Toon posts:

Fast Abbo voor minder €'s

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik heb naar tevredenheid een Abbo van XS4ALL/KPN maar dit kost mij per maand € 80.
Dit alles voor een snelheid van 1,2mb download continue.

Nu heb ik mij helemaal gek gezocht maar volgens mij zijn er geen goedkopere alternatieven met deze snelheden die te leveren zijn in mijn wijk (1335) Almere

Mochten jullie iets weten dan zou ik dit graag horen.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Wanadoo familie heeft 20 mbit voor 23,-

afhankelijk hoe vel je van de centrale afzit

...less is more

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:33:
Beste Medetweakers,

Ik heb naar tevredenheid een Abbo van XS4ALL/KPN maar dit kost mij per maand € 80.

Nu heb ik mij helemaal gek gezocht maar volgens mij zijn er geen goedkopere alternatieven met deze snelheden die te leveren zijn in mijn wijk (1335) Almere

Ik ben ook overgegeaan naar wanadoo... had adsl comfort van planet... betaal nu de helft voor 1 mega byte p/s downstream.

• WirelessErik
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:08
Volgens mij zit chello ook in Almere, die bied 20/2 voor € 59

Erik

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit 1229m van de Centrale

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Heb je hier al eens gekeken?
Speedtest.nl resultaten voor postcode 1335

Hier vind je een prijs met de gemeten snelheden en je ziet ook meteen voor welke prijs het abbonement wordt aangeboden..

succes

• alienwish
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
wannadoo nee,als je xs4all hebt blijf daar t is niet de goedkoopste maar je krijgt wel
waar voor je geld.
heb zelf power adsl van xs4all(ong 4jaar) en nooit problemen,hiervoor had ik chello
ik kon om de haverklap opbellen omdat de verbinding er weer uitlag en dan nog niet te spreken
over de ezels die daar werken (sorry als ik iemand tegen de voeten stoot maar heb hier zeeeer slechte ervaringen mee).
dan nu dat wannadoo hier was al een topic voor en is ook bagger.
ff kort samengevat blijf bij xs4all en w8 tot de abos sneller secu goedkoper worden.

hehehe but im an xs4all fanboy ,een krentenbol alsof er niets gebeurt was.....

[ Voor 8% gewijzigd door alienwish op 06-04-2006 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te zien is Chello een goed alternatief idd mits de snelheid van 1,2mb al gehaald kan worden dan ben ik al tevreden.

Maar ik las zoveel problemen over Chello gebruikers en vandaar mijn afwachtende houding.

En idd Xs4all knalt altijd op dezelfde snelheid. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 12:44 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:41
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:43:
Zo te zien is Chello een goed alternatief idd mits de snelheid van 1,2mb al gehaald kan worden dan ben ik al tevreden.

Maar ik las zoveel problemen over Chello gebruikers en vandaar mijn afwachtende houding.

En idd Xs4all knalt altijd op dezelfde snelheid. :+
Ja, en wanadoo is een heel ander soort provider.

Maar als je euro's en snelheid naast elkaar legt. Is wanadoo de 'beste koop' :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik heb jaren XS4ALL gehad, en met jaren bedoel ik dan ook 'nog ingebeld op een 020 nummer toen ze 4 lijntjes 14k4 hadden' maar ik ben eind vorig jaar toch echt overgestapt naar Wanadoo.

85 euro betalen voor 8mbit (begonnen met 120 euro) en wat is nou die extra waarde die XS4ALL heeft? Het is de beste ISP van .nl, maar ADSL is inmiddels op zo'n niveau dat het overal eigenlijk wel stabiel en goed is.

Dus de gok gewaagd en naar Wanadoo overgegaan, 20mbit voor 20 euro en het bevalt me prima. Nooit downtime, onderhoud is midden in de nacht en de Livebox wordt regelmatig ge-update (ik heb geen problemen met dat ding, maar er zijn mensen minder blij met die doos :) ).

Zit 450m van de centrale af en tik regelmatig de 2000k/s aan, dus mij hoor je echt niet klagen.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
alienwish schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:42:
dan nu dat wannadoo hier was al een topic voor en is ook bagger.
ff kort samengevat blijf bij xs4all en w8 tot de abos sneller secu goedkoper worden.

hehehe but im an xs4all fanboy ,een krentenbol alsof er niets gebeurt was.....
Meestal hoor je ook alleen de slechte ervaringen.
Mensen die geen problemen hebben posten dat bijna niet omdat die niks te posten hebben denken ze.
Dus krijg je ook niet echt een goed beeld van een product.
Een goede beslissing nemen op basis van die gegevens is niet echt betrouwbaar omdat je niet de succes verhalen hoort.
En iedereen heeft zo wel wat te klagen over iets wat hij/zij niet bevalt bij hun provider wat niet voor jou hoeft te gelden. :)

De enige manier om er achter te komen of het wat voor jou is is het gewoon uitproberen.
Bevalt het niet, dan over naar een ander.
Kan soms problematisch zijn, maar dan weet je wel zeker waarom je het niet wilt ipv alleen maar af gaan op slechte ervaringen...

