Toon posts:

HQ08 -> shit voeding (geluid)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een HQ08 kast van Aopen maar die voeding maakt naar mijn zin veel te veel lawaai (de koeler dan :)). Ik ben al naar de winkel terug geweest maar die vonden het wel mee vallen.

Wat kan ik het beste aan die shit herrie doen? Je hoort hem gewoon de lucht wegzuigen :(

Kan ik er niet een koeler van en 200W voeding inzeten:? die heb ik nog wel een liggen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Raar, heb ik zelf geen last van :?
Superstille voedingsfan hiero..

Verwijderd

Ik heb ook een HQ08(B) en de voeding daarvan maakt ook lawaai..

Als ik geld over heb ben ik van plan een Enermax voeding erin te zetten (330W) :)
die zijn wel stiller geloof ik, en er zit een extra fan in :)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gebruik de search maar eens op 'lawaai' hier. Je vind haast een 1:1 relatie met A-Open kasten. Mensen proberen van alles om die straaljagers stil te krijgen. Er zijn ook een paar die zeggen dat het meevalt. Ik neem aan dat dat de geluksvogels zijn. Het enige wat je kan doen is een nieuwe voeding kopen of een nieuwe fan. En dat is dus knap rot, want echt goedkoop zijn die Aopenkasten niet. En als je dan ook nog een dot geld moet uitgeven voor een nieuwe voeding vraag je je af waarvoor je ooit die kast gekocht hebt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
OF je zet de voeding naar de ventilator van je voeding (als je begrijpt wat ik bedoel) om naar 7volt ipv 12. Draait een stuk rustiger en stiller.

Die Enermax voedingen reageren volgens mij op warmte: als het niet zo warm is, draait-ie langzamer. Eigenlijk wel mooier.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
is het misschien zo dat die mensen die een 'stille' aopen voeding hebben een ander type/merk fan erin hebben zitten?

ik ben zelf ook de trotse *kuch* bezitter van zo'n aopen straaljager :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• F0kke
  • Laatst online: 02-07-2025
Mijn HQ08 is ook niet echt stil, die heeft af en toe echt zin om op te stijgen. Maarja dat zal door de extra fans komen. Als ik die allemaal uitschakel hoor ik een heel rustig geluidje van de voedingsfan...

Verwijderd

Uh zat laats bij iemand uit mijn klas thuis en die heeft ook zo'n kast met zo'n voeding. Is gewoon stil hoor. Misschien brakke fan erin? of fan die wiebeld/los zit?

Verwijderd

wat nou ik hoor mijn fans niet hoor
(komt denk door een leuk 7200 rpm scsi diskje :D )

• fredkroket
  • Niet online
Je hoort em wel, maar niet storend. Mijn vorige kast was noname en die maakte pas lawaai!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:00

Sharky

Skamn Dippy!

mijn HX08 maakt ook iets meer lawaai dan nodig vind ik. maar komt ook door de extra fans die ik er in heb. als ik wil slapen (hij staat aan mijn voeteneinde) vind ik het niets iets te hard

This too shall pass

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het enige wat ik bij mijn kast hoor is de fan van de voeding. De disk van 7200 toeren hoor ik niet, Spire koeler van mijn Athlon hoor ik niet en de twee extra fan's ook niet. Er daalt een weldagige rust over de kamer als ik de voedings fan uitschakel. En dat blijkt zo te zijn bij veel Aopen kast, maar blijkbaar niet allemaal. Gebruik de search maar eens en zie hoeveel mensen er klagen.

Verwijderd

Ik heb bijde HQ08's en ja ze hebben bijde een andere voeding
ik moet zeggen ik vind geen een van beide erg veel herrie maken, dit komt vooral door de tempratuur gestuurde snelheids controller ...

Dus je kunt ook zo kijken mijn kast wordt 22 a 23 graden van staat heel sloom ... :) ... MAAK JE KAST KOELER :D niet dan ja toch :)

Verwijderd

Ehm raar maar ehm mijn voeding van mijn HQ08 reageert ook op warmte. Wanneer de boel hier warm wordt gaat hij meer herrie maken en sneller draaien. herrie wil ik het ook niet noemen maar meer geluid. Is dat niet bij jullie met een HQ08? :?

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad, heb de voeding(300w)+cpufan(fop32) vervangen door een voeding van www.quietpc.com. Het beestje is nu ernstig stil.....Kan deze koelers en voedingen een ieder aanbevelen.....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 24 januari 2001 16:00 schreef CRiViT het volgende:
Ehm raar maar ehm mijn voeding van mijn HQ08 reageert ook op warmte. Wanneer de boel hier warm wordt gaat hij meer herrie maken en sneller draaien. herrie wil ik het ook niet noemen maar meer geluid. Is dat niet bij jullie met een HQ08? :?
Nee, dat is absoluut niet zo, gewoon altijd een rotherrie. Ik heb er zelf een temp gestuurde regelaar tussen gezet. Dat scheelt wel iets. Maar niet dat ik er nu echt blij mee ben.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

ik heb ook dat probleem mar heb ik een klein vraagje helpt het misschien als jeje voeding gewoon omdraait

