Toon posts:

[Mac Mini] slaat telkens op een blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Mac Mini waar een screensaver op moet draaien. Het probleem is dat deze telkens op een (licht)blauw scherm springt en dan nergens meer op reageerd. Hij doet dit willekeurig, Gistermiddag deed hij het echt om de 5 minuten en enige oplossing was dan hard opnieuw opstarten. Vandaag draait hij al 3 uur en deed het net opeens, maar kwam na 2 minuten ook weer terug. Zie wel af en toe het scherm op blauw springen, maar ook binnen 5 seconden weer terugkomen.

Heb gister Mac OS X opnieuw geinstaleerd(met data behoud, dus geupdate zeg maar), maar dit verhielp het probleem niet.

Heb op het internet al wat rondgezocht maar nog geen oorzaak en/of oplossingen gevonden.

Iemand hier een oplossing, of wie weet wat de oorzaak hiervan is?

Alvast bedankt.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Dit lijkt eerder een brakke screensaver dan een OSX bug...

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmmm, tegenwoordig ook BSOD in OSX? 8)7

• Daenney

Daenney

42

Joe Presto schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:44:
Hmmm, tegenwoordig ook BSOD in OSX? 8)7
Lol daar moest ik idd ook aan denken, dacht eerst dat het om apple bootcamp ging op een mac mini :P

Verwijderd

Topicstarter
Daenney schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:41:
Dit lijkt eerder een brakke screensaver dan een OSX bug...
Nee dat is het niet, is proffesioneel en draait op heel veel machines(voornamelijk Mac Mini).

Hij heeft nu net een half uur op zo'n blauw scherm gestaan(helemaal nergens op reagerend), en springt net opeens weer terug.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 23:17
En als je een andere screensaver pakt?

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd maar gebeurd hetzelfde.

Het ligt ook niet aan de screensaver, want soms doet hij het al na 2 min. en de screensaver niet eens draait.

• Daenney

Daenney

42

Powersave opties al eens bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Daenney schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:39:
Powersave opties al eens bekeken?
Ja, dat is allemaal uitgeschakeld aangezien de screensaver in grote meubelzaken moet draaien.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-02 22:07
Volume bevoegdheden al hersteld? staat bij hulprogramma's- schijfhulp programma. Meestal lost dit de meeste problemen op

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kapot geheugen? Geen idee trouwens hoe je dat kan controleren op een Mac..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik het, en het is een vrij domme fout.

De connector van de vga kabel was niet lekker en zat er daardoor niet helemaal goed. Dus zodra die iets bewoog ging OS X opzoek naar nieuwe aansluitingen, dit zie je doordat het scherm dan even lichtblauw wordt. Probleem was dat hij de nieuwe aansluiting niet helemaal pakte en daardoor blauw bleef. Nu ander beeldscherm erop gezet en alles goed vastgezet. Lijkt tot nu toe goed te gaan.
Pagina: 1