[JAVA] tokenizen op een woord

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Voor een facturatie programma moet ik een soort database maken. Aangezien ik niet echt een db kan maken (iig geen sql toegang op het systeem) wil ik dit is gewoon een text bestand doen.

Nu worden en dus string in gezet van de facturen. Ja krijg dan bijv.
<Fact>klant, datum, werk, data
Fact heeft dus de velde klant, datum werk en data dit wordt opgeslagen als
<Fact>klant&nxt&datum&nxt&werk&nxt&data
<Fact>klant&nxt&datum&nxt&werk&nxt&data

Maar omdat er meerdere items per factuur kunnen zijn moet dit ook kunnen. hierom heb ik dus ook die vector data laten printen
<Fact>klant&nxt&datum&nxt&werk&nxt&sizevector<Vector>item1<Vector>item2<Vector>item3
<Fact>klant&nxt&datum&nxt&werk&nxt&sizevector<Vector>item1<Vector>item2<Vector>item3

Nu was de bedoeling deze string weer terug te zetten naar een Fact object met vector. De manier weet ik wel maar ik ging er van uit dat je met de StringTokenizer ook als delimiters &nxt& kan kiezem maar hij gaat dan alleen niet uit van een wordt maar van elke teken opzich. Is hier een andere mogelijkheid voor?

Of is er misschien een betere manier van opslag anders. Kan niet echt iets vinden namelijk en voor het probleem zelf heb ik wel gezocht maar ik kom steeds andere problemen dan dit tegen. In weet dat PHP dit wel kan maar java? :/

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
je kan normaal gezien ook de inhoud van de vector wegschrijven naar een bestand en dat terug uitlezen. (dus zonder zelf data te convertere naar en specifiek formaat)

edit:
hier vind je wat ik bedoel:
http://www.javapractices.com/Topic57.cjp

en zoals sig69 zegt, een lokaal db gebruiken, zoals bv ook Hypersonic SQL

[ Voor 33% gewijzigd door DaRKie op 06-04-2006 13:29 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:11
Van het txt bestand idee zou ik als ik jou was snel afstappen, dit is na verloop van tijd nauwelijks onderhoudbaar, foutgevoelig en waarschijnlijk weinig performant. Ergens vind ik je opdracht zeer vreemd, je moet voor een facturatieprogramma een soort database maken, maar zonder database te maken. Waarom niet?
Mag het niet? -> Wat een onzin, voor een facturatie programma en vele anderen is het de normaalste zaak van de wereld dat er een database achter hangt.
Kan je het niet? -> Leer het, zoek hulp?
Een aardig alternatief lijkt mij misschien SQLLite, wel een database, maar gewoon in een lokaal bestand.
Misschien dat je wat meer over de situatie kan uitleggen?

Edit
@Gerco: HSQLDB wilde ik ook net noemen idd, en zo zijn er nog wel wat. We zijn het er in ieder geval over eens dat txt files niet the way to go zijn :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 06-04-2006 13:30 ]

Roomba E5 te koop

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Ik zou eens naar HSQLDB of db4o kijken. Databases die je gewoon kunt opslaan in 1 enkel bestand. Geen database server of andere crap voor nodig, je moet alleen een extra .jar meeleveren en in je classpath zetten. Als je rechten hebt voor een textfile, kun je dit ook gebruiken.

HSQLDB is, zoals de naam zegt, een SQL database en als je geen SQL wilt gebruiken kun je met db4o gewoon objecten in je file zetten. Compleet met je hele object-tree erbij (alle children en hun children, etc).

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!