Ik ben bezig met een onderzoek naar de usability van verschillende websites en programma's. Om de tests hiervan de registreren gebruik ik de software "Camtasia" van Techsmith. Deze software neemt je beeldscherm (wat jij op dat moment aan het doen bent) en een externe DV-camera (via FireWire) synchroon op en codeert dat in 1 file (Picture-In-Picture). De software die gebruikt wordt draait op de PC waar je de usability test aan het doen bent. Terwijl het programma op de achtergrond draait en de 2 signalen opneemt moet je nog wel normaal kunnen werken. Dit vergt een hoop rekenkracht en maakt de computer traag. De file die de software aanmaakt is overigens zeer klein (1 MB per 10 minuten)
Wat ik nou graag zou willen weten is aan welke specificaties mijn PC minimaal moet voldoen.
Ik dacht zelf aan:
Processor: P4 3,0 Ghz
1 gigabyte RAM werkgeheugen
Grafische kaart128 MB Videokaart
80 GB harddisk S-ATA
FireWire-kaart
En weet iemand wat het meest belast wordt, de processor, het geheugen of de videokaart?
Wat ik nou graag zou willen weten is aan welke specificaties mijn PC minimaal moet voldoen.
Ik dacht zelf aan:
Processor: P4 3,0 Ghz
1 gigabyte RAM werkgeheugen
Grafische kaart128 MB Videokaart
80 GB harddisk S-ATA
FireWire-kaart
En weet iemand wat het meest belast wordt, de processor, het geheugen of de videokaart?