Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schade, dader onbekend. Hoe zit dit met de verzekering?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Hallo,

vorige week moest ik s' nachts werken. Ik kom rond 4:00 bij m'n autotje, rij naar huis, stap uit, en zie tot mijn verbazing boven m'n linker wielkast tot het einde van m'n kofferbak een kras. Bijna een meter lang :'(

Nu baal ik hier ontzettend van. Het lijkt gewoon met een sleutel "erin" gezet te zijn. Dat is niet zo héél gek, ik ben namelijk manager bij een horecabedrijf en als iemand het ergens niet mee eens is, dan is het heel makkelijk om er even een sleutel in te rossen. (Leuk he, dat soort kindertjes).

Echter een vriend zei tegen mij dat het mijn schuld niet is. Dan moet het verzekerd worden door een verzekering, missschien wel de WA-verzekering van je auto.

Nu vroeg ik mij dit ten sterkste af, volgens mij is dit dikke vette pech voor mij. Die broer van hem heeft een golf4 en is de voorkant aangereden, koplamp+bumper+zeischerm boven wiel naar de vielestijnen. Hij heeft nu ook een zaak lopen bij de verzekering en die is WA+ verzekerd (dus niet all-risk?)

Iemand uitsluitsel?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14

JdM

Humbled

Nee ga je niet vergoed krijgen, anders geeft iedereen toch zijn schade aan zijn auto op?
Voor dat er iemand "waarborgfonds!" roept, zal ik je alvast melden dat je dan een getuige moet hebben die bevestigd dat de auto daarvoor niet beschadigd was EN dat het een andere BESTUURDER van een motorvoertuig moet zijn geweest die de schade heeft veroorzaakt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
En dat is het dus niet. Of iig lijkt me sterk, wand de kras veranderd van "hoogte" en als een auto ergens tegenaanzit veranderd het niet zo maar van hoogte lijkt me? (de kras blijft op 1 lijn ipv hoog/laag/hoog/laag)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:27

Standeman

Prutser 1e klasse

Een WA verzekering dekt overigens alleen de schade die je aan andere toebrengt. Dus zeker geen krassen op je eigen auto.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Dus tenzij je een allrisk verzekering hebt en het niet erg vindt om je eigen risico en opgebouwde no-claim aan een kras te verspelen, moet je het helemaal uit je eigen zak betalen.

Sorry.

Have a wheelie good weekend!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Waarborgfonds gaat je ook niet (meer) lukken.

Hiervoor heb je iemand nodig die kan getuigen dat je je auto onbeschadigd hebt neergezet, en die kan getuigen dat je, toen je bij je auto kwam, er schade aanzat. Al heb je er mee gereden, kan het zomaar onderweg gebeurd zijn enzo..

Mijn mams haar auto is laatst bekrast, vandaar dat ik het weet.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:35:

Hiervoor heb je iemand nodig die kan getuigen dat je je auto onbeschadigd hebt neergezet, en die kan getuigen dat je, toen je bij je auto kwam, er schade aanzat. Al heb je er mee gereden, kan het zomaar onderweg gebeurd zijn enzo..

na, getuigen is altijd te regelen, maar waarborgfonds is alleen voor schade toegebracht door andere auto's/wegvoertuigen (dacht ik)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Ik pas je titel even aan zodat het er wat netter staat. Zie ook dit

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:20
teacher schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:35:

Het is inderdaad officeel wel zo dat je op de plaats waar je je auto vond met schade je een getuige moet hebben die kan beaamen dat de auto er zonder schade is neergezet.
Je moet ook op de plaats van schade de politie erbij halen zonder de auto te verplaatsen zodat hun nog eventuele aanwijzigingen kunnen vinden.

Ik heb 2 maanden geleden ongeveer ook schade gehad met mijn BMW in heerlen. Hier was ook iemand tegen aan geknalt wat resulteerde in een deuk en krassen over de gehele zijkant. Schade was 3000 euro (door schade expert vastgesteld van mijn verzekering).

Ik wist op dat moment ook niet wat ik moest doen, ben dus gewoon naar huis gereden met mijn auto (woon er 150 km vanaf oid). Daar heb ik de opties bekeken (ben wel all risk verzekerd) en toch een poging gedaan om via het waarborgfonds het een het ander te regelen. Mijn verzekeraar heeft mij ontzettend goed geholpen en heeft ook de normale procedure verteld, dat kon dus niet meer dus ben ik in mijn woonplaats naar de politie gegaan heb daar melding gemaakt en het bij de verzekering ingediend als waarborgfonds. Geen getuige, geen politie op de plaats waar mijn auto de schade kreeg.

Binnen 3 weken (ja echt) had ik het volledige bedrag van mijn vezekering via het waarborgfonds terug.
Van andere mensen die ook via het waarborgfonds geld zouden moeten krijgen hoor ik vaak dat ze maanden moeten wachten tot ze bericht hebben.

Ik heb ontzettend geluk gehad denk ik, en ben ontzettend tevreden over mijn verzekeraar welke altijd alles snel en correct afhandeld (ons hele gezin zit bij dezeflde en hebben het al een aantal keren nodig gehad helaas met diefstal)

Dus ik zou het altijd proberen!
Pagina: 1