] Active Directory wil niet meer restoren

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 22:09

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zat met het probleem van een crashende server.
Ik heb nu eindelijk de image terug kunnen krijgen, echter als ik de server opstart geeft hij volgende foutmelding :

Isass.exe - systeemfout
Initialisatie van de SAM ( Security Accounts Manager ) is mislukt vanwege volgende fout : Kan active directory niet starten. Foutstatus : 0xc00002e1. Klik op OK om het systeem af te sluiten en slecteer de modus active directory terugzetten bij het opnieuw opstarten van het systeem.

Heb ik vervolgens dus gedaan, ik kies dus bij het opstarten via F8 voor de active directory terugzetten mode, waarn ahij mooi opstart in save mode en ik kan aanloggen op de server.
Vervolgens ga ik via de MS backup tool naar de laatste backup en kies daar om de system state terug te zetten. Daar begint ie ook mooi aan ( ik vink ook de 4 opties aan die in de advanced mode moeten aangevinkt worden volgens de MS procedure om dit terug in orde te brengen ). Op het einde zegt hij dat de restore wel mislukt is, hoewel hij perfect zonder happeringen of foutmeldingen heeft gelopen.

Als ik vervolgens terug herstart, krijg ik hetzelfde liedje te zien, terug de foutmelding dat AD niet kan opstarten.
Iemand enig id hoe ik dit opgelost krijg, want ik raak er totaal niet meer uit nu.

-| Hit it i would ! |-

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geeft ntbackup in zijn logfile niets nuttigs? :)

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
niet echt nee, op het einde zegt hij in zijn log : completed succesfull

en als je dan kijkt op het schermpje van ntbackup zelf, staat mislukt :?

-| Hit it i would ! |-

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
misschien nog gekker, maar kan ik uit de backup van de C schijf de userlijst halen op een of andere manier van AD ?
Want heb zo zwaar men twijfels dat heel dit boeltje gaat goedkomen, en dat ik dus gans de userDB moet terug aanmaken, rechten instellen etc, en dan is het makkelijk als ik de userlijst toch nog zou hebben, wan tik zou totaal niet weten hoeveel en welke users we hadden op die server :?

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Heb je 2e domain controller draaien?
Zo ja en je komt er echt niet meer uit: Seize de FMSO roles naar je 2e Domain controller: http://support.microsoft.com/kb/255504

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:12
SP1 erop?

No production networks were harmed during this posting

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
neen, geen 2de domein controller.