Zoekend voor een goede 3d kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

volgens mij komt de tijd eraan dat ik maar eens een nieuwe videokaart moet nemen. Momenteel speel ik nog steeds op systeem van aldi systeempje md8080xl, alleen andere voeding(q-tec 400w, doet al iets van 3 jaar z'n best) en 512 mb geheugen erbij. Nu zit ik dus met de vraag,

als ik een nieuwe videokaart die goed presteert en niet 500(zullen we maar zeggen: < € 400,- ) euro ofzo kost, wil hebben. Welke wordt mij dan aangeraden en moet ik agp of kan ik ook pci op mijn moederbord hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door drooger op 06-04-2006 11:29 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Kijk eens naar de nVidia GS modellen: Klik

En een AGP videokaart zijn nog prima te verkrijgen, al zijn het niet de High-end varianten.

De ATi serie die vergelijkbaar is hiermee weet ik zo 1,2,3 niet uit m'n hoofd maar is dat de x1300 niet? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Ik neem dus aan dat ik noodgedwongen ben om een agp te nemen, omdat mijn moederbord geen pci kan hebben. Of kan hij dat wel?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

drooger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:53:
Ik neem dus aan dat ik noodgedwongen ben om een agp te nemen, omdat mijn moederbord geen pci kan hebben. Of kan hij dat wel?
3 jaar geleden was er nog geen PCI-Express.

En om je budget meteen omhoog te gooien; ik zou voor €350+ een 7800GS AGP halen, maar moet wel opmerken dat je RAM-geheugen (in je huidige systeem) en zeer waarschijnlijk je CPU dan een enorme bottleneck gaan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 06-04-2006 11:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
MAX3400 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:55:
[...]
En om je budget meteen omhoog te gooien; ik zou voor €350+ een 7800GS AGP halen, maar moet wel opmerken dat je RAM-geheugen (in je huidige systeem) en zeer waarschijnlijk je CPU dan een enorme bottleneck gaan worden.
Leuk die serie, maar laat de TS er even rekening mee houden dat die gelijk een nieuwe voeding erbij haalt. Anders kan die gelijk weer een topic openen omdat zijn Q-tec 400 watt voeding rare kuren heeft. Die gaat het namelijk nooit trekken, uitvallers/BSOD's/Reboots tot resultaat.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
Sinds wanneer kan een 256 mb kaart nou weer geremd worden door 3 GHz en 1024 mb ram?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:23

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

drooger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:35:
[...]

Sinds wanneer kan een 256 mb kaart nou weer geremd worden door 3 GHz en 1024 mb ram?
Aangezien je die info totaal niet vermeldt in je topicstart, en het een logische opmerking is aangezien je pc 3 jaar oud is. :Y)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
[b]
Ik denk dat het niet duidelijk is uit je startpost dat je er 512 mb hebt bijgestoken ipv 512 hebt. De 7800GS(+-335euro) is zowat de snelste kaart verkrijgbaar voor agp met alle nieuwe features tegen een goeie prijs.. (X850 XT PE en 6800ultra vindt je nieuw bijna niet meer, of tegen onaanvaardbare prijs).

klik voor prestaties van de 7800GS

Je voeding zou wel eens een probleem kunnen geven maar ik zou het eerst testen. Als je systeem stabiel blijft kan je die voeding behouden.Je CPU zal nog wel voldoen want zo snel is de 7800GS niet, deze kaarten zijn niet vergelijkbaar met de 7800GTX (512) die een PCI-E interface hebben.

Als je ergens een ATI X850XT PE of een Nvidia6800GT/Ultra tweedehands op de kop kan tikken tegen lagere prijs, dan levert dit nog betere prestaties op. Nvidia implementeert vanaf de 6X00 reeks al wel SM3.0, ATI pas van de X1x00 reeks.

[ Voor 31% gewijzigd door FragileM64 op 06-04-2006 12:55 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
alleen andere voeding(q-tec 400w, doet al iets van 3 jaar z'n best) en 512 mb geheugen erbij.
Staat toch duidelijk het woord 'erbij' :D

Ofwel:

160 gb harde schijf
3 GHz
1024 mb ram
Intel pentium 4(ja ja :D)
Ati Radeon 9800 pro, 128 mb AGP

Temps:

Cpu: altijd rond de 50 graden, stijgt hooguit tot 65 met full load.
Harde schijf: rond de 30
Nog een temperatuur(geen flauw idee welke het mag zijn): rond de 30.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

drooger schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:35:
[...]

Zoals hierboven ook al vermeld werd; het was niet duidelijk genoeg en eerlijk gezegd heb ik niet een hele hoge dunk van "een Aldi systeempje" dus uit voorzorg aangegeven dat je er misschien even naar moest kijken.

En verder; een nieuwe voeding is misschien wel handig ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Topicstarter
En verder; een nieuwe voeding is misschien wel handig ;)
Jah, wat zal ik m'n gouden voedingkje dan toch missen, na ongeveer 3 jaar goed z'n werk gedaan, wordt hij afgedankt :P

Ik neem aan dat een 500 Watt voeding genoeg is(doe maar true power). Of moet ik nog meer? :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Een videokaart uitzoeken is vooral een kwestie van een aantal reviews lezen en aan de hand daarvan bepalen welke kaart voro jou de goede keuze is. Begin daar dus mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.