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ShellGhost schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:33:
[...]
De enige manier om er achter te komen of het wat voor jou is is het gewoon uitproberen.
Agree... ik was ook heel erg huiverig om over te gaan. Maar die hele overstap verliep bij mij heel erg soepel. Wel eerst zelf m`n adsl opgezegd, en vervolgens wanadoo aangevraagd een week of 3 voor m`n adsl abbo afliep. Dit ook doorgeven aan wanadoo. Ik ben welgeteld 5 minuten ofzo uit de lucht geweest en toen werkte alles weer.

Die livebox had in het begin wat stabiliteits issues, met name als je via de webinterface dat ding aan het instellen was. Maar nu loopt het als een zonnetje. Ik heb nog geen moment spijt van m`n overstap... _/-\o_

Verwijderd

ShellGhost schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:33:
[...]
Jammer alleen dat je bij de meeste providers aan jaarcontracten vastzit waardoor "even" uitproberen makkelijker gezegd dan gedaan is.

Verwijderd

Topicstarter
Wat Chello betreft hebben ze een Proef periode die ik zou kunnen gebruiken om het te testen.

Net even gecheckt op Wanadoo en ADSL family kost per maand € 22,50 voor het 1e jaar en daarna € 23,95 per maand.

Dit zou ik graag willen testen maar volgens mij is er geen proefperiode.

Maar is het niet zo dat Oom KPN ook zijn kosten berekend net als bij XS4ALL ?

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 01:28

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Dit is ook een handigje: http://www.breedbandshop.nl/

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-02 09:31
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:35:
Wat Chello betreft hebben ze een Proef periode die ik zou kunnen gebruiken om het te testen.

Net even gecheckt op Wanadoo en ADSL family kost per maand € 22,50 voor het 1e jaar en daarna € 23,95 per maand.

Je moet uiteraard wel een KPN abo hebben mja...

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:35:

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN en leveren hun diensten ook via het KPN ADSL netwerk (sommige lijntjes ook via BBNED). KPN brengt dus wel een gedeelte hiervoor in rekening, mits jou ADSL lijn via het KPN ADSL netwerk loopt.

Wanadoo Family wordt geleverd via het Wanadoo netwerk. Dit is een ADSL netwerk los van het KPN ADSL netwerk en Wanadoo berekent daar andere tarieven voor. Uiteindelijk wint Wanadoo de strijd qua prijs, want die zijn vele malen goedkoper. Zeker niet slechter, want ik heb al een paar maanden Wanadoo. Daarvoor Chello gehad maar was het zat (torrent werd bv. geknepen). Overstap ging vlekkeloos en Livebox was stipt op tijd geleverd. Ikzelf zit 3605 meter van de centrale en haal stabiele tegen de 980Kb/s down. Alles werkt gewoon zonder allemaal nonsens, die ik niet nodig heb.

Ben ook een tevreden gebruiker van Wanadoo ADSL Family en hoe goed XS4ALL ook mag zijn, zal ik toch voorlopig bij deze club aangesloten blijven. Kan ik het bespaarde bedrag aan andere leuke zaken besteden :)

Je hebt voor nu nog wel een KPN telefoonlijn nodig (minimaal Belbudget abonnement), maar binnenkort zal dat zoals ik heb gehoord verdwijnen.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-02 16:57
Unet Glasvezel!? Voor een deel van de mensen die in Almere wonen beschikbaar. www.unet.nl

Verwijderd

Topicstarter
Unet glasvezel is in mijn wijk helaas niet leverbaar.

Wanadoo stelt wel als eis een KPN tel.abbo
Dan heb ik de gemiddelde snelheid die in mijn wijk haalbaar zou moeten zijn even gecheckt en dit is 1,5mb.

Dus als ik Wanadoo ADSL Family met KPN Belbudget neem dan kost dit mij € 32,17
Dit in tegenstelling van mijn huidige XS4ALL ADSL + KPN aansluiting € 80
Dat is een leuke besparing van € 47,83 waar ik een hoop loempia's van kan kopen :9

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

mja kun je dan nog wel normaal bellen of krijg je extra kosten!?