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 16:28 schreef Ortep het volgende:

[..]
Nee, dat is absoluut niet zo, gewoon altijd een rotherrie. Ik heb er zelf een temp gestuurde regelaar tussen gezet. Dat scheelt wel iets. Maar niet dat ik er nu echt blij mee ben.
Dan heb ik volgens mij mazzel ;)
Ik moet meer even gaan kijken wat er nou precies in zit... :9

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Op woensdag 24 januari 2001 12:37 schreef 0siris het volgende:
OF je zet de voeding naar de ventilator van je voeding (als je begrijpt wat ik bedoel) om naar 7volt ipv 12. Draait een stuk rustiger en stiller.
Hoe doe je dat? Op 7 volt laten lopen? Ik zie niks om in te stellen.

Wilko

• NEOTEK
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Hier ook een HQ08 met rotherrie, als je hem uitzet word je bijna doof van de stilte.
Ik zet er morgen een Enermax in :9~

Kubuntu

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 24 januari 2001 17:16 schreef wrcveen het volgende:

[..]
Hoe doe je dat? Op 7 volt laten lopen? Ik zie niks om in te stellen.
Het is ook geen instelling. Je moet hem dan niet aansluiten tussen de 12 V en de massa, maar tussen de 12 V en de 5 V. Je kan ook dingen doen als aansluiten tussen de 12 V en de 3.3 V

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je zo'n Enermax halen/kopen??

Verwijderd

M'n Delta op m'n CPU cooler overstijgt die koeler van de voeding zodanig dat ik me daar geen zorgen om maak ... lawaai heb ik toch.
Maar ik heb in het verleden (voor deze cooler) ook al wel gevonden dat die voeding verdraaid luid is ... maar nu hoor ik er niks meer van ;)

DuronDude

Verwijderd

Mijn eerste gedachte was ook dat ik een verkeerde aankoop had gedaan met een AOPEN kast. Ik heb een mailtje gestuurd naar AOpen en binnen een week had ik een nieuwe voeding. Van vliegtuiglawaai, ik had die kast echt binnen een week in de container gedonderd, naar fluisterstil. De temperatuur is maar 1 graad opgelopen. Laat je dus niet door de leverancier afschepen. Die kasten zijn echt fluisterstil, kom maar bij me langs, ik heb de oude en de nieuwe voeding nog liggen. Produktiefout !!

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik herb dat probleem ook met een van de twee AOpen kasten. Ik kan de voeding omruilen bij de leverancier.

Verwijderd

Ff iets anders over die A-open kasten...
Wie heeft de voedingscooler omgedraait? Als je hem koopt blaast hij namlijk lucht in de computer i.p.v eruit.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 24 januari 2001 23:30 schreef Adro het volgende:
Ff iets anders over die A-open kasten...
Wie heeft de voedingscooler omgedraait? Als je hem koopt blaast hij namlijk lucht in de computer i.p.v eruit.
Bij mij blaast hij de lucht er uit

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 24 januari 2001 21:03 schreef ndsocg het volgende:
kast. Ik heb een mailtje gestuurd naar AOpen en binnen een week had ik een nieuwe voeding. Van vliegtuiglawaai, ik had die kast echt binnen een week in de container gedonderd, naar fluisterstil. De temperatuur
Dat heb ik dus ook geprobeerd. Jammer dus...ze zeggen tegen mij: Gaat U maar naar uw dealer. Dat had ik dus al gedaan. En hij vond de herrie normaal. De andere kast die hij had staan deed hetzelfde. Hun reactie was: Als hij zegt dat het in orde is, dan is het in orde

Heb jij een contact adres van Aopen, ik heb het gewoon via de site gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Dat van dat omdraaien van de koeler helpt niks!! Je pc waordt alleen maar warmer!!

Ikzelf heb gisteren ff dat koelertje los geknipt en de draadjes aan een van die stekkers van de voeding gehangen.

De zwarte draad aan een zwarte en de rooie aan die rooie. Draait nu op 7Volt volgens mij en dat scheelt echt heel veel in lawaai (ik hoor hem bijna niet) en maar 1 graad in temp. :P

Maar ik blijf het slecht vinden dat die dingen niet standaard zo stil zijn.

Weet iemand trouwens nog een stil koelertje voor mijn AMD'tje?? dat is namelijk het enigste wat ik nog hoor, en dat bevalt me nu weer niet :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dubbelpost

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb net even gebeld met Aopen...de reactie? Heel simpel, die kast heeft een grote voeding en die maakt herrie. Wil je een stille voeding? Koop dan een ander merk...dag meneer...

Mijn gedachte? Dat zal ik dan ook wel doen, er zijn kasten die veel goedkoper zijn en minder herrie maken. AOpen is voor mij geen merk meer wat ik ooit nog zal kopen.

Pagina: 1