Of hele bergen poffertjes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
De kosten van € 80 zijn puur de kosten van ADSL geleverd door XS4ALL en KPN.
Hiernaast heb ik een Belbasis tel.abbo van € 19,66

Dus volgens mij is er veel te besparen 8)7

Verwijderd

80 euro is behoorlijk pre-2003, vooral voor die snelheid

voor de helft van dat geld kun je glasvezel hebben, als je wijk t tenminste heeft :*)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 19:26 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 23:49
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:33:
Beste Medetweakers,

Ik weet niet WAAR je gezocht hebt (in de koelkast :?) Want als ik op internetten.nl jouw postcode invul vind ik ruim 10 abonnementen met minstens 8000kbps voor minder dan €80 per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Rrob op 06-04-2006 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb eens even facturen gecheckt..

KPN Adsl Extra € 57,06
KPN Belbasis 60 € 18,46
Xs4all Fast € 46

Dit alles dus voor Abbo Internet + Telefonie € 121,52 per maand |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:11:

KPN Adsl Extra € 57,06
KPN Belbasis 60 € 18,46
Xs4all Fast € 46

Facturen van KPN zijn altijd per 2 maanden.. dus deel die KPN Extra en Belbasis 60 maar door 2...

Verwijderd

Topicstarter
oops € 112,29 per maand idd
:X

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 23:11:

KPN Adsl Extra € 57,06
KPN Belbasis 60 € 18,46
Xs4all Fast € 46

57,06 / 2 = 28,53 + 19% BTW = 33,95
18,46 / 2 = 9,23 + 19% BTW = 10,98
en dus 46,-
----------------------------------------------------------+
Totaal: 90,93 incl. BTW

Om precies te zijn dus...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
st18 je hebt volkomen gelijk!
B)
Waar zat ik met mijn gedachten...

Nou, bedankt allemaal voor de reacties _/-\o_

Slotje :*)

• Rrob
Volgens mij heeft st18 geen gelijk!
KPN factureert dan wel per 2 maanden, maar een belbasis abo kost wel E18,16 per maand, en een Belbasis 60 kost E19,66 per maand.

Ik vind de bedragen overigens maar vreemd, de kosten van de drie abo's kloppen alledrie niet met wat er op de websites van de diverse bedrijven te vinden is.

Verwijderd

Rrob schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:16:
Volgens mij heeft st18 geen gelijk!
KPN factureert dan wel per 2 maanden, maar een belbasis abo kost wel E18,16 per maand, en een Belbasis 60 kost E19,66 per maand.

Ik vind de bedragen overigens maar vreemd, de kosten van de drie abo's kloppen alledrie niet met wat er op de websites van de diverse bedrijven te vinden is.
Zit inderdaad een klein foutje in... het maandbedrag voor belbasis is inderdaad die 18,46. Die moet dus niet door 2 gedeeld worden.

57,06 / 2 = 28,53 + 19% BTW = 33,95 (KPN ADSL FAST)
18,46 + 19% BTW = 21,96 (KPN BELBasis 60
en dus 46,- (ISP ADSL FAST)
----------------------------------------------------------+
Totaal: 101,91 incl. BTW

Verder kloppen de bedragen wel precies (ongeveer), op basis van de factuur informatie die eerder is gepost. Op de site van KPN staat inderdaad 18,16 voor basisbellen en 1,50 voor 60 minuten bellen extra. Alleen werd door de TS het bedrag van 18,46 opgegeven. Misschien is dat een type fout geweest, maar dan nog, is de berekening voor dat specifieke geval gemaakt. Vandaar dat ik ook de berekening op basis van dat bedrag heb gemaakt.

Verder klopt het voor Adsl precies. Want 46 + 33,95 = 79,95 wat precies het bedrag is waarmee Planet en XS4All mee adverteren.

De fout zat dus in het door 2 delen van het maandbedrag (wat op basis is van de geleverde gegevens en het enige afwijkende bedrag is van wat door KPN gemeld wordt. De overige gegevens zijn correct, op zowel factuur als websites) van BelBasis, waarvoor excuses _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 20:12 ]

• Rrob
st18> samen komen we er wel uit :) maar de factuur blijft erg wazig.

Hoe dan ook de TS betaalt nu 100E per maand, terwijl hij voor 50E (20 kpn + 30 ADSL) het zelfde kan krijgen.

edit> en dan hebben we het nog niet eens over belkosten gehad. Als de TS een belbudget abo neemt (€9,67) en VoDSL (€5 /mnd), is hij voor €45 klaar en kan hij (bijna, wanadoo rekent een starttarief) gratis bellen naar vaste nummers in NL

[ Voor 41% gewijzigd door Rrob op 11-04-2006 13:37 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:20
Volgensmij is hier best wel veel over te vinden. Vul je postcode eens in bij wat verschillende ISP's, en bekijk je opties :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.